weer berichtje uit NZ !!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-01 09:12

Hee Bokkers!

Lachen Lachen Lachen

Sorry sorry sorry, lang niet geweest maar ook lang niet echt achter de pc gezeten... Ben nu in Queenstown, een grote plaats op het South Island, waar je o.a. kunt bungy jumpen (vanmiddag met m'n neus bovenop gestaan maar ik ga het NIET doen, beetje met een stuk elastiek aan je enkels van een brug af springen, tsss...) en hier is het erg goedkoop om te internetten, dus neem ik het er even van.

Jeetje, ik schrok me net kapot toen ik las dat Merilyns paard overleden was. Dus zij is haar maatje ook al kwijt... Drukt je wel met je neus op de feiten, Nederland lijkt nu zo ver weg (ben hier bijvoorbeeld de dikste vriendjes met mensen die ik net ken), maar thuis gaat het leven gewoon door en daar gebeuren dan zulke dingen... Merilyn, heel veel sterkte!

Tja, hoe is het hier. Nog steeds echt supergaaf, ik heb nog 2 weken over van de 6 en ik wil nog lang niet naar huis. Ik ga misschien toch maar eens informeren of ik mijn ticket nog kan verlengen, 1 of 2 weekjes extra zou niet gek zijn...

Morgen ga ik - eindelijk! - een lange dagtocht te paard maken. Een rit van een uur of 7, door een prachtig gebied: bergen, meren, rivieren etc. etc. Ik heb er ontzettend veel zin in, het weer schijnt net als vandaag erg mooi te worden (zonnetje, blauwe lucht, graadje of 25) dus dat is niet verkeerd!

Tot nu toe heb ik 2 x een rit van een uur of 2 gemaakt. Beide keren was er een beginner bij (en dan bedoel ik ook echt iemand die 1 x eerder in zijn/haar leven op een paardenrug had gezeten), dus dan kun je niet echt flinke stukken in rengalop. Zou een beetje sneu zijn...

Ik heb dan ook maar vooral genoten van de omgeving (en weinig verwachtingen gehad van het rijden zelf), vooral de eerste keer toen ik ging rijden in River Valley (wat eruit ziet zoals het klinkt) op het North Island. Een prachtig gebied met hele steile heuvels en veel groen. Lief paardje had ik toen, Sophie heette ze. Ze wilde graag lopen maar ik had het idee dat ze wat met haar luchtwegen had (na elk galopje hijgde ze als een oud karrepaard). Volgens het meisje dat ons begeleidde was er niks aan de hand. Tja...

De 2e x heb ik gereden in de buurt van Westport, aan de noordkust van het South Island, bij de Buller River. Die stond erg laag, dus konden we heerlijk rijden over de rivierbodem (net strandzand). Hier konden we om de beurt een paar keer een rengalopje doen als we dat wilden, erg gaaf was dat. De weg terug naar stal bestond uit een creek, een klein riviertje waar we in de lengterichting doorheen moesten waden. Paardjes nat tot aan hun buikjes, gelukkig was het niet erg warm want dan schijnen ze ineens om te vallen omdat ze willen zwemmen (werd ons later verteld, hihi). De paarden zagen er erg blij en goed verzorgd uit, dat vind ik altijd erg belangrijk. Het paardje dat ik hier had heette Ziggy en was echt een tof beestje! Lekker pittig, maar niet moeilijk te stoppen. Heerlijk gereden!

En morgen dus 'de dagtocht'. Ik ben heel benieuwd! Deze stal is me al door meerdere mensen aangeraden, is ook aangesloten bij de ILPH (de FNRS van NZ, hoewel dat - zie ervaring Van Loon - in NL weinig zegt, maar hier zijn ze vrij streng wat de regels betreft). Ik word om 9 uur morgenochtend opgehaald bij mijn hostel, dat wordt vanavond dus niet al te heftig feesten... Er is een afscheidsfeestje van de bus waar ik de afgelopen week mee heb gereisd, iedereen gaat nu weer z'n eigen weg. Wel gezellig zo'n groep, maar ook wel lekker dat ik nu weer 'alleen' ben en weer andere mensen ga onmoeten!

Oké, tot zover. Ik probeer jullie op de hoogte te houden, als ik tenminste kan e-mailen. Meestal heb ik net tijd om m'n mail te checken of is het bereduur. Zat van de week zelfs op een plek waar het $9 per uur was! Mij maak je niet wijs dat de telefoonkosten zo hoog zijn...

Anyway, ik doe jullie bij deze de groetjes uit een inmiddels heel zonnig Kiwiland (deze week maar 2x een regenbui gehad!) en tot later!

Kiwi Ka

Lachen Lachen Lachen

P.S. Overigens MOET je hier altijd een helm op te paard. Niet zo'n achterlijk lomp geval, maar een kleine stevige crosshelm. Geen overbodige luxe trouwens: bij beide ritten is er iemand afgevallen, mensen die zeker geen beginner waren. In het ene geval draaide een paard zich vliegensvlug om toen hij gebeten werd door een ander (boem ruiter) en de tweede keer sprong er eentje opzij in rengalop... Hoop dat ik morgen in het zadel blijf!

_________________
<< < ...dreams are just goals without deadlines... > >>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-03-05 08:18 ]</font>



Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 09:18

owww wat klinkt dat toch heerlijk karin!! ben stilletjes (nu dus niet meer stilletjes) best wel een beetje jaloers.... want ik moet zo weer naar school en jij zit daar in een lekker zonnig land!!! geniet ervan en vergeet ons niet he!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 11:55

Nou als je het over jaloers hebt!! Dat ben ik ook hoor, en volgens mij zijn wij ook niet de enige!!!

Wat lijkt me dat heerlijk daar, vooral het paardrijden lijkt me heel avontuurlijk!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 14:59

wow dat klinkt allemaal wel heel erg super. Ik zou gewoon proberen twee weekjes langer te blijven. Als het kan?! Maarre je komt wel terug he?

In Noorwegen moet je ook een helm/cap op maar ook verplicht een bodyprotector. Die hangen er in de manege genoeg om te lenen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-01 17:08

Aha, dus van jou krijg ik de mailtjes over NZ! Hihi, leuk dat je het zo naar je zin hebt.
In Ierland kwam ik de stal niet in zonder helm op.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, capriz, dierenfan, fokfanaat, knockout1, mamabird, mino1, VogeltjeM en 92 bezoekers