Ruitervakanties: ervaringen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Ruitervakanties: ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 18:40

Wie is er wel eens op ruitervakantie geweest?
Misschien is het wel eens leuk om alle ervaringen op dit gebied eens uit te wisselen Lachen
Zelf ben ik nog nooit op ruitervakntie geweest maar ben het (mischien aankomende zomer) wel van plan. Welk land weet ik nog niet maar het moet wel in Europa zijn en het liefst niet zo ver weg. Misschien wordt het wel iets met westernrijden Haha! .
Zijn jullie met een groep gegaan of helemaal zelf?


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:44

Zoek ook eventjes op 'ruitervakantie' en 'paardrijvakantie', er zijn al verschillende topics over geweest.

Zelf heb ik in 2000 met een klein groepje een lang weekend over de Veluwe gereden, vanuit Lunteren. Dat was met een endurancepaard en een ontzettend comfortabel zadel, heerlijk!

Ik wil nog wel een keer graag een trektocht maken in Zuid-Frankrijk (de Pyreneeën) of Ierland. Die landen lijken mij het mooist om te rijden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 18:48

Ik ben 3 keer op ruiterkamp geweest.2 keer bij manege van loon en 1 keer bij de manege de hazelhorst.Bijde kampen zijn erg verschillend maar wel leuk.Bij manege van lon vondt ik het leuker.maar bij de hazelhorst vondt ik dat ze beter voor de paarden zorgen en dat vindt ik ook wel belangrijk.Ik vindt ruiterkampen best leuk.Ik ga volgend jaar nog 1x keer op ruiterkamp en dan ga ik mijn ruiterbewijs halen.maar dit ga ik pas in de zomer doen want ik wil mijn eigen pony mee nemen.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:30

Ik ben 2x op ruitervakantie geweest. Beide keren naar Markelo, de Meenderinkboer. Je kunt je iegen paard meenemen, als je die niet hebt krijg je voor die week een vast paard toegewezen.

Je krijgt 1 uur per dag les en je gaat 2 uur naar buiten. Het is echt een geweldig gebied. Midden in het bos kom je opeens een springparcour tegen en er liggen hier en daar boomstammen op het pad.

Of ze iets met western doen weet ik niet het is nl al weer een hele tijd geleden dat is daar was.

Kim

Ook bekend als Kim20!

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:36

ik ben tijden geeleden op ruiterkamp gewwest op de puzsta ranch in zeien. is nu rosworld omdat het nu een andere eigenaar heeft. ik vond het altijd geweldig om op die ijslanders te karren. en niet te vergeten vooral het zwemmen.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:45

ik ben samen met cowgirl van bokt afgelopen augustus naar ijsland geweest om daar de kjoljer tour te rijden. was erg leuk en dit jaar zeker weer een vakantie met paarden. Waar heen? denk belgie of spanje.

Wodan en ik onderweg in de M2

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:48

En het jaar daarvoor ben ik ook op ijsland geweest.

Voor volgende jaar? Mm alles staat nog los.
Maar hoofddoel is naar de VS of Canada en anders Noorwegen , Italie of Spanje.


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 20:50

In de Ardennen schijnt ook erg leuk te zijn en dat is niet eens zo ver weg.
Anders moet je even een folder van Time out ruitervakanties aanvragen, staan veel in.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 21:06

België lijkt me ook wel wat ja Haha!
Wordt je er eigenlijk in een groep geplaatst waar je mee uit rijden gaan? Of moet je echt iemand met iemand zijn met wie je samen tochten maakt Verward

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 21:46

bij time out met groepen volgens mij, maar ik weet het niet zeker.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:44

www.fivesaints.com in zuid wales, zo van god en de wereld verlaten dat je twee mijl moet rijden om een beetje ontvangst te hebben op je mobiel. Zorg ook voor goede banden op de auto, het laatste stuk is nogal steil. Het uitzicht boven des te mooier.
Als m'n vriendin meegaat, dan staat ie weer op het programma voor dit jaar.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:53

Ik wil dat ook graag es doen. ben 3 jaar gewoon op ponykamp geweest. Maar ik wil graag op trektocht in Ierland. Moet heel chique zijn. maar niet goedkoop. Ik heb nog een adres waar je een catalogus kunt bestellen over trektochten ed. ik zal es kijken of ik em kan vinden....

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 22:56

ben twee jaar geleden een week in hongarije op ruitervakantie geweest. Was echt super! Elke dag ritten van een uur of 8, behalve als het regende dan reden we maar een (paar) uur of nie maar het heeft maar 1 dag geregend dus. Was echt geweldig! helemaal geen hekken je kunt overal doorheen rijden, mits de maïs/grasvelden gemaaid zijn natuurlijk, heerlijke stukken rengalop, echt een aanrader! Uit het time out reizen boekje gehaald Lachen

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 23:43

ikke schreef:
Zorg ook voor goede banden op de auto, het laatste stuk is nogal steil. Het uitzicht boven des te mooier.


ik geloof dat het om een ruitervakantie gaat Haha!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:09

Ik ben verschillende keren op ruitervakantie geweest. Alle keren wel trektochten. Van die stertochten vind ik niks. Alle keren ben ik naar Frankrijk geweest (hoezo Francofiel?) want je kunt daar zo fantastisch rijden, schitterend gewoon. Ben twee keer naar Corsica geweest en twee keer naar Roland BEC in zuid Frankrijk. Beide eerste keren heb ik geboekt via een officiële reisorganisatie. Dan heb je toch wat meer zekerheid dat paarden en tuig in orde zijn. Beide tweede keren dat we er naar toe gingen heb ik rechtstreeks bij de mensen zelf geboekt. Is wat goedkoper.

En verder heb ik een vriend in Zuid Frankrijk die zelf 2 paarden had. Hij is parkwachter van het National Park van de Cevennen en ging vrijwel ieder jaar met een stel collega's een trektocht van een week maken. Tja, als je dan wordt uitgenodigd zeg je natuurlijk geen nee Haha!

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 12:33

Ik ben ooit eens toen ik een stukje kleiner Haha! was een weekje naar het Peerdenspul in Havelte geweest (had ik toen gewonnen met een schilderwedstrijd van het weekblad de Ponyclub)
Er staan daar een heleboel ijslanders en we trokken er elke dag op uit in een schitterend mooie omgeving.

Helaas zat ik in een minder leuke groep, allemaal bijdehandte meiden uit Den Haag daar kon dit dorpse meisje geloof ik niet zo goed tegen.
de eerste avond werd ik zo gepest dat ik de volgende ochtend op het punt stond om naar huis te gaan, gelukkig hebben ze me weten over te halen.

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:02

kayla"]
[quote="ikke schreef:
Zorg ook voor goede banden op de auto, het laatste stuk is nogal steil. Het uitzicht boven des te mooier.


ik geloof dat het om een ruitervakantie gaat Haha!
[/quote]

Als je op de bijbehorende link klikt, dan zie je dat het ook om een ruitervakantie gaat. Haha!

Alleen bedoelt Ikke waarschijnlijk dat je er met een Landrover het beste komt. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dollyspikkel, Fayyah19, GoogleAdsense, hafpower, Lanoca, MairiMacBran, nick_en_ik, Salinah, SentiBot, Sjafrane, Spike2019, XxMariellexX en 82 bezoekers