Flamazine

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-01 17:07

'Flamazine' is een zalfje dat bij mensen voor kleine wondjes helpt. Mag ik het ook aan mijn pony met kortstjes (van de zon) op haar neus geven?
Wat is een alternatief zalfje voor paarden?

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:34

Dat zalfje ken ik niet, maar bij de drogist kun je calendula zalf kopen en dat werd door onze dierenarts aanbevolen, werkt erg goed.

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 10:28

Hey visje Knipoog
Wij gebruiken ook calendula voor van die kleine dingen. Beeten, wondjes, wonden, irritaties, brandwondjes, ook voor zonnebrand helpt het wat.

Er zijn wel enkele soorten, je moet de 'helende' zalf nemen. Er is nl. ook wrattenzalf enz.

groetjes!

'AGlaranna'

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-01 19:45

lolz, dat al wel iets minder helend zijn Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 19:50

tegen zonnebrand helpt als beste middel:zinkzalf voor baby's.
zo'n tubbeltje kost maar 3 gulden ofzo en als je het opsmeert zijn na een half uur de korstjes al weg en de huid weer heel.
het werkt ook preventief tegen zonnebrand.
is echt het beste middel!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 07:28

calendula werkt inderdaad goed. ook gebruik ik teatree creme en uierzalf. gaat allebei goed en wondjes genezen veel sneller.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:31

Zinkzalf.... was ik nog niet opgekomen, ik gebruik altijd waterproof sunblock, factor 30

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:43

zinkzalf werkt heel lang door,wel een paar dagen.ik hoef het met erg veel zon maar 1 keer per 3 dagen op te smeren.ze krijgt dan geen korstjes of blaasjes.

ikheb al vanalles geprobeert,want mijn tinkie haat dingen aan haar hoofd,zowel halsters als zalfjes,dus schuurt zalf er in notime vanaf.
alleen met zinkzalf had ik de beste resultaten,en het kost gewoonweg bijna niets.
ik heb 4 van die tubes op voorraad.
helpt namelijk ook bij beginnende mok,andere wondjes of voor jezelf Knipoog

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 13:12

Dus, als ik jullie goed begrijp, kan ik die zinkzalf samenvatten als volgt: 'Met zinkzalf wordt baby's/Mira's huidje weer zijdezacht' Lovers

Werkt die calendula ook ontsmettend? Kan ik het er gewoon opdoen wanneer ik een wondje zie?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:15

Pas op dat je niet te veel gaat lopen smeren hoor!
Een klein wondje heeft geen verzorging nodig, alleen als er erg veel vuil inzit zou ik het even uitwassen (eventueel met betadineshampoo)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:19

kop maar eens zo'n tube visje,dan kun je het zelf uitproberen.de tube moet je eerst even goed schudden voor gebruik

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 16:46

Ik begrijp Sanderijns opmerking wel, maar ik geloof wel dat het geen kwaad kan om een wondje te ontsmetten of om de genezing een beetje te bevorderen. Onze pony's staan dag en nacht buiten en het is ook niet onoverkomelijk dat ze eens in de modder gaan rollen, i.p.v. in het gras, en als ze dan een wondje hebben, kan het wel gaan etteren enz. (brrrr...)
Femke

die 'betadine-schampoo', is dat een soort shampoo op basis van isobetadine (voor mensen) ?
En wat is 'blauwsel' eigenlijk? Iemand heeft het eens op de hoef van mijn pony'tjs gespoten toen ze op een dagtocht haar voorhoef hat gevangen... en het was blauw ( Knipoog )
Femke

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:50

betadine shampoo is zowel voor mensen als voor dieren te gebruiken .het werkt ontsmettend en er zit jodium in voor bij wondjes.
tea tree shampoo geeft dezelfde werking.geeft mijn voorkeur want het is een natuurlijk product.
overigens smeer ik helemaal niet gauw op wondjes hoor.als mijn pony een klein wondje heeft spuit ik het met water schoon,spray er 1 keer wondspray(silverlinde=natuurlijk)op en daarna doe ik er niets mee aan.maar ik wilde alleen aantonen dat zinkzalf een veelzijdig product is en dat je het voor veel dingen kan gebruiken.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 19:12

Ik heb 'zinkzalf' gekocht *LOL* *LOL* *LOL* . Gewoon in de supermarkt *LOL* *LOL* *LOL* . Ik heb het nog niet geprobeerd op de pony's.

Dus, zeker dat het is voor:
1) genezing van wondjes?
2) ontsmettend? Verward Verward Verward
3) zonnnebrand?

Met zinkzalf worden baby's billetjes weer zijdezacht Pling

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:34

het is niet ontsmettend,wel genezend en ook tegen zonnebrand en als je al verbrand bent helpt het ook.het helpt ook bij beginnende mok

jaja1
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:40

Gaat van zinkzalf niet de huid erg uitdrogen? Voor zonnebrand smeer ik meestal een beetje uierzalf, andere wondjes laat ik zo veel mogelijk met rust. Alleen mok smeer ik wel eens zinkzalf op.

Blauwsel is/ wordt als het goed is binnenkort verboden. Het schijnt kankerverwekkend te zijn!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:56

ik gebruik echt NOOIT blauwsel.lijkt me zulk chemisch spul

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:46

Calaendula, MSM of zinkzalf zijn allemaal goede opties.