Welk grappig ondeugend "trekje" heeft jouw paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Welk grappig ondeugend "trekje" heeft jouw paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-02 16:15

Hoi allemaal, Welk ondeugend karaktertrekje van je paard is toch leuk!!?? Lachen
Pepsi van mij heeft dus een hekel aan zijn winterdeken op doen, ook al heeft hij die inmiddels al 18 winters op.
Het is dus elke avond praktisch hetzelfde ritueel.....We hebben een eigen stal + weitje dus doe ik hem zijn deken in de stal op....zodra hij mij ziet met de deken loopt hij naar de andere kant van zijn stal *LOL* (hij heeft een ruime stal van 4x5m.) ...vervolgens roep ik dus dat hij stil moet staan !!(soms moet dat 2x!)
Staat hij dus (zowaar) stil, maar gaat wel ongeduldig staan stampen, krijgt dus een waarschuwing en dan doet hij altijd hetzelfde... (moet ik van binnen toch grijnzen!!) n.l.: naar zijn hooizak toedraaien en heel hard hooi uit die zak trekken zodat het hooi om mijn oren vliegt!! ...en ondertussen zie ik hem gewoon met een schuin oog heel stout naar mij kijken!! Knipoog zo van....ik sta toch stil nu...maar eigenlijk wil ik die rotdeken helemaal niet op!!!, dus dan ga ik maar met iets anders staan te klooien wat wel mag!!
Ik blijf dat gedrag grappig vinden, je kunt gewoon voorspellen wat er gebeurt , hij luistert wel maar laat (op een ondeugende manier) toch merken dat hij het er niet mee eens is, net een stout kind!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:26

Chica heeft altijd de neiging dingen op de grond te laten vallen. Heb je ergens op een tafel o.i.d een potje liggen, of een cap ofzo, dan ligt hij binnen een paar seconden op de grond...
En dan dat onschuldige koppie erbij! Dan kan je gewoon niet boos worden, maar schiet je echt in de lach *LOL*

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:02

Vanilla weet ondertussen dat de snoepjes (waar ze nogal verslaafd aan is...) in de poetsbak liggen...En de poetsbak staat meestal in de voerbak als ik haar poets. Dus Madam gooit die poetsbak nogal vaak op de grond.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:18

Noblesse houd er niet van om overgeslagen te worden Frusty en dus:

als ik niet op stal ben en de eigenaresse van de merrie die naast hem staat (eigenaresse is 1.50 meter nog wat ) komt langs zijn stal lopen dan grijpt hij haar bij de capuchon en "sleurt" haar zo'n beetje de stal in ....
van mij mag het niet maar zij ligt iedere dag krom van het lachen.
als beloning krijgt hij dan worteltjes van haar ...."zucht"

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:27

Bokai gaat altijd met haar lippen "klapperen" als ze iets leuks vind of opgewonden is, net een vis *LOL*
of ze steekt haar tong naar buiten

Vanilla
Berichten: 50
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:49

Dat doet een pony bij ons op stal ook!! Net een goudvis *LOL*

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:34

de mijne steekt zijn kop altijd tot zijn oren toe in een waterton of meertje of dergelijken. volgens mij is het een vis die gevangen is in een paarden lichaam.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:41

Maxie doet altijd heel lief aan je snuffelen, dan gaat ie met zn bovenlip wrijven en dan heeeel voorzichtig 'HAP!'. Echt liev, zoals ie dat doet. Als je dan schrikt, staat ie je heel beledigd aan te kijken..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:55

sjaak is gek op duwen met zijn neus. Extreme duivel

Ik heb inmiddels ook mijn maag in mijn hoofd zitten. (ruimte zat, zaten toch geen hersenen in )

En hysterisch hinneken (lees: krijsen)

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:58

Als Faust vaststaat en ik in de piste bezig ben , kijkt ie met de oortjes naar voren naar mij , maar daarvoor wringt ie zich in allerlei bochten , met als resultaat dat het halstertouw een paar keer is losgeschoten!

Als ik zeg dat ie in zn stal moet gaan (jaja , daar luister ie normaal gezien naar) geeft ie mooi een voetje. Als ik voetje vraag loopt ie soms de stal in .

djedda

Berichten: 990
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:59

Vanilla schreef:
Dat doet een pony bij ons op stal ook!! Net een goudvis *LOL*


idd Haha! Bij is er ook een pony die zo doet.

*goh hoe zou dat toch komen*

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:45

Onschuldige blik van, sorry zo was het niet bedoelt, of yoh was je er al het viel me helemaal niet op kan ik het goedmaken?
En laatst schrok hij ergens van en gallopeerde weg ik had hem losgelaten, maar ondanks dat zijn vriendje al verder was stopte hij en draaide zich om, he waar ben je nou opeens, je was toch naast me?

Ook wel grappig is dat als hij vervelend is met rijden en ik hem daarna even goed aanpak, hij opeens spontaan met zn hoofdje in de krul gaat lopen net alsof hij het goed wil maken, van nou moet je ontspannen jij!

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:51

Fayette is zo verdomde nieuwsgierig. Altijd en overal d'r neus insteken (tenzij het natuurlijk eng is Haha!). Of als ze eens een tik van me krijgt heel beledigd in een hoekje van de stal gaan staan maar dan na een minuutje toch maar weer bij de deur komen en dan trekt ze een heel onschuldig koppie. Eigenlijk kan ik nog wel even doorgaan, Fayette is een en al ondeugd en grappig Haha!

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 08:31

Alles, maar dan ook werkelijk alles vastpakken....
Hij komt af en toe gewoon met stokken uit wei gelopen, mafkees!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:14

Lanna staat vaak op stal met de staldeur open...ze weet dat ze er dan niet uit mag. Ze wacht altijd tot ik uit het zicht ben (bv. even in de bak) kijkt dan een paar keer om de deur en sluipt naar de hooivoorraad om gauw een hap te nemen. Als ik dan tevoorschijn kom, draait ze zich om en draaft haar stal weer in Lachen

Ik het tot voor kort nooit geweten dat paarden konden sluipen. Lanna kan het Haha!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:16

Ze kan heel erg staan te suffen op stal, en zo blijven terwijl ik haar poets enzovoort. Maar zodra ze het hoodstel aan heeft, schiet ze wakker en kan ze niet meer wachten en dan zou ze het liefst al meteen vertrekken.
Als ik haar aan het poetsen ben, komt ze bij mij ook poetsen (met haar bovenlip) op mijn hoofd, op mijn rug of in mijn nek of zij. En in mijn nek en zij kietelt dat echt en daar heeft ze precies plezier in.
Mijn oom zn paard klappert ook zo met haar lippen, maar dan als ze aandacht wil of jaloers is. En als hij met het hoofdstel de stal binnenkomt en ze heeft geen zin, dan gaat ze drinken (in de hoop dat hij het opgeeft). Heeft ze wel zin, dan staat ze hem met open mond op te wachten.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:29

Obelix maakt deuren open,sleept zijn speelgoed door zn hele stal heen(dus ook zn waterbak,die er met vorst staat) weet hooinetten erg handig te verdraaien...Resultaat dat ik sochtends als een gek alle knopen kan ontwarren..
Gaat de spuitplaats niet op als het wel moet en als het niet moet gaat hij er zo op.. Is verliefd op t solarium en staat er het liefste iedere dag onder...Lovers
Nog meer v dat soort dingen maar dan moe tje nog wel ff wat uurtjes tijd hebben hahahaha..

Asterix ontsnapt graag uit zn stal vandaan,loopt als een hondje zonder halster of touw achter me aan het hele erf over...Lovers
Hij hinnikt altijd als ik aankom lopen... Verder weet ik nog niet zo veel omdat hij jonger is maar goed,dat komt nog wel...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:37

Omar heeft hengstenstreken en is soms erg happerig maar bijt nooit echt. Hij wil je dan graag uitdagen om te spelen. Omar weet dat hij niet naar me mag happen en als hij het toch probeerd dan zeg ik: UH... en dan kijkt hij gauw de andere kant uit en trekt zo'n gezicht van: ik doe toch helemaal niets.. bah ik mag ook niets van jou Schijnheilig.

Poetsen daar heeft hij nog steeds een hekel aan en dan gaat hij uit frustratie of zijn buurman pesten door lekker even naar dat arme lieve beest te bijten of hij gaat in zijn jollybal bijten. Omar vindt het ook vreselijk om opgezadeld te worden dus wil hij eigenlijk weglopen en met zijn kont naar mij toe staan maar hij weet dat dat niet mag... hij kijkt me dus echt pissig aan en laat het dan maar toe. Hoofdstel om is ook iedere dag een drama want hij gaat met zijn hoofd naar beneden en strekt hem dan uit zodat het een beetje lastig is om het snel om te doen.... ach af en toe moet je wel engelengeduld met hem hebben hoor Haha! Hij is absoluut niet gemeen en er zit geen kwaad bij maar soms een beetje eigenwijs, dwars en ongeduldig maar daar heb ik ook wel eens last van dus ik begrijp hem goed Haha!

Oh ja als hij zich verveeld gaat hij gekke bekken trekken en dan steekt hij zijn tong uit enzo...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:34

Als Passion te lang stil moet staan gaat hij gekke bekken trekken of mijn handschoenen en sjaal uit trekken.
ook soms andere dingen, het is net welke spullen hij voor zn neus heeft en daar doet ie dan wat mee Lachen

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:44

Baduh gooit alles om, prullebakken enzo. En als ik aan kom lopen grijpt ie gelijk mijn rugzak. Hij weet dat er altijd wat in zit. En hij vind het leuk om met mijn handen te spelen. En soms staat ie aan zijn touw aan de wand, dan ga ik wat pakken, en als ik terugkomt hangt ie over één oor, en is ie heel geïrriteerd omdat ie 'm er niet meer af krijgt. Hihi. Ohw ja, hij geeft zelf zijn voetjes in de juiste volgorde als ik zijn hoeven krab.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:41

Lois is een en al ondeugd maar waar ik altijd het meest om moet lachen is als ie aandacht nodig heeft. Hij gaat dan met z'n kop tussen z'n voorbenen staan, laat z'n bovenlip wapperen en kijkt scheel met rimpels boven z'n ogen. Echt een grappig gezicht. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:42

Banjer heeft de (lieve) gewoonte om te kussen.... en dan bedoel ik ook echt KUSSEN.... haar hele tong gaat over je wang... Lovers

Laatst beet ze per ongeluk zachtjes in mijn neus... ent als Nikita wel eens in haar enthousiasme doet... ze schrok er zelf van en gaf me direct nog een paar likken...Lovers

En als ik Banjer poets, dan gaat ze aan "mijn schoft staan knabbelen"....
(met haar lippen over mijn rug en schouder)

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:46

gewoon mij omver racen als ze naar buiten wil en daar door (het liefst) alle draden te racen en vervolgens kan ik het maken Lachen

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:52

Fleur maakt alle deuren open, maakt niet uit hoe het dicht zit. Ze maakt ook dr knopen los en ze doet je rits van je jas naar beneden!

Verder heeft ze nog meer truukjes! *LOL*

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:35

-Jamey maakt knopen los,
-Jamey neemt wraak op andere paarden als ze niet lief tegen haar zijn geweest (d.w.z als ze toevallig langs haar moeten schiet ze haar stal uit om ze in hun kont te bijten }> )
-Jamey hinnikt heel schattig
-Jamey kan zich geen houding geven (ik roep haar meestal 15meter voor haar stal en dan hinnikt ze, draait ze een rondje in haar stal, nog een keer hinniken en dan gaat ze met haar hoofd lopen draaien en schudden)
-Jamey kan niet stilstaan
-Jamey is nerveus
-Jamey heeft rare trekjes onder het rijden bijvoorbeeld met het kontje wegdraaien als er een ander paard naast haar rijd Haha!
-Als ik Jamey roep staat ze nerveus op de plaats te dansen
-Jamey is ontzettend jaloers, alle aandacht moet naar haar. Als je dat niet doet dan krijg je duwtjes
-Jamey kan ja knikken op comando
-Jamey kan onschuldig kijken
-Als je haar een tik geeft omdat ze (voor de zoveelste keer) dwars over je heendendert dan is ze de hele dag beledigt, neemt ze geen voer meer van je aan en wil ze je niet meer zien en wil ze ook niet geaait worden door je.

Jamey is....GRAPPIG!