varkens angst!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

varkens angst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 15:14

Nog meer van jullie die last hebben van die roze biggetjes?? Hoe reageren jullie paarden erop? En wat zouden jullie eraan doen als ze bij jullie naast de bak huisvesten ( Boos! dat is bij mijn nieuwe stalling namelijk zo).

Ze had nog nooit varkens gezien. Het is geen bang uitgevallen paard, maar dit vond ze toch echt niet leuk. ze wil wel in de bak, maar aan de andere kant. Zodra ik er heen wil lopen met haar, wil ze niet meer verder alleen met snoepjes.

Op lange termijn los ik het denk ik wel op,maar ik ben bang dat ze het werk niet meer leuk vind, omdat die varkens daar zitten. Wat denken of vinden jullie?

groetjes Rachel


tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 15:23

vaak zijn het niet de varkens waar paarden niet van houden, maar de stank. het ligt een beetje aan je paard, sommige kunnen heel hardnekkig weigeren/bang blijven als het ergens raar ruikt.... ik denk dat het toch een kwestie van doorzetten is...

All people smile in the same language....


Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 15:38

Nou het gekke is, dat toen de varkens gewoon binnen stonden (de schuur staat aan de korte zijde van de bak), was er niets aan de hand. Ze staat net een weekje daar op stal. Het geluid is het dus zowiezo niet. Toen ze buiten waren ontstond het probleem. Ben benieuwd of er nog meer zijn die er last van hebben en hoe de paarden reageren.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:40

Varkens waren vroeger 1 van de vijanden van het paard.. toen het paard nog geen 1.70 groot groeide aten varkens namelijk paarden Vork
Het is dus een aangeboren en erfelijke angst. Pas nog ergens gelezen dat je ze er langzaam aan moet wennen, eerst geluid, op een bandje bijv. en dan geur etc etc.. Succes dus Haha!
Zelf ben ik met mijn paardje nog nooit een varken tegengekomen. Ken wel iemand een paar varkens en een hele hoop pony's heeft, maar geloof dat de varkens daar banger zijn dan de paarden.. haha...

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:46

Meerdere paarden zijn bang voor varkens.

Volgens mij komt dat door hun gebrul ofzo.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:06

Mijn vroegere paard was alles behalve bang voor varkens....ik had een hangbuik- mega- beer en die twee konden niet zonder elkaar!!! Mijn beer wilde ik laten kastreren, maar als dat malle beest de dierenarts zag, zettie hij het op een gillen!!!!!! Mijn paard kwam gewoon door de afrastering om zijn vette vriendje te redden!! UIteindelijk mijn zwijn onder narcose gebracht in zijn hokkie, in paardendekens gewikkeld en achterin de auto gelegd en in de kliniek gecastreerd....het paard vertrouwde de zaak niet, maar is braaf achter de omheining gebleven Lachen

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Rivella-R@chella

Berichten: 308
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 22:37

goh dat is nog eens wat anders flying high, haha
De varkens zijn nog maar 1 keer buiten geweest in de tijd dat ik er was. het ging vandaag goed (ze stonden nl. binnen). Ze lette nog wel goed op! Ik ben benieuwd wat ze er op uit doet als ze weer ineens buiten komen,

jullie horen nog wel, wie weet wordt ze ooit nog eens vriendjes met die raare roze stinkende wezentjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, dezzie, Marcato, Ponytante, ShaNel16 en 115 bezoekers