rijkie (?schrijf je dat zo?) update:**Reiki**

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

rijkie (?schrijf je dat zo?) update:**Reiki**

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 11:31

Gisteren heeft een stalgenootje dat bij Mabel gedaan. Ik snap er niets van maar het werkte ik zag Mabel onstpannen ze vond het heerlijk.
Ze beong met een soort strelen van de hals en het opleggen van haar handen op de rug van mabel. Mabel is wat druk in haar doen en laten de laatste tijd en zo wilde ik wat rust in haar brengen, met resultaat! Tong uitsteken
Nu wil ik me er heel graag in gaan verdiepen maar ik weet niet eens hoe je het schrijft. Is iemand bekend met deze methode?
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 20-12-02 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:33

Dorine en haar man kunnen je er volgens mij alles over vertellen. Reiki schrijf je trouwens. ik heb het ook eens bij een paard gezien en die werd ook helemaal relaxt er van. Stond bijna te slapen Haha!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:37

Gevonden op internet.

Reiki is Universele Levenskracht. Het is de energie, die in en om ons heen al het leven laat groeien en wel zijn, zoals licht van de zon. Reiki is een Japans woord. Rei betekent 'Great Spirit '. Ki betekent de Universele energie. Het toepassen van Reiki leidt tot ontspanning van lichaam en geest, balans, heelwording, harmonie en spirituele groei. Het versnelt het vermogen van het lichaam om fysieke en emotionele klachten te verlichten of zelfs te helen.

Reiki is een methode die iedereen kan leren, als hij of zij daar voor open staat. Er worden voor Reiki, cursussen gegeven. Reiki wordt onderwezen volgens het Usui systeem en kent daarin drie graden.

In de eerste graad worden de cursisten afgestemd op de bron en worden de energiekanalen geopend. Dit gebeurt d.m.v. een initiatie. Verder leer je in deze cursus hoe je jezelf en anderen Reiki kunt geven middels de behandelingen. Na afloop van de cursus ontvang je een certificaat, je heb Reiki dan voor de rest van je leven. De cursus wordt vooraf voorzien van een cursusboek, en zal tijdens de cursus worden behandeld.

De tweede graads Reiki cursus is bedoeld voor diegene die na enige tijd met Reiki bezig te zijn geweest dieper op de Reiki materie in te gaan, ook de spirituele ontwikkeling wordt op een hoger niveau geplaatst. Reiki II werkt krachtiger op het emotionele en psychische vlak. Verder zal er in de cursus aandacht besteed worden aan de Reiki symbolen, die een versterkte invloed uit oefenen op Reiki. Het op afstand behandelen zal in deze cursus ook behandeld worden. Tijdens de cursus zal ook een initiatie plaats vinden. Tussen de eerste graad en de tweede graad is een minimum van 3 maanden vereist, deze tussen liggende periode is bedoeld als in werkings periode voor jezelf. De cursus wordt afgesloten met een Reiki certificaat.

De derde graad van Reiki, is bedoeld als Mastergraad. Deze derde graad is in tweeen verdeeld n.l. : 3A en 3B cursus. In de 3A cursus worden de derde graads symbolen onderwezen, en vindt tevens een initiatie plaats. Na deze cursus vindt een meeloop ( stage ) periode plaats, en je kan dan opgeleid worden tot Reiki-Master 3B. Met het behalen van deze graad, ben je instaat om andere mensen op te leiden in de Reiki natuurgeneeswijze. Om deze Mastergraad te kunnen behalen is er een tussen liggende periode van minimum van 1 jaar vereist.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:01

Kijk anders eens op de site van Dorine, daar staat heel veel info op.
Ik heb al veel mensen gehoord die er baat bij hadden, zelf heb ik er geen ervaring mee gehad. Zou dat best nog wel eens willen doen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:05

Ik doe zelf ook Reiki bij mijn huisdieren en ik mag zeggen dat ze het altijd erg lekker vinden Haha! . Mensen vinden het meestal maar vreemd maar het kan goed bijdragen bij de genezing van allerlei kwaaltjes.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:32

jaa ik weet het dat vinde ze heerlijk he Knipoog
mijn moeder doet het ook maar dan bij mensen!!!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:44

Nou, niet alleen bij dieren wil het helpen, maar ook bij mensen! Mijn tante beoefent ook o.a. Reiki. Iets waar ik zelf nooit zo in geloofde, totdat ik na een behandeling van een week, drie weken lang zonder medicijnen geheel pijnloos door het leven ben gegaan. Heeeeerlijk was dat!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-02 14:50

Het is inderdaad iets heel ontastbaars maar ik heb met eigen ogen gezien dat het helpt dus ik geloof erin. Er is zoveel wat we niet kunnen verklaren... Ik heb bij BOL.com meteen een boek besteld ik heb straks 1,5 week kerstvakantie dus dan heb ik leesvoer *hihi*

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:01

Ik heb ook Reiki en dieren reageren daar zo goed op. Veel beter eigenlijk als mensen, of althans ze kunnen het beter tonen. Ik ben wel een beetje verbaasd als ik zie dat zoveel mensen hier op bokt bekend zijn met Reiki. Ik dacht altijd dat het nog niet zo heel bekend was. Wel cool en je kunt je paardje er echt mee helpen. Codex had afgelopen zomer koliek. Hij voelde zich echt beroerd. Toen hebben mijn moeder en ik hem samen reiki gegeven. Na drie minuten ofzo ging ie plassen en was alles over. Terwijl hij vantevoren de hele tijd probeerde te plassen maar het niet kon. Ik stond op het punt om de da te bellen en toen was ie weer de oude. En trouwens vind ik het zelf ook heel fijn. Eerst geloofde ik er niet zo in. Maar toen heeft mijn moeder me een keer behandeld en het was heel ontspannend. Heeft me echt geholpen voor mijn eindexamen en tentamens. Dus heel veel plezier met je boek.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:58

"Pellie" doet ook Reiki!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:25

de moeder van een vriendin van mij is reiki meester. Deze mensen kunnen jou zelf reiki leren. Ik wil ook nog steeds zo'n cursus doen was vorig jaar iets van 250 gulden. dat is niet veel als je bedenkt dat je er je hele leven profijt van hebt.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-02 09:49

Dorine heeft een hele site erover en er worden overal cursussen gegeven zag ik al op internet misschien ga ik dat wel doen eerst maar eens dat boek lezen dan weet ik meer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 09:55

Ik heb zelf ook Reiki, en pas het op mezelf en op mijn paarden toe. Ze ontspannen allebei zienderogen als ik het ze geef. Mijn merrie had afgelopen week een dikke kogel, en ik heb haar Reiki gegeven. Ik heb de indruk dat het sneller is genezen dan zonder Reiki.
Als je een cursus kunt doen zou ik het je zeker aanraden.....

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 11:06

Ik ben erg geïnteresseerd in dat soort digen, mar aangezien ik last heb van chronish geldgebrek is het wat lastig zo'n cursus te doen... Als het goed is doet iemand bij mij op stal aan reiki. Ik heb het nog nooit zelf ondervonden hoe het is, maar het lijkt me wel heel cool...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 13:58

Hoi even snel reactie van mij want ik lig eigenlijk boven ziek te wezen van de chemo. Tong uitsteken

Reiki heeft me enorm geholpen.
Eerst heb ik een paar behandelingen van iemand gehad, dat beviel me zo goed dat ik zelf cursus Reiki 1 wilde volgen, en later heb ik ook 2 gedaan.

Mensen bewonderen soms mijn positieve houding gedurende de kanker, en mijn mateloze (geestelijke) energie, maar zo ben ik niet altijd hoor, ik heb ook momenten dat ik huil en in een dip zit.
Ook dan komt Reiki goed van pas: voor mens en dier die geestelijk en/of lichamelijk niet lekker in zijn vel zit zullen we maar zeggen.

Onze site:
www.pwewald.nl

Cerise is ons paard, een vrij drukke trakhener-merrie die altijd en eeuwig aandacht trekt en door alles opgewonden kan raken.
Heel leuk als je aan het lessen bent grijnz.... *LOL*
Wat reiki voordat ze de trailer in moet doet soms ook wonderen. Haha!

Ikzelf heb reiki gecombineerd met mijn para-abnormaligheid. *LOL*
Via foto's van een paard en zijn baasje probeer ik zoveel mogelijk 'aan te voelen', meestal geestelijk maar ook lichamelijk, en zo het baasje te helpen om erachter te komen waarom 't paard is zoals hij is, waar hij eventueel last van heeft.
Reiki op afstand geven kan ik dus sinds ik de 2e cursus gegeven heb ook.

Alleen merk ik wel dat ik gedurende de herstelperiode van de chemo bepaald niet goed ben in dit soort dingen.
Het is reuze interessant om van een bokker een aantal foto's te krijgen en daar op te 'gaan focussen'. Wat er soms wel niet allemaal uitkomt! }>

Verder heeft Reiki sinds ik met de 1e cursus begon erg veel voor me gedaan, op het gebied van ontwikkeling, inzicht in wat ik eigenlijk wilde, hoe ik mijn leven wilde invullen en de ontwikkeling van mijn doorzettingsvermogen (die was, geloof het of niet, nul-komma-nul! ).

Peter heeft 3 cursussen gedaan en ik 2. Mocht iemand meer willen weten hierover kun je altijd kijken op onze site of mailen of pben.
Veel succes en sterkte iedereen die dit nodig heeft! Knipoog

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 14:10

Mijn moeder heeft ook 2 cursussen gedaan.
Toen ik Wenga verzorgde, ging ze wel eens met me mee en deed dat bij Wenga. Ik weet niet of het veel hielp i.v.m. haar hoefkanker, maar ze voelde erna heel warm aan en ze werd altijd erg ontspannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 15:38

Het is bij ook gedaan, zeg maar. Het was echt fantastisch! Doktoren konden mij niet van mijn vervelende knieën afhelpen (Nee, ze zijn er niet af, maar ik had er wat problemen mee Tong uitsteken )
Mooi dat ik er nu wel van af ben!
Bij mij werd er ook nog een soort hypnose uitgevoerd, ik zei dan zelf geen dingen, maar 'voelde' dingen van toen ik 5 was! Echt ongelooflijk!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:17

Ikzelf heb sinds kort ook Reiki 2 en de kat geniet er goed van. Voelen van foto's heb ik soms ook. Als ik een portret moet tekenen van een foto krijg ik ook wel eens wat door van het paard in kwestie. Heel vreemd Knipoog Maar ik heb er geen spijt van dat ik het ooit geleerd heb.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 16:27

Ik heb zelf net de Reiki 1 cursus afgerond. Je moet het zeker doen, als je het geld en de tijd ervoor hebt, want je kan er zoveel mensen mee helpen.
Binnenkort ga ik het ook eens bij een paard doen. De hond reageert er in ieder geval goed op. Is niet meer bij me weg te slaan.
Bij ons was de cursus overigens veekl minder duur. Namelijk 115 euro.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:26

Ik heb een jaar of 6 geleden Reiki 1 gedaan en 1,5 jaar later Reiki 2. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik er momenteel niet zo heel veel mee doe, behalve standaard elke avond mijzelf reiki geven voor het slapen gaan *meestal val ik in slaap terwijl ik nog bezig ben*. Bij de paarden zou ik het wel meer willen gebruiken, maar op de een of andere manier heb ik dan de rust niet om er mee bezig te zijn.
Maar ik heb pas weer besloten, dat ik mezelf die rust moet gunnen *verplicht nemen* en er wel weer meer mee bezig ga, juist met de paarden. Ik weet dat ze het wel heel lekker vinden. Alhoewel Jip er soms ook echt voor wegloopt. Dan wil hij het gewoon echt niet. En als ik dan met een borstel kom, blijft hij wel braaf staan. Ze geven het dus echt wel zelf aan, of ze het wel willen of niet. Het is wel iets moois, fijns.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 10:43

Als is van een paard ben gevallen e.d. doe ik altijd reiki bij mezelf. Dan heb oik na een paar minuten geen pijn meer (als ik hard ben gevallen alleen hoor! anders klim ik er meteen weer op!) Bij paarden kan dit idd ook. Ik vind het heel makkelijk om te doen. Je kan ook reiki op afstand doen , bijv. als je paard geopereerd word. Je weet dan bijna zeker dat hij het overleeft. Mijn moeder doet ook altijd reiki op de tante van mijn oma. Die word over een maandje al 100!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 13:53

Anique_Vaandrig schreef:
Het is bij ook gedaan, zeg maar. Het was echt fantastisch!
Bij mij werd er ook nog een soort hypnose uitgevoerd, ik zei dan zelf geen dingen, maar 'voelde' dingen van toen ik 5 was! Echt ongelooflijk!


Die hypnose hoort echter niet standaard bij Reiki. Dat is een soort therapie geweest waarbij je teruggaat in je jeugd misschien?

In ieder geval wordt Reiki veel in combinatie met andere (paranormale bijv.) therapieën en methoden gebruikt.
Dat doe ik ook, want dat ik soms heldervoelend ben, wil nog niet zeggen dat elke Reiki-beoefenaar dit is.
Het ligt wel heel dicht bij elkaar, heeft met elkaar te maken, want mijn heldervoelendheid is zich pas goed gaan ontwikkelen (en nog) sinds ik met Reiki bezig ben. Knipoog

Rockylover, fijn dat je zo enthousiast bent, maar je kunt iemand niet beloven dat zijn/haar paard bij Reiki bijna zeker de operatie overleeft!
Er zijn genoeg ziekten waarbij Reiki echter wel hulp kan brengen ondanks dat men niet geneest.
Denk hierbij niet alleen aan pijnverlichting, maar ook aan extra energie, en geestelijk sterker staan in moeilijke tijden.
De woorden Kanker en Dorine, ring a bell? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 14:35

Het was de eerste x idd een soort combinatie, de keren daarna "gewoon" aan reiki gedaan. Resultaat alsnog verbluffend!

PatriciaB

Berichten: 467
Geregistreerd: 14-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-02 23:09

Wat leuk een topic over reiki.
Onze zoon van 6 is zo ongeveer geboren met exzeem,we hebben wat afgesmeerd met zalfjes van huisarts en dermatoloog.
Hij is er door reiki(puur toevallig iemand die het deed tegengekomen ) een jaar vanaf geweest,ineens was het weer terug.
Wij weer naar de huisarts,weer smeersels gekregen en uiteindelijk maar een afspraak gemaakt met die reikimeneer waar we het jaar daarvoor een kaartje van hadden gekregen.
Nu kregen we ook wat ondersteunende geneesmiddelen mee,na 3 dagen was hij weer exzeemvrij en dat is tot nu toe zo gebleven Haha!
Na die tweede keer was ik toch wel erg nieuwschierig en heb een curcus Reiki1 gedaan,dit is nu een half jaar geleden.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-02 01:32

Anna-Jelly schreef:
"Pellie" doet ook Reiki!



Hoi, dat ben ik Haha!

Reiki is Cool en goed voor alles, zelfs planten maar ja, daar hebben we vaak niet zo'n binding mee hè?

Ik heb de rest van de topic nog niet gelezen en er zal al heel veel over geschreven zijn. Maar ik promoot reiki als mensen er in geïnteresseerd zijn.

Het heeft bij mij heel veel innerlijke liefde gebracht en door mensen of dieren te behandelen komt er ook weer veel liefde, warmte, blijdschap etc vrij. Iedereen zou eigenlijk een cursus moeten gaan volgen, dan komt het nog wel eens goed met deze wereld. Want ja echt waar, iedereen kan het leren, je hoeft niet een gave te hebben. Als je eenmaal ingewijd bent in de kunst van reiki raak je het ook nooit meer kwijt... Lovers

*edit* ik heb de berichtjes gelezen en ook ik ben verbaasd over hoeveel bokkers reiki-minded zijn! ERG LEUK!! Ik denk ook dat er een soort giga-kettingreactie aan de gang is. Sinds mijn vriend en ik reiki 1 hebben gedaan in '98 zijn er inmiddels 9 vrienden 'aan de reiki'. Super toch? En zo kom ik het steeds vaker tegen... way to go people!

Hier nog even een paar wondertjes kort beschreven:
* een revalidatie-arts zei tegen mij dat ik maar moest leren leven met de immer aanwezige pijn in mijn onderrug (ik kon niet eens meer dansen!), mijn vriend hielp mij er in 3 weken vanaf.
* Slijmbeursontsteking in 2 dagen weg.
* kat met 'verlammingsverschijnselen' aan de achterpoten vanwege het verdwijnen van spieren, hobbelt nog steeds wrak maar vrolijk rond.
* chronische nekklachten verdwijnen.
* een afgezaagde duim binnen 3 weken geheeld (nee hij is er niet weer aangegroeid maar wel erg snel genezen) Knipoog
* en dan alle psychische klachten die verdwijnen of minder werden.

Maar bedenk wel, reiki is geen geneesmiddel!! Het helpt genezingsprocessen te versnellen. Zoiets is het... denk ik. Het is ongrijpbaar hè? Lovers