Kieffer silerline en goldline hoofdstellen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ik heb ook een silverline of goldline hoofstel van Kiefer

Poll eindigt op

goudkleurig met ellende, graag aangeven wat voor ellende!
3 (16%)
goudkleurig zonder ellende
2 (11%)
zilverkleurig met ellende, graag aangeven wat voor ellende
Geen stemmen
zilverkleurig zonder ellende
13 (72%)

Totaal aantal stemmen: 18


rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Kieffer silerline en goldline hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 10:38

Ik heb vorig jaar twee hoofdstellen gekocht een goldline van Kiefer en een silverline, ze hebben goud-/ zilverkleurige gespen en randjes bij neusriem en frontriem. ze zijn er in trenshoofdstel en stang en trens uitvoering. je ziet ze tegenwoordig heel veel, ik heb de silverline voor mijn schimmel en de goldline voor mijn Fries. nu is het probleem dat het zilverkleurige hoofdstel prima blijft terwijl het veel vaker wordt gebruikt en bij het goudkleurige hoofdstel de gespen beginnen te verkleuren, het Kiefer empleempje loslaat en de gespen stuk gaan. Ik vraag mij of of er meer mensen ervaring hebben met dit hoofdstel en of jullie er ook ellende mee hebben?

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:02

heb het zilverkleurige hoofdstel. en geen problemen. Vind het een fijn hoofdstel. Blijft er netjes uitzien ookal wordt het vrij intensief gebruikt

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 12:05

Iemand bij ons op stal heeft de silverline, ook zonder problemen.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:36

Het verschil tussen silver- en goldline zit in de leerkwaliteit. Silverline is iets minder mooiere kwaliteit leer als ik me niet vergis. Maar het verhaal van de gespen is mij niet bekend, heb zelf een Silverline hoofdstel, bevalt prima.
Maar ik zou er mee terug gaan als er nog garantie op zit!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:11

Silverline en ik ben zeer tevreden, mooie hoofdstellen van goede kwaliteit..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:11

Heb een silverline, 2de hands overgenomen (werd gebruikt als wedstrijdhoofdstel), niks mis mee.
Ik werd wel gewaarschuwd door mensen dat de goldline bladdert.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:40

Silverline heb ik ook. Word erg intensief gebruikt, en ziet er nog perfect uit. Geen stikseltje los. Mijn instructrice heeft de goldline, en die is flink kapot, het goud is helemaal eraf.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:09

goldline laatst gekocht, had achterlijk korte neusriem die voor geen meter paste dus weer teruggebracht!

...

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 18:47

Naz schreef:
Het verschil tussen silver- en goldline zit in de leerkwaliteit. Silverline is iets minder mooiere kwaliteit leer als ik me niet vergis. Maar het verhaal van de gespen is mij niet bekend, heb zelf een Silverline hoofdstel, bevalt prima.
Maar ik zou er mee terug gaan als er nog garantie op zit!

de leerkwaliteit van de silverline zou dan beter moeten zijn en als ik zo de reactries tot nu toe lees denk ik dat ik beter twee zilverkleurige had kunnen kopen, want die bevalt inderdaad goed!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:07

Ik heb die goude, vind het een slechte hoofdstel, want het goud was er na een paar weken al af (na een weekje of 2 à 3). Na 5 weken was het al kapot, nu was Avalon een enorme lomperd, maar dat vind ik behoorlijk slecht, aangezien mijn hoofdstelletje van 50 gulden het langst overleefd heeft, terwijl die twee kiefers na een korte tijd al dood waren. Nu hoop ik dat Tica wat zuiniger op mijn spullen is, wnt op zich vind ik Kiefer hoofdstellen erg mooi om te zien, alleen het viel het erg tegen dat ze niet zo stevig zijn (vast niet allemaal hoor, maar toevallig die 2 die ik had wel en die waren niet spotgoedkoop)

Galactica Wadim X Gemini

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:13

Ik ken ook iemand met de goudkleurige, waar het goud al gauw eraf ging. Erg slecht!

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:33

Mijn vriendin had een goldline, goud ging er erg snel vanaf, is ermee terug gegaan en heeft een nieuwe van kieffer gekregen, deze nieuwe ging ze passen, knak gesp gebroken, en mocht deze weer ruilen.
Mensen die hierover klachten hebben kunnen terug gaan naar hun zaak waar ze deze gekocht hebben, en krijgen dus een nieuwere versie terug, die dus niet afbladerd.

veel suc6

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:57

De goldline met goude randjes langs de neus en frontriem is bekend dat die erafgaan. Kieffer heeft ze verbeterd!!


nastyexplosive

Berichten: 281
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Noordwijkerhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:45

Een kennis heeft de gouden, na 1 week gebruiken begon het leer te bladderen (weet niet precies hoe ik het moet omschrijven maar het bovensta zwarte glanslaagje ging er gewoon af!) .Ook was het leer heel stug (terwijl haar andere Kieffer bij aankoop al veel soepeler was), ze heeft hem teruggebracht en was hem 10 weken kwijt, en heeft nu een nieuwe maar dan in het zilver. Deze lijkt van een stuk beter leer te zijn.

Ervaren Bijrijder/Grondwerker gezocht voor Arabische Diva: https://horsify.com/nl/26048-arabische- ... rondwerker

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:34

Idd is bij ruitersportzaken bekend dat de goudkleurige heel snel bladdert.
Ik heb zelf een Silverline S&T uitvoering en ben er erg tevreden over.
Ik heb hem nu anderhalf jaar en er is nog geen stukje zilver af.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:19

Ik heb al jaren een Kieffer Silverline, staat er duidelijk op maar toch had ik een soort koperkleurige gespjes niet echt koper, maar wel gelig (als jullie snappen wat ik bedoel!), het hoofdstel is nog steeds prima alleen zijn de gesjes en rondjes een beetje minder goudkleurig.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers