te gek voor woorden !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

te gek voor woorden !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 19:37

ik had vandaag een (onderlinge wedstrijd en het liep een uur in ! dus toen ik aankwam moest ik al in me proef zitten ! ik kon ruilen met iemand maar dan nog kon ik maar 10 min inrijden. terwijl ik er 1 uur van tevoren was ! vorige keer leip het een uur uit ! toen zat ik 1,5 uur in te rijden want toen zeiden ze elke keer ja na deze ben jij .... niet dus. Boos! ik ga echt nooit meer een onderlinge rijden. Extreme duivel ik had trouwens wel 153 punter terwijl hij echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg poedersuiker liep. (ik reed L1)

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 19:38

wat vinden jullie hier nou van ??? slecht geregeld vind ik. want ze zetten er alleen bij als hoeveelste je moet en niet hoe laat. ze zeggen alleen hoe laat het begint....

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:01

Ja zeker slecht geregelt, maar ja niks aan te doen helaas, ik vind het trouwens nog wel goed 153 punten met zo kort inrijden!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:04

Ja, dat is idd niet zo netjes. Hadden ze je niet even kunnen bellen ofzo?

Ik ben het met Lieke eens, nog goed dat je 153 had.

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:26

het is idd niet zo netjes! maar ik zou volgende keer toch wel onderlinge gaan rijden hoor. Want je moet toch van die die dit keer 1e was winnen!
En 153 is toch goed! Je was 2e hoor! En daar ben je dan nog niet blij mee?
Ik vond het vet goed dat je 2e was!
Je reed hartstikke netjes!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:35

Manon schreef:
Ja, dat is idd niet zo netjes. Hadden ze je niet even kunnen bellen ofzo?

Ik ben het met Lieke eens, nog goed dat je 153 had.


haha sorry hoor Manon...maar denk je echt dat de mensen op het wedstrijdsecretariaat nix beters te doen hebben dan mensen gaan bellen omdat het inloopt?!

ik zorg er altijd voor dat ik ruim 1 1/2 uur van te voren er ben, vaak zelfs 2 uur van te voren!

loopt het uit, dan ga ik wat langer op het terrein rondlopen&kijken, poets ik wat langer en stap ik wat langer, loopt het in, dan zadel ik hem snel op en heb dan tijd genoeg om lekker los te rijden!

maar het ligt eigenlijk ook nooit aan de organisatie, maar aan de ruiters!
als het inloopt, betekend dat er veel mensen zijn uitgevallen!die mensen hadden zich of niet moeten opgeven als ze toch niet kunnen, of zich optijd moeten afmelden, maar vaak komen er veel mensen gewoon niet opdagen!zonder iets te laten weten!

en het komt echt veel vaker voor dat ik alleen maar mijn ringnummer weet, en mn startnummer en hoe laat nr 1 begint, en niet mijn eigen starttijd

is gewoon een kwestie van ervaring, en kunnen improviseren!


maar 153 punten is zeker niet slecht als je maar kort hebt kunnen losrijden!
volgende keer beter moet je maar denken!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:19

ik vond dat het evengoed lekker ging hoor !
ik had ook niet zoveel tijd want ik moest meteen na de proef van Nino en mij,overstappen op Kimberley
enja omdat ik dus niet zoveel tijd had liep de proef niet zo goed in het begin.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:21

oh ja het liep in omdat ze hadden erop gerekend hadden dat de buitenbak niet goed was,en dus ze binnen (dachten) in te gaan rijden
maar al had je ff de lijst doorgelezen had je daarmee rekening kunnen houden Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:25

Vervelend voor je, maar daar moet je idd rekening mee houden. Maar Renske, ik was gisteren 2 1/2 uur van tevoren aanwezig, keurig gemeld en er viel niemand uit. Totdat ik het losrijterrein opkwam en bleek dat de drie starters voor mij uitvielen! Daar baalde ik toch stevig van.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:51

Lielle schreef:
Vervelend voor je, maar daar moet je idd rekening mee houden. Maar Renske, ik was gisteren 2 1/2 uur van tevoren aanwezig, keurig gemeld en er viel niemand uit. Totdat ik het losrijterrein opkwam en bleek dat de drie starters voor mij uitvielen! Daar baalde ik toch stevig van.


yep dat heb ik ook wel eens gehad!
loopt het volgens de ringmeester ruim 45 minuten uit, ga ik losrijden, ja er is er nog 1 voor je....

kijk die dingen hou je nou eenmaal, maar als je er een uurtje van te voren bent, ja dan weet je dat het weleens in zou kunnen lopen en dat je daardoor te weinig tijd hebt!

maar soms kan je er niets aan doen en gaat het erg rommelig op een wedstrijd!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:28

ik dee dus ook mee en ik zou met Ruby om half 6 moeten inrijden.
wor ik om 2 uur gebeld dat er nog 6 paarden voor me zijn.....en ruby stond nog lekker ion de wei!!!!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:40

das oklekker raar. Dan moet je je dus behoorlijk haasten. Je moet gewoon 3 uur eerder rijden!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:47

Renske20"]
[quote="Manon schreef:
Ja, dat is idd niet zo netjes. Hadden ze je niet even kunnen bellen ofzo?

Ik ben het met Lieke eens, nog goed dat je 153 had.


haha sorry hoor Manon...maar denk je echt dat de mensen op het wedstrijdsecretariaat nix beters te doen hebben dan mensen gaan bellen omdat het inloopt?!

ik zorg er altijd voor dat ik ruim 1 1/2 uur van te voren er ben, vaak zelfs 2 uur van te voren!

loopt het uit, dan ga ik wat langer op het terrein rondlopen&kijken, poets ik wat langer en stap ik wat langer, loopt het in, dan zadel ik hem snel op en heb dan tijd genoeg om lekker los te rijden!

maar het ligt eigenlijk ook nooit aan de organisatie, maar aan de ruiters!
als het inloopt, betekend dat er veel mensen zijn uitgevallen!die mensen hadden zich of niet moeten opgeven als ze toch niet kunnen, of zich optijd moeten afmelden, maar vaak komen er veel mensen gewoon niet opdagen!zonder iets te laten weten!

en het komt echt veel vaker voor dat ik alleen maar mijn ringnummer weet, en mn startnummer en hoe laat nr 1 begint, en niet mijn eigen starttijd

is gewoon een kwestie van ervaring, en kunnen improviseren!


maar 153 punten is zeker niet slecht als je maar kort hebt kunnen losrijden!
volgende keer beter moet je maar denken!
[/quote]


ik vind het dom dat je dat zget want als je sochends je knol uit ze stal haalt en hij is kreupel dan kon je toch nietr eerder afzeggen !!!!!!!!!!!!
en trouewen sze hadden bij dei organistatie alleen de begintijd van de westrijd neergezet en voorderest geen precieze tijden van wanneer iemand moest ! en me moeder heeft egt geeeeen zin om de hele tijd daar een beetje rond te hangen en ik heb et ook vet druk met skool enzow. en ik had het zo uitgereken d8 per uur dus zoenzo laat stareten en dan een uur en een kwartier van te vorenerzijn. en dat was ik ook ! jah! dus dat vind ik wel genoeg. ik kan er niks aan doen dat het een bijna 2 uur inloopt en in de loop van de dag nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeel mneer. want vorige keer liep het 2 uur uit zowat ! toen zat ik 1 1/2 uur aan het inrijden omdat ze steeds zeiden dat ik over 10 min moest ! lekker geregeld dat is echt niet de schuld van de ruiters. Extreme duivel

gr. namens ardonnypony !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:15

als jij de volgende keer eerst eens je stukje naleest op msn-taal en spelfouten zal ik het misschien lezen, maar zo dus niet!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:01

Renske20"]
[quote="Manon schreef:
Ja, dat is idd niet zo netjes. Hadden ze je niet even kunnen bellen ofzo?

Ik ben het met Lieke eens, nog goed dat je 153 had.


haha sorry hoor Manon...maar denk je echt dat de mensen op het wedstrijdsecretariaat nix beters te doen hebben dan mensen gaan bellen omdat het inloopt?!

[/quote]

Ik ken anders mensen die dit doen en dat vind ik netjes. Natuurlijk hoef je voor een half uurtje ofzo niet te gaan bellen, maar als het 2 uur inloopt is het een kleine moeite en dat voorkomt veel ergernis.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:23

oke op onderlinge wedstrijden (die vaak niet voor winstpunten meetellen) bijvoorbeeld op een manege ofzo daar bellen ze misschien, omdat er daar geen honderden deelnemers meedoen!

maar denk je nou echt dat ze op een(grote)officiele wedstrijd de deelnemers gaan bellen als het inloopt?
zijn ze op een buitenvconcours wel ff bezeig, 700 starters is in de zomermaanden geen uitzondering!
op binnenconcoursen starten er ook al snel ruim 100 mensen, denk je echt dat ze dan gaan bellen?
heb al jaren wedstrijdervaring, en er is nog nooit gebeld, heb er ook nog nooit van gehoord dat er op een officiele wedstrijd gebeld wordt als het inloopt!

en nog ff voor ardonnypony: als er een paard van iemand kreupel is, nee dan kunnen ze niet eerder afmelden

maar wat veel mensen doen is het volgende:
ze geven op voor veel wedstrijden, nadert de wedstrijd, dan blijkt dat ze dan niet kunnen, en melden zich af, of ze laten nix horen en komen gewoon niet!

zelfde geld voor mensen met een kreupel paard, er zijn mensen die meteen bellen om zich af te melden zodra ze op stal zien dat hun paard kreupel is, dat is netjes, want dan kan dat op de startlijst worden verwerkt

maar er zijn helaas nog steeds veel te veel mensen die zich niet afmelden en gewoon niet komen opdagen!

en denk je nou echt dat jouw wedstrijd ruim 2 uur is ingelopen(dus ongeveer 16 deelnemers) omdat al de paarden plotseling kreupel waren?lijkt me een beetje sterk!

maar soms is het niet te vermijden(niet voor de ruiter, niet voor het wedstrijdsecretariaat)dat een wedstrijd inloopt of uitloopt
dan is het de kunst om je dan een beetje aan te kunnen passen!
dat is niet altijd even gemnakkelijk dat weet ik ook wel!

maar ieder jaar organiseert onze club een wedstrijd, en er komt zo veel bij kijken, dat het soms niet te vermijden is dat een bepaalde rubriek ineens inloopt, of juist veel langer duurt!
en dat komt vaak mede door de (niet/wel) startende ruiters

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:03

toch nog netjes renske ik had 148 punten maar eh.....hij had een heel klein beete energie over geloof ik !!!!!!!
ik heb ook L1 gestart bij owf.
heb toen 90 cm en 100 cm gesprongen en bij 90 cm foutoos en bij 100cm een balkje voor de eerstye keer 100cm vind ik dat best knap in eenn20 bij 40 bak toch ?!
had jij ook gesprongen renske ?

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:05

voplgende keer wel weer mee doen hoor !!!!!!!!!!!!!!!
please ?!
wel doen hoor !!!!!!!!!!!!
het gaat toch goed ?!

hobbel

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:22

ik vind dat ze het niet sleecht hebben gedaan want je kon bellen naar de wedstrijd als er nou heel veel uit vallen en je weet het niet wij bellen ge woon 2 uur van te vooren waar ze zijn ibo

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:26

Als er nix op het vraagprogramma staat over inlopen mag je op je gewone tijd starten. Maximaal mag het 30 minuten eerder beginnen, anders heb je het recht te wachten.
Ik ben er altijd op tijd maar als het meer als 30 minuten inloopt start ik als ik er klaar voor ben, mag immers.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:56

haike schreef:
Als er nix op het vraagprogramma staat over inlopen mag je op je gewone tijd starten. Maximaal mag het 30 minuten eerder beginnen, anders heb je het recht te wachten.
Ik ben er altijd op tijd maar als het meer als 30 minuten inloopt start ik als ik er klaar voor ben, mag immers.


dat klopt, maar dat geldt alleen wanneer je een startlijst hebt, waar dus de startttijden bij staan!

in dit geval stonden er bij ardonnypony alleen de startnummers op, en de starttijd van nr1, in dat geval mag je niet wachten, omdat je geen starttijd op je lijst had staan.

maar mijn ervaring is, als je weigert te starten, dat de jury dan chagie wordt, en je strnger beoordeeld, kan me er wel iets bij voorstellen, die jury zit daar dan maar te wachten...

wat wel handig is, vallen er veel mensen uit en weigert iemand eerder te starten omdat het meer dan 30 min voor haar starttijd is, en je bent zelf wel ongeveer klaar om de ring in te gaan, dan zelf zeggen dat jij wel wil starten, is de jury vriendelijker Knipoog

maar t blijft soms lastig hoor, om precies lang genoeg los te kunnen rijden op een wedstrijd en dat ligt voor een deel aan de ruiters die niet komen opdagen, en sommige organisaties hebben niet altijd alles even logisch geregeld, maar ja je moet maar zo denken: t is voor de lol, dus gewoon je best doen en kijken wat je er van kan maken!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:02

Ik zorg altijd dat ik er zo'n dikke anderhalf uur vantevoren ben. Dan ga ik nog niet losrijden, maar wel vast kijken of je eerder/later moet rijden. Dat is wel zo makkelijk. En ik geloof dat je niet meer dan een uur eerder dan je normale tijd hoeft te rijden. Dus je hebt dan minstens een half uur om los te rijden. Maar het was daar inderdaad ook niet zo netjes geregeld als ze je steeds vooruit schuiven. Maar ik ga wel met renske_20 mee, dat het secretariaat wel wat beters te doen heeft dan mensen bellen, om te zeggen dat het uit/inloopt.
Dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 10:11

Ik zat op 8 december ook in het secretariaat bij de pony's. Wij liepen ook ongeveer een uur in. We hebben twee keer een pauze ingelast, maar er was gewoon niet tegen te werken. We hadden namelijk over de hele dag iets van 18 uitvallers Maar we begonnen wel gewoon met de klasse op de starttijd die er voor stond. (alleen een begintijd) Wat je dan wel heel erg merkt, is dat er veel mensen gewoon NIET een uur van te voren aanwezig zijn. En dus kreeg je dingen als: ja maar ik moet nog inrijden.. Ja MAAR zelfs al liepen we op tijd, ben je nog drie kwartier te laat want je moes een uur van te voren aanwezig zijn!! Er waren echt heel weinig mensen die afgebeld hebben. En dat vind ik zo slecht! Waarom stellen ze niet gewoon als regel dat je als je niet afmeld, gewoon de drie weken daarna niet mag starten? Die boetes + administratiekosten helpen gewoon echt niet. Het kan de mensen blijkbaar geen klap schelen dat ze een aantal euro's betalen voor iets waar ze niets aan gehad hebben (geld teveel zeker? Lips are sealed ) en ze betalen het toch gewoon. Het zijn eigenlijk altijd dezelfde mensen die te laat zijn

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:55

juist jobbeltje!dat is ook het gene waar ik me zo aan irriteer op wedstrijden!

die mensen komen gewoon niet opdagen, en denken er verder niet aan dat het voor de organistatie+andere deelnemers heel vervelend is als er ineens zo veel uitvallen!

boetes helpen niet, maar wanneer je je niet afmeld zou je als straf daarna een bepaalde tijd niet mogen starten, of je eerstvolgende wedstrijd niet mogen starten oid, misschien dat dat helpt!