paardenjaar 2002: een terugblik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

paardenjaar 2002: een terugblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 18:32

Met Dank aan Cody *LOL*
Hoe kijken jullie terug op dit jaar met je paard/pony?

Ik kan niet zeggen dat ik een superjaar achter de rug heb, het begon en eindigde met blessures en dat heeft er ook wel veel tussenin gezeten.

Eens kijken
Trammelant (25) is nadat hij in maart ernstig last kreeg van artrose met pensioen gegaan; hij geniet nu van zijn oude dag en loopt lekker op de wei met jong spul of mooie meiden. Gelukkig voelt hij zich weer prima, en straalt nog steeds.

Raimaer (4) heeft dit jaar haar wedstrijddebuut gemaakt en uit 4 srpingwedstrijden en 3 dressuurwedstrijden een stand van B+4 en L1+3 gehaald. Ze is inmiddels 8 maanden drachtig van Corland, wat allemaal voorspoedig verloopt. Kleine minpuntjes dit jaar waren wel een enorme winkelhaak in haar kin, een paar singeldrukkingen (net weer eentje!) en wat onduidelijke kreupelheden, maar op zich hebben we met haar een heel fijn jaar gehad. Ze groeit echt uit tot een heel nuchter evenwichtig paard met een prettig karakter.

Pablo (5) heeft het hele jaar gesukkeld met losse wanden, doorbrekende tanden, onduidelijke kreupelheden en een zware rugblessure. Aan serieus rijden zijn we eigenlijk nauwelijks toegekomen, iedere keer kwam er weer iets anders tussen. Aan het begin van het jaar heeft hij nog de w.p. voor het L springen gehaald, en sindsdien zijn we niet meer gestart. Hopelijk wordt 2003 een groter succes. Hij blijft wel een enorm lief paard, waar de ondeugendheid vanaf straalt, maar hij wordt nu toch wat ouder en wijzer gelukkig.

En jullie?


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:42

Ik heb een tijdje stil gestaan i.v.m. mijn gebroken been, toen ik Ozep weer wilde oppakken verliep dat niet zo gladjes... Ik heb nog wel wedstrijden gereden maar daar bakte we niet zoveel van.
In september besloot ik hem eens even door te pakken, zodat ik in oktober eens punten kon halen... Dat is aardig gelukt want 1 die ene maand haalden we er 3 in het M1 en 6 in het M2.
Daarna volgde weer een operatie voor mij, maar gelukkig hebben we dit jaar toch nog ons debuutje kunnen maken in het Z1.

Triumph heb ik in januari gekocht en van een oerlelijk ding is het uitgegroeid tot een aansprekende hengst, hij mist hier en daar wat in exterieur en gangwerk maar voor mij is tie nu al beter als ik ooit verwacht had dat hij zou worden.

Verder heb ik Jonkvrouw gekocht, dit jaar is ze na 1 mislukte poging gelukkig toch drachtig geworden van Flemmingh.

Simbaatje is ook dit jaar nog gekocht, hoewel hij voor de handel is heeft hij toch een apart plaatsje bij mij ingenomen... Een bloedmooi diertje wat ontzettend leuk kan lopen. Mooi dat dat toch nog uit dat schurftige scharminkeltje is gegroeid.

Verder de friezen, helaas was Aag na 2 pogingen niet drachtig en hier hebben wij het bij gelaten, Mennelt ging net als altijd zijn gangetje en Bapke heeft lekker met vriendjes in de loopstal en wei gestaan.


Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:43

Leuk topic!

Ehm...met mijn eerste verzorgpaard Wenga (15) van dit jaar had ik een beetje pech. Na haar 8 maanden met veel liefde en zorg verzorgd te hebben, werd ze abrupt in Hengelo gezet en ging iemand anders haar daar rijden. Daar heb ik veel verdriet van gehad....

Safari (8) was mijn 2e verzorgpaard van 2002. Erg leuk paard! Helaas mocht ik hem niet lang verzorgen. Na een maand verhuisde hij naar Borne....

Vanaf augustus verzorg ik Chica (3) en daar heb ik ontzettende lol mee! Niet alleen met haar, ook met de andere paarden en de mensen!
Haar hoop ik nog heel lang te verzorgen....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:47

Het begin van het jaar was niet zo goed. Ik kwam net uit het ziekenhuis nadat ik een val had gemaakt. Ik brak mijn rug op twee plaatsen. Eind maart mocht het corset eraf. En ik zat geloof ik weer eind april voor het eerst op een pony. Wel met heel veel schrik. Gelukkig mocht ik al snel weer Britt rijden. Die is niet de makkelijkste maar daar heb ik toch wel een band mee. En op haar heb ik mijn grootste schrik overkomen.

De rest van het jaar op Britt gereden. En dat ging eigenlijk wel goed. Al kom ik niet echt verder met haar en heeft ze een paar weken geleden echt een terug val gehad. Rijden was even niet leuk meer want ze schrok van vanalles en peerde vaak de bak door met haar bit tussen de kiezen.

2002 was ook een jaar van afscheid nemen. Van Trefeas Barley Queen. met pijn in mijn hart heb ik haar verkocht. Tussen ons ging het gewoon niet meer. Ik heb inmiddels nieuws van haar gehad en het gaat goed!

Ze is met rijden rustig en betrouwbaar en ze heeft geen last van de kou. Gelukkig want pit heeft ze van zich zelf al genoeg. Ze heeft ook een vriendje gevonden op de wei. En een weide genootje die ze niet zo mag. Dan hinninkt ze echt op een merrie manier met haar oren plat in de nek. Maar slaan doet ze gelukkig niet.

En nu. Vooruitzicht op het nieuwe jaar. Hopenlijk vind ik snel een nieuw paardje.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:19

ook mijn jaar was erg wisselend.
Ailin is bijna 2 maanden uit de running geweest terwijl ze kerngezond was, eerst haalde ze haar hoofd open waardoor er geen hoofdstel ompaste en daarna moest er een bultje weggehaald worden waardoor ik een maand niet kon rijden (zat vlak achter de singel), wel een heerlijk weekend weggeweest en in september een hoge 2e premie en wonnen we een prijs op de ARK.
eigenlijk had ik dit jaar ook met haar mn debuut in de showring willen maken maar dat is er jammer genoeg niet van gekomen en stellen we dus uit naar 2003.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:21

Omdat IJsco weg was ben ik Aldira gaan rijden. Maar dat was een onzekere periode. Dan stond ze te koop, werd ze zelfs verkocht, de koop werd teruggedraaid en konden we haar weer even rijden. Intussen mocht ik gelukkig op Sarah van maaike van de vis rijden waar ik ook van genoten heb. Lekker mijn gang gaan en weer relaxed buitenrijden. Kreeg ondertussen best veel aangeboden en heb er ontzettend veel tijd in gestoken om een leuk paard te zoeken. Helaas gingen de meesten dingen op het allerlaatste moment niet door. Om verschillende redenen. En toen ineens werd ik gebeld over Tinka. Vrij snel gaan kijken en dat was het gewoon!! Lovers Maar de eigenaresse was op vakantie en ik had nog steeds niet gereden dus ik was ontzettend benieuwd hoe het verder zou gaan en kon eigenlijk niet wachten.
Toen uiteindelijk voor de eerste keer gereden, zowel met de eigenaresse als met het paard klikt het gewoon super. Het is heel gezellig, we overleggen alles en ik mag heerlijk mijn gang gaan, alsof het mijn eigen paard is. Ben haar ontzettend dankbaar en dat weet ze ook.
Het is heerlijk om na die onzekere tijd weer een leuk paard te hebben, en niet gewoon 'een leuk paard', maar het leukste paard wat ik tot nu toe gereden heb. Dus eind goed al goed, voor mij dit jaar.
Laatst bijgewerkt door Cody op 15-12-03 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:40

Ik heb het dit jaar zo druk gehad met school en werk dat mijn paardrijden een beetje in de knel kwam. Alle tijd die ik overhield ging naar de paarden in training (paying horses go first Knipoog ) Perry heeft begin dit jaar zijn debuut in de M gemaakt en altijd 1 of 2 winstpunten per proef gelopen. Geselecteerd voor de champs, maar 2 weken voor de champs kreeg mijn paard een megadip en wou niets meer. Alleen nog maar steigeren en vuil doen. Waarschijnlijk omdat ie zowiezo al niet zoveel werd gereden en het trainen moest altijd ff snel tussen neus en lip door gebeuren waarbij ik ook nog eens dit snert gedrag van hem pikte. (ipv van hem op zijn flikker te geven ging ik met hem naar de veearts Haha! was dus uiteraard niets mis met hem) Op de kampioenschappen heeft ie zich ook misdragen maar toch nog een 4e plaats behaald (met Stephen Clarke als C jury Cool ). Daarna nog debuut in de Z gemaakt. Daar liep ie ook te stieren, maar wel een 1e plaats. Helaas net geen winstpunt Frusty Inmiddels loopt ie weer als een zonnetje, grrrrr als ie dat nou een voor de champs had gedaan.. Maar ja, paarden kunnen ook een dip hebben. Kwam alleen op een nogal ongelukkig moment. Mijn andere paard wou ik dit jaar starten in de B, maar hij zat zich continu zo op te naaien om de merries dat starten voorlopig nog geen slim plan was. Verder heeft ie me flink wat zitlessen gegeven Haha! Wat kan die ei bokken haha! Hij is inmiddels geruind en volgend jaar ga ik hem starten.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:46

Eerste gedeelte van het jaar ging ik vaak mee met jorien (vlieg) naar thunder Lovers maar helaas zijn ze in de zomer vakantie verhuist naar spijkernisse. Nu ben ik al ongeveer 2 maanden bezig met een haffie van een vriendin de basis dingen te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:46

Hmm 2002 was hier toch een beetje een drama jaar.
Händell die door een rotgeintje achteover uit de trailer viel en nooit meer helemaal de oude is geworden ondanks div. behandelingen.
Hij is gelukkig wel weer zo goed geworden dat ik er nog wel lekker bosritjes mee kan rijden maar SGW menwedstrijden zitten er niet meer in.

Ook verwierp Ilindra haar veulen van Parcival waar we zoveel van verwachtte.

Maar het einde van het jaar had weer een mooie verrassing: Lisavivera.
Een merrie die we voor de fokkerij hebben aangeschaft (LoekxGoudsmid) maar waarmee het onder het zadel ook erg goed klikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:50

In dit jaar is mijn paardendroom uitgekomen.

waar ik vroeger zo tegenop keek Haha!
waarvan ik nu weet dat het allemaal niet zo veel voorstelt.

Ik ben Z gaan starten en heb daarin ook een wp behaald Lachen

Machie

Berichten: 16000
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:07

Eigenlijk heb ik heel heel goed jaar gehad!!!!
ten 1ste ben ik met mijn verzorgpaard heel erg vooruit gegaan, zij was al 20 jaar en helemaal verprutst!!!!!
Ook heb ik te horen gekregen dat ik in januari 2003 mijn 1ste eigen paard zou krijgen Haha!
Maar die heb ik al in september gekregen, en hij is echt een schatje!!!
Wel moet ik verders alles voor hem zelf betalen!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:16

Een lang verhaal hoeft het niet te worden: als je zoekt op mijn naam en de trefwoorden 'Ameretto' en 'endurance', dan vind je genoeg. Lachen

Nooit gedacht dat ik het leuk zou gaan vinden om die gekke knol van m'n zusje te gaan rijden (terwijl hij toch al ruim vier jaar bij ons op stal stond), nooit gedacht dat ik hem zou gaan uitbrengen op wedstrijden, nooit gedacht dat ik hem echt zou missen als ik eens een weekend in Utrecht zou blijven...

Ret heeft mij weer enthousiast gemaakt voor het rijden in het algemeen en voor het wedstrijdrijden in het bijzonder. Ik weet zeker dat ik met Manjo ook endurance was gaan rijden als ik indertijd (eind jaren 80) had geweten dat die tak van sport bestond. Daarom wil ik aan het eind van dit eerste wedstrijdjaar met Ret even terugdenken aan mijn oude schimmeltje met wie ik vroeger al urenlange ritten maakte, mijn oude schimmeltje dat het vast ook ontzettend gaaf had gevonden om zoiets in wedstrijdverband te doen.

Volgend jaar dus op naar de klasse 2, ik heb er inmiddels wel vertrouwen in dat Retje en ik ons daarin gaan redden! Lachen

Het enige zware minpunt van dit jaar was Ameretto's steeds terugkerende mok, ik hoop dat we daar ooit nog een goed middel tegen vinden. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:22

hmmm in februari heb ik amber verkocht en Indian gekocht die daarna ook weer verkocht werd door smenwerkingsproblemen tussen ons.

vanaf dec. 2001 reed ik baily en in februari toen indian te koop stond hebben ze hem aan mij verkocht. dat is het allerbeste wat me overkomen is. ik heb nu een paardje waarmee ik lekker kan samenwerken.
ik ben lekker op vakantie met paard geweest en met training vliegt ie vooruit. hij doet het zooooo goed gewoon.
en het vooruitzicht???
volgend jaar gaan we starten in de pleasure

danniet paard. ik heb 4 weken terug een aanval gehad waardoor ik niet op de brommer naar mijn paard kan en afhankelijk ben van mijn ouders . tis afwachten tot ze weten wat het voor aanval was maar epilepsie ligt voor de handen.


ik heb ook nog leuke bokkers ontmoet op de lunteren en tinkermeeting.
en niet te vergeten dat ik paardhouderij ben begonnen en dat mijn klas supergezellig is!!!!
zo dat was het grootste wel


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:36

Eigenlijk heb ik ook een aardig jaar achter de rug met Bobo. Het ging niet altijd soepel (soms waren we het oneens met elkaar) maar de band is eigenlijk veel hechter geworden in een jaar tijd. Ze is een keer kreupel geweest en eind vorig jaar ben ik onderlinge wedstrijden gaan rijden en ben naar de L1 gegaan waar ik nu een paar winstpunten heb behaald met haar. Lachen Ook af en toe moeilijkheden...maar ik ben echt blij met haar dat ik haar heb gekregen Party!!

Het jaar begon voor mij niet zo goed omdat ik Tumtum (mijn vorige pony) moest verkopen en die heb ik nooit meer teruggezien en dat was het moeilijkste in het jaar wat ik moest doen om afscheid te nemen. Tumtum was mijn eerste pony en daar had ik in korte tijd een speciale band mee opgebouwd Lovers . Het was een tijd van komen en gaan...en een tijd wanneer je afscheid moet nemen. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Bobo op 17-12-02 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:40

Maaraak dit jaar in fantastische conditie gekregen. Helaas niet alle wedstrijden gereden die ik wilde rijden maar degene die ik reed waren fantastisch en leerzaam. Onstwedde was onze WINNING GAME:-). Verder een relatiebreuk gehad maar ook weer een nieuwe lover tegen het lijf gelopen. Een die Raakje begrijpt en respecteert en zelf ook rijdt. Ook hij zal hem op endurancewedstrijden gaan uitbrengen. Verder van stal verhuisd naar de Veluwe:) en DAT RIJDT LEKKER DAAR ZEG.

'Paint' it 'Black'

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:07

Voor mij was het jaar 2002 het jaar waarin ik met Ameretto voor het eerst ging starten tussen de paarden.

Dressuur ging redelijk (M2), had op het NRPS-Kampioenschap voor de eerste keer 152 punten.
Het springen ging daar ook goed.

Verder het jaar in, merkte ik dat het springen (L) niet helemaal lekker ging, doordat ik zelf begont te twijfelen omdat de afstanden niet meer op 'onze maat' stonden, begon Ret ook minder lekker te springen.

Na even een dip gehad te hebben, zijn we er weer bovenop geklommen en zijn we ons helemaal gaan richten op de Samengestelde Wedstrijden.
De dressuur- en springconcoursen hebben we maar even gelaten voor wat het was.

2002, het jaar waarin ik er best wel een beetje van baalde dat ik niet eerder SGW ben gaan rijden met Ameretto.
Ik ben er dit jaar achter gekomen dat dat het leukste is wat je Ameretto kunt laten doen! Hij is gek op crossen Lachen.

2002, het jaar waarin Ret en ik een super- SGW-jaar hebben gehad.
Ambt-Delden in mei, was even een opwarmertje en een leerproces (he Joost Haha! )..(anders hadden waren we ons debuut begonnen met een 3e plaats...... Frusty )

Maar... het nieuwe seizoen vanaf september ging uitstekend!
SGW Gorssel 3e prijs, SGW Neede 4e prijs en de laatste van het seizoen (jammer dat Diepenheim werd afgelast) was die in Barchem en daar hadden we de 1e prijs te pakken. Een goede afsluiting van ons SGW-seizoen! Party!!

Verder was 2002 een jaar waarin ik veel heb nagedacht en steeds beter mezelf heb leren kennen. Een jaar waarin ik steeds vaker trots heb kunnen zijn op mezelf.

En ook was 2002 een jaar waarin ik veel nieuwe vrienden heb gekregen en waar ik heel blij mee ben.

En als laatste het jaar waarin Ret alweer 5 jaar van mij is! Lovers

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:26

Voor mij was het een jaar van verdriet en van vreugde. Huilen Haha!
En van een hele moeilijke beslissing nemen,waar ik uiteindelijk 8 maanden over heb getobd.
In de eerste instantie wilde ik Likeur al december vorig jaar verkopen omdat ik erg bang op hem was geworden.
Maar omdat ik ook stapelgek op hem was toch maar besloten om van stal te veranderen en goede begeleiding te krijgen.
De eerste maanden van dit jaar gingen we samen ook erg vooruit,maar het onzekere gevoel bleef,ook omdat hij eigenlijk niet het type paard voor mij was. Frusty
Het gevoel om hem te verkopen bleef,maar ja dat valt niet mee als je van zo'n beest houdt.
Uiteindelijk is in september toch de beslissing gevallen en heb ik hem met pijn in mijn hart verkocht.
Hij heeft nu een hele lieve nieuwe "moeder",alleen woont hij nu wel in Florida.
Toen vroeg ik me wel af of er ergens op deze wereld een paard rondliep dat wel goed bij mij paste.
En ja hoor!In oktober heb ik Ishana gekocht.
Zij is precies het tegenovergestelde van Likeur en ik ben echt nog weleens onzeker met rijden,maar we zijn wel echt een goede "match"samen en ik ben dus ook onwijs blij met haar! Lovers
Ik hoop dan ook heel erg dat 2003 ons jaar gaat worden,want ik heb inmiddels zoveel goede plannen!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:49

Alles behalve goed.

Het begon vorig jaar december al toen felix kreupel werd.
Dure behandeling achter de rug en op 1 mei afgekeurd.
Toen begon de ellende pas echt.
Ik heb het heel lang niet meer zien zitten met de paarden, en dan ook echt niet meer. Ik was absoluut niet gezellig meer op stal, heb 100en malen geroepen dat ik er mee ging stoppen en stapte zowat dagelijks in de auto omdat ik het niet meer wist.

Uiteindelijk dan toch maar op Danno gaan zitten om de zin hopelijk terug te krijgen.
Enthousiast een zadel gekocht en gaan lessen.
Maar ja danno was Felix niet, en ik miste Felix zo ondanks dat hij nog gewoon op de wei stond.
Het dressuur rijden ging best goed totdat meneer na 2 maanden al uit het zadel was gegroeid Extreme duivel
Dus was de pret al snel over.

De paardrijvakantie naar ijsland had ook weer een addertje, heb wel genoten daar niet van maar toch niet voor de volle 100%.

gelukkig kon ik in Sept met Felix naar antoine de Bodt. Als het niet aan zou slaan zou ik stoppen met de paarden.
Ik zou Felix wel houden en danno verkopen.
Gellukig sloeg het aan en kon ik weer rustig aan beginnen.

Ook had ik Danno weer in beweging en dat ging lekker totdat hij in een spijker trapte Extreme duivel Extreme duivel
Ik dacht dat ik gek werd.

Danno is gelukkig weer hersteld en felix is weer lekker aan het werk.
Alleen moet ik nu dat zadel nog kwijt zien te raken voor ik wat anders kan gaan kopen.
Ik heb enorme kosten gehad dit jaar dus....

Ik hoop dat ik volgend jaar weer eens dingen kan doen zoals een wedstrijdje rijden, een strandrit, en ik wil nog 1 poging wagen om een western instructeur te vinden die mij op het goede 'pad' kan houden met Felix.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 17-12-02 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 21:49

Het begin van 2002 was ik nog paardloos, reed af en toe op het paard van mn instructrice, maar het werd (nog) niet mn vaste bijrijdpaard. Vanaf eind januari/begin februari kreeg ik een nieuw bijrijdpaard; Floraquina Lovers
In de carnavalsvakantie ben ik weer een keer naar Texel afgereisd om Skippy weer te bezoeken Lachen Was heel leuk Party!! In het begin niet, heb daar zelfs nog zitten huilen, want de eigenaren van Skip wilde haar eigenlijk verkopen, omdat hun dochter niet helemaal blij was met Skippy. Ze is namelijk niet verkeersmak, terwijl ze wel graag buiten wilt rijden. En Skippy werd maar niet verkeersmak... Maar ze wilde dat ze naar een goede plek ging, daarom wilde ze haar aan mij geven Lovers Was echt een droom die uitkwam, ben nog nooit ZO blij geweest denk ik! Ik kreeg gewoon een pony, mijn eerste maatje zou weer van mij worden, helemaal van mij!
Tot mei bleef mijn paardenleven goed gaan, ik werkte (niet-betaald) op een stal, groomde elke week op wedstrijd... Maar toen stopte opeens de stalruiter bij die stal, wegens problemen met de eigenaar Knipoog. Toen is de stal eigenlijk ook gestopt en heeft een grote uitverkoop gehouden... Floraquina is toen naar een andere stal gegaan *niet verkocht* omdat ze daar geïnsemeneerd zou worden en dan met andere fokmerries de wei op zou gaan... Maar ze kwam tot mijn grote spijt niet terug...
Alle paarden werden dus verkocht en de stalruiter stopte, maar niet alle paarden waren 1,2,3 verkocht, dus ik ben daar nog blijven rijden. In het weekend reed ik er soms 5 à 6 op een dag, dat was echt leuk Lachen Maar er werden er steeds meer verkocht, steeds meer gingen er weg en ik had er ook geen lol meer in om ze nog te blijven rijden. Ik had met alle paarden wel een goede band *allemaal heb ik ze zo'n 2 à 3 jaar verzorgd*. Onousco en Mondriaan bleven zowiezo nog een tijdje, dus die wilde ik dan nog wel rijden, maar de rest... daar zorgde ze zelf maar voor. Ik had er geen zin in om elke week erachter te komen dat ze weer weg waren, net nadat ik ze goed aan het lopen kreeg Knipoog
En in mei ging er nog iets heel erg mis, ik zou Skippy dus eigenlijk krijgen, maar plotseling moesten ze hun andere paard in laten slapen en daar waren ze nogal kapot van (=begrijpelijk). Daarom wilde ze Skippy liever zelf houden, nu wisten ze ook echt hoeveel hun paarden voor ze betekenden en dat ze ze gewoon niet konden missen...
Mijn leven weer helemaal in puin natuurlijk, ik had er zo op gehoopt dat ze kwam, was alles al aan het regelen en had het al tegen iedereen verteld...
Na een paar weken kwam ik op een idee Waarom ging ik zelf eigenlijk geen paard kopen? Ik zou het makkelijk kunnen betalen... Ik met mijn ouders overlegd, en ik mocht het! Maar wel op de voorwaarde dat ik alles zelf zou betalen...
En de zoektocht naar mijn droompaard begon. Na een maandje kwam ik opeens uit bij Ivanka en toen de toenmalige eigenaar me over haar vertelde dacht ik al: 'dit wordt mijn paard'. Op 28 juni ging ik kijken, ik had al gelijk mijn beslissing gemaakt, dit was gewoon hèt paard voor mij, ik moest en zou haar kopen. Mijn moeder was nog niet zo overtuigd en wilde nog even nadenken. Maar na 1 dag had ik mijn moeder overgehaald, mede dankzij mn instructrice Lachen En op 3 juli kwamen ze haar brengen; the most happiest day of my life Party!!

Nu zijn we zo'n 5,5 maand verder en ik ben nog steeds hartstikke blij met haar. Het klikt goed tussen ons, rijden gaat goed, alles gaat gewoon goed Lovers Ik had geen beter paardje kunnen vinden! Lovers Ivanka blijft voor altijd van en bij mij, geen bijrijdpaardjes meer die verkocht kunnen worden, nee... Ivanka is hèt gewoon voor mij Lovers

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:05

euhm begin Januarie reed ik bonanza net een paar maandjes, die heb ik tot eind april gereden, 20 mei beviel ze van een wonderschoon merrieveulentje genaamt Bonita Lachen Ik heb bonanza nog een maandje of 2 gereden en ben in Juli opzoek naar mn eigen gegaan, 19 juli mijn droompaardje gevonden en gekocht.. In 1 dag raak Haha! Nu zijn we dik 4 maand later en hebben we ons 1e debuut binnen.. Op naar de volgende Haha!

Kort maar krachtig Knipoog

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:13

het begon met mok
niet erg best dus
tijd stilgestaan toen gereden..
daarna kwamen we erahter dat ze drachtig was
alles uitgezocht (max) en proberen te regelen.. wat neit mee viel
toen werd het geboren... een dode tweeling
paard zwaar ondervoed...
lang geknokt omdaar weer overheen te komen
nu zijn we over dat punt heen en hebben we onze eerste wedstrijd erop zitten
dus een jaar vol ups en downs
maar het is iig een positief einde
dus we gaan vol goede moed het nieuwe jaar in!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:16

Beter dan 2001 heb ik het idee.
Heb in 2001 (op de valreep, 30 dec) Den dan wel gekocht maar dat ging vooraf aan het drama dat Max overleden is(op 29 dec).
Dit jaar eigenlijk, op paarden gebied, alleen maar goeds. Den gaat geweldig. Is voor het eerst Papa geworden en TAmmy mama van Floortje. Geboorte van Valora ging ook perfect. Heb 2 geboortje meegemaakt. Paulien van Odoorn en Tamara van stal Luxool zijn dit jaar onze nieuwe aanwinsten waar we erg blij mee zijn. Vivre is aan komen waaien en is ook een geweldig paardje. Nimber heeft een hele leuke ruiter gevonden. Dit jaar m'n eerste(onderlinge) wedstrijden gestart. 1x met Dien en 2x met Dennis.
Toppie dus.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 22:39

Wat is 1 jaar kort zeg... ik heb hele verhalen over afscheid van Nicky ed, maar dat is al weer oktober 2001 Scheve mond Knipoog

Maar goed, maar paardenjaar 2002 dan;

Deze begon eigenlijk erg slecht. Gras stond op een stal waar hij het niet naar zijn zin had, en zag er slecht uit. Begin januari hebben we voor het laatst B gestart en deze heel goed afgerond met 2 eerste plaatsen en 161+ 163 punten. Hiermee kwam het totaal punten van ons op B+9, wat ik netjes vond om mee door te gaan naar de L1.

Dit verliep echt niet als gewenst.. het L1 debuut werd helemaal niks, Gras ging steeds meer achteruit qua lichamelijke conditie, wat je uiteraard in zijn lopen terugzag. Daarbij lukt het niet om een goede vaste instructeur te vinden, waardoor we in totaal half 2002 helemaal zonder les hebben gereden. (om over 2001 nog maar te zwijgen..). Daarbij kregen we problemen met een niet passend zadel. ik heb tig weken niet kunnen rijden bij gebrek aan zadel, en uiteindelijk een erg duur nieuw zadel gekocht wat nog niet perfect lijkt te passen.
In maart wisselden we van stal, en ging Grassie weer met sprongen vooruit. We gingen in een groepsles rijden (geen mogelijkheid tot privéles) en het rijden ging weer ietsje beter.. Al nog niet echt denderend.
De L1 liep nog steeds niet, Grassie liep duidelijk niet op L1 niveau en halverwege 2002 besloot ik een wedstrijdstop in te lassen.
De groepsles stopte en ik kreeg EINDELIJk de mogelijkheid privéles te nemen. Hierdoor is mijn manier van rijden erg veranderd, maar ook verbeterd.

Ik les nu nog steeds bij deze vrouw en ben tevreden mee. Grassie en ik gaan vooruit, en binnenkort staat een 'nieuw L1 debuut' op het programma, eens zien wat daarvan komt Lachen.

Al met al een matig jaar, maar nu is alles weer 'goed' en dat gaan we uiteraard proberen zo te houden! Party!!

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:29

Tja, mijn vorige paard waar ik door omstandigheden mee moest stoppen en die ik nog ontzettend mis Verdrietig
Maar heb nu ook weer een leuk paard om te rijden en lekker opnieuw te beginnen, ook met wedstrijden, in januari begin ik in de B Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:30

Voor ons een jaar met grote tegenstellingen.
Het jaar begon vol met goede moed. Rijlessen, mijn eerste wedstrijdje, mijn eerste winstpunt en volop begonnen met trainingen voor het aangespannen werk.
Helaas volgde een ongeluk, waardoor Isolda vrij lang in de lappenmand is geweest.
Gelukkig kwam ze daar heel mooi uit, na een fijne massage-behandeling door een physio. En daarna ging het weer goed en kwam mijn tweede winstpunt! Af en toe maken we flink ruzie, maar dat is hetzelfde als voorgaande jaren Haha!

Met Udinde een heel voorspoedig jaar. Zij groeit goed *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChelseaAyLee, Petra_O en 98 bezoekers