xSCWx schreef:Ik meld me voor de 3e keer weer (half, momenteel nog niet actief op zoek) in dit topic, in ieder geval met een update.
1,5 jaar terug kocht ik een fantastisch paard, helaas heeft hij pech op pech gehad sinds hij bij mij was (ik denk dat hij in totaal 3 á 4 maanden goed heeft gelopen in die 1,5 jaar) en uiteindelijk heb ik hem moeten laten inslapen omdat kans op herstel zodanig laag was dat verder dokteren geen optie was.
Ik ben er echt kapot van, het was het perfecte paard voor mij, alles wat ik zocht. En dan loopt het zo, verschrikkelijk zuur en oneerlijk. Ik heb alles voor hem over gehad en geen cent bespaard maar soms is gezondheid niet meer te koop.
Ik zit nog in kleine twijfel om weer een paard te kopen omdat ik bang ben dat het weer zo moeilijk gaat lopen. Maar mijn hart wil het zo graag en ik mis het echt. Dus ik denk dat ik in het nieuwe jaar weer rustig op zoek ga. Eerst dit maar even een plekje geven.
Het meest ironische? Ik wilde hem eerst niet kopen omdat ik hem zo verschrikkelijk lelijk vond. Eigenlijk alles wat ik niet wilde in een paard, had hij. Ik heb hem puur gekocht op zijn karakter. En met wat voer, liefde en goede training werd hij het mooiste paard dat ik ken. Ik heb nog nooit zo fijn op een paard gereden; de werkwillendheid, impuls, lenigheid, eerlijkheid, kracht. Als het niet zo'n verschrikkelijke situatie zou zijn zou ik hard lachen om de ironie. Ik vraag me nu af of ik ooit nog zo'n fijn paard ga vinden.
Oh wat erg ! Sterkte !!