Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikkel schreef:De stand van de voeten, verandert niet door het stilstaan. Bokt voeten is aangeboren, maar heeft wel gevolgen voor hetgeen wat je ermee wilt gaan doen.
TS ik ben benieuwd wat er uit de keuring komt. Suc 6
DuoPenotti schreef:maar ongelijke hoeven kan wel eerder hko geven.
juist voor een ruiter die niet heel goed aan de gang gaat met rechtrichten recept voor ellende.
Janneke2 schreef:DuoPenotti schreef:maar ongelijke hoeven kan wel eerder hko geven.
juist voor een ruiter die niet heel goed aan de gang gaat met rechtrichten recept voor ellende.
De hoef met de meeste druk heeft het per definitie zwaarder.
En dan kan er iets ontstoken / overbelast raken rond het straalbeentje ('de hoefkatrol').
(En rijkunstig 'hij moet de harde teugel loslaten' werkt zelden goed.)(...uiteraard is het wel een doel, hoor, zacht worden aan de harde kant. Het middel wil nog wel eens zijn: nog meer druk op de harde teugel.)
Poekkie schreef:nikkel schreef:De stand van de voeten, verandert niet door het stilstaan. Bokt voeten is aangeboren, maar heeft wel gevolgen voor hetgeen wat je ermee wilt gaan doen.
TS ik ben benieuwd wat er uit de keuring komt. Suc 6
Effe off topic maar mag ik zeggen dat bokt voeten wel een geniale uitvinding zijn
3heathcliff5 schreef:Volgens mij heeft TS geen plannen voor de topsport met dit paard. Ik zie genoeg paarden die prima functioneren op lol met je knol niveau met ongelijke voeten. Hier wordt altijd elk paard door de mangel gehaald alsof er topsport mee gereden moet worden. Ongelijke voeten is onwenselijk, maar niet onoverkomelijk wanneer het doel geen maximale belasting vereist.
Nu ben ik het wel eens met de menigte dat dit paard bijzonder schraal is in de bespiering en dat daar meerdere oorzaken voor kunnen zijn. Succes met keuren ts en zet vooraf al je vragen op papier, zodat je de DA het hemd van het lijf kan vragen bij de keuring.
appiesjappie schreef:3heathcliff5 schreef:Volgens mij heeft TS geen plannen voor de topsport met dit paard. Ik zie genoeg paarden die prima functioneren op lol met je knol niveau met ongelijke voeten. Hier wordt altijd elk paard door de mangel gehaald alsof er topsport mee gereden moet worden. Ongelijke voeten is onwenselijk, maar niet onoverkomelijk wanneer het doel geen maximale belasting vereist.
Nu ben ik het wel eens met de menigte dat dit paard bijzonder schraal is in de bespiering en dat daar meerdere oorzaken voor kunnen zijn. Succes met keuren ts en zet vooraf al je vragen op papier, zodat je de DA het hemd van het lijf kan vragen bij de keuring.
Ik ben al een lijstje aan het maken. Ik heb dit ook in mijn 30 jaar paardencariere ook nog nooit mee gemaakt dat ik een paard moet keuren. Ik leer er zelf ook maar weer van. Mocht ik ooit een ander paard kopen waar ik dan op moet letten. Ik heb 18 jaar hetzelfde paard gehad en nu moet ik op zoek naar iets anders. Blijkt allemaal zo makkelijk nog niet
appiesjappie schreef:Ibbel schreef:Gezien de ontbrekende spieren in de bovenlijn zou ik ook adviseren (als de DA er niet aan denkt) om te testen op PPID. Dat kan ook al op relatief jongere leeftijd voorkomen. Uitslag heb je met 2 dagen, dus dat duurt niet zo lang.
Hoe testen ze dat? Ik zet het op mijn lijstje met vragen