publiek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

publiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 13:38

hoe ga je als western wedstrijd ruiter om met publiek?
en hoe gaat het publiek om met de ruiter?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:15

niet!!!!
tenminste niet als je rijd(voor mij is het zo dat als ik rij geen publiek zie.
**zie wel mensen ,maar niet wat ze doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:45

Nu kan ik alleen als ex-dressuurruiter antwoorden, maar voor mij heeft publiek tijdens een wedstrijd nog nooit bestaan. Je bent geconcentreerd met je paard bezig, en niet met wie er aan de kant staat.
Met trainen trouwens precies hetzelfde. Je kan me niet kwaaier krijgen dan door domme l*lpraat tegen me uit te gaan storten als ik serieus aan het rijden ben. Je zult me ook niet veel zien kwekken in de bak, hooguit tijdens het uitstappen. Wij hebben een bak om te rijden en een kantine om te ouwehoeren.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:23

Omgaan met publiek??? Als je als reining- spetter tijdens de jackpotreining in galop binnen moet komen over de middenlijn gevolgd door een schitterende sliding, zou ik het als ruiter wel leuk vinden als het publiek enthousiast zou doen. Ik ben absoluut geen reiner trouwens, hahahaha. Ik zie of hoor geen publiek tijdens het rijden, heb trouwens wel oogcontact met mijn trainster Lachen, maar wie er naast haar staat 'zie' ik niet.....Tijdens prijsuitreikingen is het wel prettig wanneer er voor iedereen goed wordt geapplaudiseerd, heb je geen beker, dan is een applausje ook heeeeeel leuk om te krijgen, puur als waardering...

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:47

Pobliek?!?!?!?!?!?!?! Meestal zie ik die niet alleen als ik de bak binnen rijd en nog rustig rond stap dan kijk ik gewoon om me heen. Maar voor de rest in mijn proef dan kijk ik niet dan ben ik alleen maar geconcenteerd bezig. Ik hoor het publiek dan wel. Maar als ik als tribune ridder ben > Dan kijk ik en maken ze met een reining een mooie slidingstop dan joel ik ff ies maar meer ook niet. Ben niet zo'n tribune ridder want wordt al bekaf als ik de bankies of stoeltjes zie

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 16:04

ik bedoel niet zozeer de "mensen aan de kant " maar vooral het commentaar achteraf en onderling en alles wat je later tehoren krijgt van het " publiek" Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:07

Waarom denk je dat zij aan de kant zitten en jij in het zadel Haha! ?
'Publiek' boeit me dus alleen als ik weet wie het is, en als het iemand is waar ik wat mee kan. Algemene opinie zal me m'n reet roesten, want de beste stuurlui.....
Als ik een wedstrijd rij, dan ga ik voor het commentaar van de jury, niet van het publiek. Dat kan ik namelijk wel raden als ik met m'n fjord de ring in kom.... *LOL*

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 16:12

oke Sonja, maar in het andere topic schrijf je dat het publiek niet op geklungel zit te wachten.
en soms klungelen we allemaal wel eens Haha!
terwij het ook vaak goed gaat
maar dat weet het publiek weer niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:17

Daarom moet je voor jezelf op wedstrijd gaan, en niet voor het publiek. Wat ik bedoel met het geklungel voor het publiek, is dat je eerst moet zorgen dat alles thuis 99 vande 100 keer goed gaat, en niet op wedstrijd gaan als je er in draf net niet vanaf stuitert en in galop ook meestal blijft hangen Haha!
Je hebt allemaal je dag wel eens niet, en als dat op een wedstrijddag is, is dat gewoon jammer.
Ik denk dat ik persoonlijk dan niet eens zou starten, maar me af zou melden. Forceren werkt toch niet, en op een wedstrijd kun je ook niet zo corrigeren als dat je thuis zou doen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 16:55

Goede tips zijn altijd bruikbaar. Ik zeg zelfs tegen de mensen die nog maar pas rijden, en er nog niet alle verstand van hebben, dat als zij denken dat ik dit of dat anders kan doen, dat ik het meer dan graag zou willen horen Lachen Alle tips zijn welkom.
Ik ben best wel gebrand op de mening van het publiek, je wilt toch een leuke proef neerzetten, en aan het publiek kun je merken wat er ongeveer van gevonden wordt. Je kunt wel een leuke proef voor de jury neerzetten, maar als het publiek er geen reet aan vindt dan zou ik mezelf afvragen wat er beter kon! Haha! Denk ik Schijnheilig
Voorlopig ben ik nog een van de stuurlui die aan wal staat Haha! Fijn kritiek te leveren op mensen die meedoen, en dan maar afvragen of ik het zelf beter kan *LOL*

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:16

Egh niet.. ik ga niet om met het publiek. Nou heb ik niet veel wedstrijdervaring maar op het moment dat ik mijn proef rijdt ben ik bezig met mijn paard en niet met wat er om me heen gebeurt..
Er zijn 2 of 1 mens(en) waar ik op let en dat zijn mijn trainers.. Hun mening is van belang en hoe mijn paard de proef deed. Deed ze netjes wat ik vroeg ben ik blij, alles wat verder fout ging heb ik aan mijn eigen te danken.. Andere meningen vind ik verder niet belangrijk.. misschien arrogant maar als ik me alles moet aantrekken wat mensen van mij, van mijn paard, van mijn proef etc etc vinden heb ik geen leven meer.. Trouwens ik rij niet voor hun ik rij voor mezelf en mijn paard..

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:43

Argh zeer pijnlijke kwestie. Het is altijd leuk om te horen te krijgen dat je leuk gereden hebt. Maar meestal trek ik er niets van aan. Ze kunnen de achterliggende gedachten niet ( Hier bedoel ik mee heb ik veel getraind, hoe is het paard en dat soort dingen) Dus vraag altijd de mening van mijn instructrice en haar man, en als Jos er is aan Jos. Ik heb geen zin om door het publiek de hemel in geprezen te worden en later blijkt dat je drie keer voor de marker bent gestopt ) Dus houd me bij de mensen die ik persoonlijk ken. Die kunnen echt zeggen wat ik fout deed en goed deed. Maar ik rij voor mijn plezier, en ik ben geen strukje entertainment voor het publiek

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:12

Jos"]
hoe ga je als western wedstrijd ruiter om met publiek?
[/quote]
Niet denk ik, je hebt wel wat anders aan je hoofd dan kijken wat het publiek van jou vind Haha!

[quote="Jos schreef:
en hoe gaat het publiek om met de ruiter?

Als iets bevalt mag je klappen , woowwen of yeah'en Haha!
Als iets echt niet kan kun je dat ook laten blijken, maar ik ga er van uit dat de jury ook wel eea zal laten meetellen.

Ruiters die samen in een onderdeel rijden zijn het ook niet altijd eens met de resultatenuitslag (zeker als ze zichzelf hoger gedacht hadden) en zeker als je meerdere jury's hebt kun je soms rare dingen meemaken, maar daar is het nu éénmaal een jurysport voor, als je daar niet tegen kunt dan moet je gaan springen Schijnheilig