Racisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Racisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 22:39

Hoi , ik vroeg me af of hier sommige mensen racist zijn , of al geconfronteerd zijn met racisme (als je zelf een andere huidskleur hebt).

Ik ben nog nooit met racisme geconfronteerd en ben zelf ook helemaal geen racist.Op onze school is de helft wel een andere huidskleur en de helft blank... , en ben dus eigenlijk gewoon om met mensen met een andere huiskleur om te gaan , en ik heb er helemaal geen problemen mee.En jullie ?


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:38

Ik denk dat iedereen wel eens geconfronteerd is met rascisme. Het gebeurd overal. Maar er wordt niet goed genoeg bij nagedacht. De ene kan iets rascistische vinden terwijl een ander dat helemaal niet vind.
Ik heb helemaal geen problemen met mensen die een andere huidskleur hebben of met een andere geaardheid.
Maar ook jij zal wel een gehoord hebben een uitspraak zoals: Vieze buitenlanders en dat soort dingen daar ontkom je niet aan. Echt waar het gebeurd overal. Maar we horen het niet meer omdat het al best normaal geworden is dat het gebeurd.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 11:57

SAKKIA schreef:
Ik denk dat iedereen wel eens geconfronteerd is met rascisme. Het gebeurd overal. Maar er wordt niet goed genoeg bij nagedacht. De ene kan iets rascistische vinden terwijl een ander dat helemaal niet vind.
Ik heb helemaal geen problemen met mensen die een andere huidskleur hebben of met een andere geaardheid.
Maar ook jij zal wel een gehoord hebben een uitspraak zoals: Vieze buitenlanders en dat soort dingen daar ontkom je niet aan. Echt waar het gebeurd overal. Maar we horen het niet meer omdat het al best normaal geworden is dat het gebeurd.


Ja , eigenlijk heb je wel gelijk.Ik heb al wel vaak gehoort , van die stomme marokkaan... .Maar ik bedoel nl. dat ze nog niet tegen mij hebben gezegt vuile belg of dergelijke.Al wel dom belgje , al zo vaak , van die nederlanders *LOL* .Maar dat is maar voor de gein Haha! .

Miss X
Berichten: 604
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:03

Ik ben getint en ik ben zeker geen racist, en mensen hebben tegen mij ook nooit racistisch gedaan.

Vinden jullie als iemand zegt ´NEGER´rasistisch

want ik ga met veel Surinaamse jongens om, ik heb ook surinaams bloed in me en ik zeg gewoon ´neger´ook tegen hun..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:47

Ligt er aan op welke manier er neger wordt gezegd. Je kan het zeggen en ondertussen komt het toch behoorlijk rottig je strot uit. Als je begrijpt wat ik bedoel.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 17:53

Ik heb er totaal geen problemen mee om met mensen om te gaan ongeachte hun geloof, huidskleur of wat dan ook.
Dus racistisch ben ik zeker niet.
Maar het ligt er maar aan wat jij racistisch vindt: ik vind bv dat mensen uit het buitenland die hier komen wel werk moeten hebben. Want als zij hier komen en niks doen( en dan heb ik het niet over mensen van 65+, gehandicapten of andere handicappen) echt niet kunnen.
En dat heeft niks te maken met racisme, voor mijn part was het een belg als die hier komen vind ik dat ze zichzelf moeten kunnen onderhouden.

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:44

ach ja wat is racistisch? mensen anders behandelen vanwege hun ras? nee dat doe ik niet.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:07

Ik wordt wel eens geconfronteerd met racisme.... mijn man is niet van Nederlandse afkomst.... veel mensen kijken er raar tegen aan dat hij onze taal nog niet spreekt... begrijpen doet ie het wel... maar het spreken is moeilijk....

Helaas geven mensen hem niet altijd de gelegenheid om rustig proberen in het Nederlands te antwoorden... en dat is heel jammer... want door zulke mensen durft hij niet meer te proberen....

Gelukkig heeft hij nu een werkgever gevonden die bereid is om hem de kans te geven zijn Nederlands te verbeteren... eindelijk iemand die niet alle buitenlanders over een kam scheert....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 01:08

Nou het is mischien heel stom hoor, maar ik voel me heel bedreigd als er zo'n soort imaan ofzo de bus in loopt met een koffertje ofzo, dennk ik toch al aan een bom ofzo Boos! Echt heel stom van mij maar ik ben daar gewoon bang voor.
Eigelijk is dat ook racisme, of niet Verward

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 03:43

ik zie het heel vaak dat er koppels zijn van verschillende huidskleur. Ik ben helemaal TEGEN racisme, ik doe het SOMS voor de grap maar dan weet iedereen dat het een grap is, gebeurt vaak bij ons op school, maar nix serieus, gelukkig Lachen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:12

Als eerste wil ik even zeggen dat ik absoluut TEGEN racisme ben, maar ik merk zelf dat er tegenwoondig weer heel veel gediscrimineerd wordt. Ik werk met jongeren en ik zie daar serieus weer heel veel jongeren met witte veters in kisten lopen, een kale kop, een vlaggetje op hun jas etc.... ik vind dit zelf een steeds groter probleem worden, omdat veel mensen die discrimineren niet eens weten wat ze zeggen. Persoonlijk vind ik dat er wat tegen gedaan moet worden (wat we ook proberen) maar het is zo moeilijk (kan hier wel uren over doorpraten) maar in iedergeval ben ik dus tegen racisme

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 18:36

Ik heb al last gehad van racisme ja...omdat ik blank ben... Cool

Klinkt eens als wat anders hé Haha!, soms heb ik wel eens last van Marrokaanse jongeren (of oude Pakistaanse mannen) (ja sorry mensen het is nou eenmaal zo, die "echte Belg" laat me met rust en die Marrokaan beziet me als een hoër.. )
Om een lang verhaal kort te maken-> (ik geef 1 van de vele voorbeelden)
Ik loop op de Meir (met 1000'en "echte Belgen" en geeneen valt me lastig)...dan komt er ineens een vieze oude Pakistaanse man m'n pad gekruist die me wel lastig gaat vallen....Ik zeg die ouwe lu| om op te rotten (wat zoekt die oude man in een toen nog minderjarige?) en dan begint ie me wat uit te schelden voor "Nationalistééééé!" en krijg je nog het verwijt ook dat je racist bent op de koop toe Verward

Raak er tegenwoordig nog maar eens wijs uit.... Lips are sealed


Heeft iemand trouwens toevallig naar NED 2 gekeken vanochtend? was een interview met Theo Van Gogh (als je het zo schrijft) en een Marrokaanse vrouw over de hele vreemdelingen toestand.
Was erg interesant.

Ik ben ook absoluut TEGEN racisme, maar het moet wel van 2 kanten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:18

Ik wordt wel eens geconfronteerd met racisme

Buitenlandse mensen nemen mij dan niet serieus als ik bij verkoop op mijn werk een prijs noem.
Ze willen dan een man spreken, want een vrouw heeft niks te zeggen.

Dit is dus ook racisme
Alleen andersom als waar vele over denken bij racisme

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:32

Er is maar 1 ras en dat is het menselijk ras. Dat bestaat uit zwarte, bruine, blanke en anderssoortig gekleurde mensen.

Ik heb in 1 van de slechtste wijken van Rotterdam gewoond.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik sinds dat ik in Rotterdam heb gewoond, best een beetje rasistisch ben geworden.

Eigenlijk klopt het woord niet in mijn geval, maar in mijn straat woonde bijna alleen maar Antillianen. Ik heb geen hekel aan Antilianen, maar wel aan hun (de meeste van hen) mentaliteit.

En dat ligt niet aan de kleur. Ik bedoel hiermee dus aan te geven dat ik mensen niet beoordeel of veroordeel aan de hand van hun kleur, geloof of geaardheid. Als mensen zich a-sociaal gedragen, ja dan heb ik er een hekel aan.

In de media wordt de hele hype ook benadrukt. Als er ergens ellende is, staat er expliciet bij dat het om Marokaanse jongeren gaat, of om Antillianen. Op die manier wek je racisme dus op imo.

Ik beoordeel mensen op hun normen en waarden en op hoe ze op mij overkomen. In Rotterdam woont mijn beste vriendin, zij is Hindoestaans/Surinaams en hazelnootbruin (zoals ze zelf zegt Knipoog ).

Ik heb persoonlijk liever een sociale allochtone buurman dan mijn oude buurman. Gek, a-sociaal, gestoord en o zo Nederlands!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:37

Citaat:
Ik beoordeel mensen op hun normen en waarden en op hoe ze op mij overkomen. In Rotterdam woont mijn beste vriendin, zij is Hindoestaans/Surinaams en hazelnootbruin (zoals ze zelf zegt ).

Ik heb persoonlijk liever een sociale allochtone buurman dan mijn oude buurman. Gek, a-sociaal, gestoord en o zo Nederlands

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik discrimineer ook niet op uiterlijk.
Ik heb een schoonzus die uit zuid korea komt.
We kunnen het super goed vinden samen.
Maar zij spreekt gewoon nl,
En is ook aangepast.
Niks mis mee hoor.

Maar ik discrimineer wel tegen die hollanders die te lam zijn om te werken, of crimineel zijn.
Ik disrimineer ook tegen mensen van een andere huidskleur die het bovenstaande doen.

Alleen mag dat dan niet Verward
Maar een blanke crimineel mag je wel uitschot noemen.
En dat kan ik niet snappen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 19:52

Ik ben dus echt niet racist, mij intereseert de persoon zelf iets, zoals daarstraks. Ik moest naar de spoed(eerste hulp noemen jullie dat) omdat ik een reeks stampen van een paard had gehad, de vriendelijkste dokter(en ik vermoed ook de bekwaamste) was een zwarte. Ik irriteer mij daar echt niet aan, maar als die onvriendelijk gedaan had, dan was ik niet slechtgezind geweest omdat hij toevallig zwart was ofzo, gewoon om de behandeling.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:28

Tsja, wat is rascisme? Ik denk dat je mensen onderling kunt verdelen in rassen. Ze onderscheiden zich in huidskleur, kleur ogen, kleur haar, grootte, lichaamsbouw etc. Ik denk dat belgen, nederlanders en duiters van een en hetzelfde ras zijn (om maar een voorbeeld te noemen). Negers zijn een ander ras, indonesiers ook. Ik discrimineer overigens geen negers en indonesiers. Vooral de lg. groep vind ik juist vaak zeer prettige mensen in de omgang, beschaafder, zachtmoediger (i.v.m. nederlanders). Ik heb wel wat tegen mannen die vrouwen discrimineren zogenaamd op grond van cultuur of godsdienst. Deze mannen zijn bijvoorbeeld van turkse of marokkaanse afkomst. Maar discrimineer ik hier nou mee? Ik denk zelf van niet. En met rascisme heeft dit al helemaal niets meer te maken.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:51

Is een neger wel een ras? Is dat geen verzamelnaam voor erg donkere mensen? Of komen alle negers uit dezelfde streek? Weet iemand dat?

ontopic; tja, ik ben ook tegen rascisme. Maar discriminatie hebben we allemaal wel eens mee te maken (gehad), al dan niet ivm huidskleur/ras.

Ik moet bekennen dat er één bevolkingsgroep is waar ik niet al te positief tegenover sta en dat zijn 'kampers'. Ivm het beroep van mijn vader ken ik er nogal wat en ik kan niet zeggen dat ik ooit één prettige 'kamper' ben tegen gekomen. Ik vind degenen die ik ken ontzettend asociaal. Ik krijg het idee dat zij hun best doen om zich zo asociaal mogelijk te gedragen in het openbaar.

Mijn vader is joods en ik word door mijn schoonvader gediscrimineerd om mijn 'afkomst'. Hij kan het niet laten om daar keer op keer een 'grapje' over te maken. Gelukkig heb ik inmiddels alle contact met hem verbroken. Maar het boeit me verder ook niet echt. Mijn schoonvader is een rasechte *LOL* rascist. Vreemd, want zijn kinderen heeft hij geadopteerd uit Columbia. Maar nu heeft hij sowieso al een hekel aan mensen.

זכור

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:54

Het klopt wel dat de ene neger de andere niet is nee. die uit somalie zijn niet te vergelijken met die uit Suriname. Andere kleur, lichaamsbouw en profiel. Een verzamelnaam ja, voor donkergekleurde mensen. "Zwarte" wil ik in deze niet gebruiken, omdat je negers hebt die werkelijke een zwart gezicht hebben, andere een bruin gezicht hebben en sommige weer slechts een "getint" gezicht.

Ik snap eigenlijk niet wat mensen altijd te zeiken hebben op joden. Ik ken joden amper (of ik weet van mensen niet dat ze het zijn), hoor er nooit iets negatiefs over (zitten veel in de film en muziekwereld). Wie heeft er nou last van joden?

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 00:56

uhm de palestijnen?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:03

die wel

Ik denk dat het in Nederland te maken heeft met afgunst. Joden zijn nu eenmaal vaak welvarende mensen (IK NIET Frusty ) vanwege hun handels'instinct'. Mijn vader is ook handelaar Cool

זכור

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:05

tja en daar heeft Hitler indertijd aardig gebruik van gemaakt...
Laatst bijgewerkt door Kayla op 23-12-02 01:10, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:08

Hilter? Tong uitsteken
Inderdaad, dat is waarom ik een beetje de kriebels krijg van de geluiden die je nu in Nederland hoort. Niet om de Joden in dit geval, maar om de allochtonen (die zo allochtoon niet zijn, omdat zij hier meestal hun hele leven al wonen).

זכור

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48356
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:09

dam zal ik je maar niet zeggen hoe bang mijn man is....

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 01:13

Waar komt jouw man vandaan, SG?

זכור


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GrapeshotBot, Lalidan, LiannePuthzy en 169 bezoekers