elk jaar hetzelfde.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 22:34

Gister kwam ik in de achterste box, (die leeg staat) en ja hoor, ligt daar weer zo'n klein vogeltje die te klein is om te vliegen en dus uit het nest is gevallen!!
Ik heb hem voorzichtig opgepakt, en hem op de balen zaagsel neergelegt, met de hoop dat de ouders er wel naartoe zouden vliegen.
Later kwam ik weer in de stal en zag ik hem niet meer, echt nergens.
Net kwam ik bij de stal aan en had een paar keer van de achterste stal naar de box van Margot gelopen (in de achterste box staan mijn spullen) en toen ik weer in de achterste box kwam keek ik even rond of ik hem nog zag, en daar lag die weer op de grond, hij had veel geluk wat hij lag precies op mijn pad!
Ik heb hem maar in een oud nest gelegd met wat zaagsel, maar ik weet niet wat ik morgen zal aantreffen!
Ik heb bijna zin om hem thuis op te voeden, maar dan overleeft hij het toch niet.
-Alice-

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:55

Als je zin hebt kun je die kleine vogeltjes naar de dierenambulance brengen. Boeren zijn wat dat betreft vaak praktischer en doen niet de moeite die wij doen, want ze gaan toch dood. Maar ik kan zo'n beestje ook moeilijk laten liggen. Vorig jaar heb ik er 1 tot 3 x toe in zijn nest teruggelegd en daarna naar de dierenambulance gebracht. Verdrietig

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-01 23:23

Doen ze dat echt, voor 1 vogeltje??
-Alice-

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:27

je moet em niet daar laten liggen
ik en me vriendinnen hadden eerst piep kleine muisjes gevonden echt nog zo roze.
en toen kwam opa, de eigenaar en die gooide die beestjes gewoon op de vloer, sommige hadden het overleefd maar de rest was dus overleden. toen was ik zo Boos! op die stomme Frusty rotte ouwe zak. AH maar ik zou iets doen want anders haalt dat beesie het niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:27

Ik ben ook zo'n tutje met beestjes, ik breng ze altijd naar de vogel opvang.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:01

Ik dus ook, het is een halfuur heen en een halfuur terug met de auto en telkens als ik zo'n beest vind of een gewonde vogel dan dwing ik mn vader om hem weg te gaan brengen. Een paar weken geleden was ik met een vriendin aan het rijden en zat er een fazant op het ruiterpad, ze ging niet aan de kant, dus ik afgestapt en haar opgepakt, ze stribbelde niet eens tegen, ik zag ook 1 jong van haar, als er anderen waren dan kon ik die niet vinden, heb ze allebij meegenomen, mn vriendin het jong aangegevn en zelf op de een of andere manier zonder handen(!) opgestegen(paardje was 1,65, vind het erg knap van mezelf) afijn meegenomen naar huis en naar de vogelopvang gebracht, weet niet hoe het is afgelopen. Dat soort dingen doe ik dus ook altijd. Maareh, jonge vogeltjes die nog niet kunnen vliegen verlaten wel vaker het nest hoor, dan worden ze door de ouders op de grond gevoerd, heb ik op stal ook gezien, ze konden niet vliegen maar die moeder vloog af en aan om in ale uithoeken van de stal haar 5 jongen te voeren *LOL*

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:43

Hahaha, ik heb een eer op een ruin van 1.80 midden in de winter een egeltje meegesjouwd, ik was in mijn eentje dus hoe ik dat gedaan heb snap ik nog steeds niet!

Ik weet wl dat het kou lijden was want ik had mijn sjaal aan heem gegeven en kon alleen maar stappen waardoor ik afkoelde als een gek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:06

Wanneer moeder vogel merkt dat een vogeltje ziek is gooit ze die zelf uit het nest. een ziek vogeltje heeft geen overlevingskans en hoeft ook niet meer gevoed te worden. Door hem uit het nest te gooien blijft er meer eten over voor zijn broetjes en zusjes waardoor die ene grotere overlevingskans hebben. Het lijkt allemaal wreed maar eigenlijk is het allemaal erg efficient in de natuur.
Nu snap je misschien ook dat terugplaatsen bijna nooit zinvol is.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-01 19:15

Ik ga er zo weer naartoe, maar ik denk niet dat mijn ouders het leuk vinden als ik hem mee neem, maar dat zien we dan wel weer.
Ik weet hoe en wat ik heb moet geven, en andere breng ik heb inderdaad naar de vogelopvang.
Maar ik laat hem daar niet wegrotte, dat nooit!!
-Alice-