Iemand met plannen voor een paardenwinkel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Iemand met plannen voor een paardenwinkel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 14:40

ZIjn er hier meer mensen die serieuze plannen hebben voor een paardenwinkel te openen ?
Ik wil wel eens ideeen enzo uitwisselen. Voordat ik zelf alles ga uitzoeken.


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:45

Naja, paarden winkel....
Online shopje, voor mini paardjes/shetlanders.
Heb iemand gevonden(leverancier) die kleine dekentjes voor me wilt maken, dus ik ben happy *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:59

Ja! Alleen een online, voor verschillende paardenspullen. Maar waar vind ik leveranciers!? Iemand een idee?

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:34

ik wil jullie niet ontmoedigen hoor maar hebben jullie wel eens bekeken hoeveel ruitersportzaken, dierenwinkels en sportwinkels met ruitersportartikelen er al in Nederland zijn. Die hele markt is volgens mij verzadigd, en op verzadigde markten kan je alleen nog met heel veel investeringen een plek veroveren, bekijk dat eerst maar eens als ik een tip mag geven!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:37

snoopies schreef:
ik wil jullie niet ontmoedigen hoor maar hebben jullie wel eens bekeken hoeveel ruitersportzaken, dierenwinkels en sportwinkels met ruitersportartikelen er al in Nederland zijn. Die hele markt is volgens mij verzadigd, en op verzadigde markten kan je alleen nog met heel veel investeringen een plek veroveren, bekijk dat eerst maar eens als ik een tip mag geven!


Als ze goedkoop zijn denk ik toch dat ze er wat winst uit halen... het wordt nl. allemaal steeds maar duurder Verdrietig

It never eats, it never sleeps, it never stops...

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:44

bij mij in de buurt (amsterdam wonen en haarlem werk) verdwijnt er anders de ene na de andere!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:52

snoopies schreef:
ik wil jullie niet ontmoedigen hoor maar hebben jullie wel eens bekeken hoeveel ruitersportzaken, dierenwinkels en sportwinkels met ruitersportartikelen er al in Nederland zijn. Die hele markt is volgens mij verzadigd, en op verzadigde markten kan je alleen nog met heel veel investeringen een plek veroveren, bekijk dat eerst maar eens als ik een tip mag geven!


Hmm.. voor bepaalde artikelen is toch heel veel vraag hoor!
En bij de paardenwinkel hier dichtbij hebben ze ook niet heel erg veel.
Geloof ook dat er veel vraag is naar Shetlanderspulletjes?

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:00

Denk er goed over na als je een winkel wilt beginnen, ten eerste moet je bij bekende leveranciers start orders afnemen, (sommige minimaal 10.000 euro) Geloof me ik weet er alles van

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:08

precies en met 1 leverancier kan je volgens mij geen winkel beginnen als je ziet hoeveel merken er in een gemidelde r-zaak hangen lijkt mij tenminste sterk

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:08

snoopies schreef:
precies en met 1 leverancier kan je volgens mij geen winkel beginnen als je ziet hoeveel merken er in een gemidelde r-zaak hangen lijkt mij tenminste sterk

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:13

Tja en wat betreft dat het allemaal goedkoper zou moeten kunnen daar ben ik het mee eens, maar hou er rekening mee dat bijna alles uit het buitenland komt en dan betaal je transportkosten voor (vliegtuig of boot) en wat denk je van invoerrechten en in de winkel moet men ook gas en licht betalen, huur personeel enzv, er zijn een aantal leveranciers die de prijzen redelijk proberen te houden

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:22

ik hoop niet dat max in wieringwerf een r-zaak wil openen want daar woont volgens mij geen hond en ook geen paard! dat is volgens mij midden in de rimboe!

snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:22

snoopies schreef:
ik hoop niet dat max in wieringwerf een r-zaak wil openen want daar woont volgens mij geen hond en ook geen paard! dat is volgens mij midden in de rimboe!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:44

Ruitersportzaakje openen doe je niet ff, valt vies tegen. Heb er stage gelopen, en ten eerste kom je bij de grote leveranciers niet binnen en ten 2e heeft iedere regio er al enkele zitten, word steeds moeilijker!!
En goed personeel is ook een probleempje....
Maar ik wens je graag veel succes!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:38

Als iemand in Boskoop, Alphen, ofzo een leuke zaak wil openen, graag!! Dan kom ik er altijd als het niet te duur is. Nu is er alleen een winkeltje wat met de meeste dingen zo''n 30-60% meer rekent als een gewone ruitersportwinkel!!! Dus voor een leuke goedkope winkel hier in de buurt is wel animo denk ik!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:48

Ik denk dat je als je tegenwoordig een (online) ruiterwinkel opent, je alleen succes hebt als je niet de standaard dingen verkoopt. Dus bijv. spulletjes voor kleine pony's.. Enz..

spacey
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:21

welke winkel zit er dan in boskoop die zo duur is?

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:10

Ben nou met de opleiding bezig.....naja....niet voor `ruitersportzaakmevrouw` maar voor ondernemer/ bedrijfsleider blabla.....
Ik denk dat je best een ruitersportzaak kunt beginnen, maar je moet het wel op de juiste plaats doen en de juiste artikelen verkopen. Ik denk dat t ook heel belangrijk is dat je goed advies kunt geven, dan komen mensen nl liever naar jouw winkel toe dan een andere dichtbijzijnde winkel waar ze geen/minder goed advies kunnen geven...... En de prijzen idd laag proberen te houden, maar dat zal wel moeilijk zijn, vooral in t begin ant je zult toch weer al je schulden etc af moeten lossen.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:43

Ik vind het prima, al die ruitersportzaken. Ik ga uit van meer concurrentie, en dus lagere prijzen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 01:11

even surfen over het www, er is volgend jaar een beurs in duitsland...voor de groothandel. Over die beurs (spoga) is een site gemaakt en met adressen van groothandels...mischien een tip.

En een dierenspeciaalzaak bij mij in het dorp is ook begonnen met paardenspullen...halsters 6.95 euro, prima kwaliteit, verschillende maten en kleuren.
Halster touwen waren ze wat duurder mee, maar met dat touw kun je volgens mij een olifant vastetten zonder dat er wat breekt (12.95 euro...)
en borstels.
Ach het begin is er......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 10:06

snoopies schreef:
ik hoop niet dat max in wieringwerf een r-zaak wil openen want daar woont volgens mij geen hond en ook geen paard! dat is volgens mij midden in de rimboe!


En bedankt. Dat valt nog best wel mee hoor. Wij moeten naar Ooteman of naar Vroegop voor spullen. Faunaland heeft ook wel wat maar alles is toch wel aardig ver weg. Ik zou het heerlijk vinden als er een winkel in de buurd zou komen waar ik zelf heen kan ipv altijd er heen gebracht moeten worden.
Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Zeker ook in de kleine maten en andere apparte dingen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

rhijnauwen

Berichten: 5043
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 10:45

ik ben van plan om als ik eindelijk de vergunning heb voor de binnenmanege Boos! (helaas voorlopig nog niet) een kleinschalig 2e handswinkeltje op te zetten, want volgens mij is daar nog wel behoefte aan!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Letsdunit

Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 11:09

Ik denk meer aan paardenspullen veilingen, in Engeland wordt dat al op grote schaal gedaan.
Houd in dat je als consument sávonds naar het plaatselijke hotel gaat en dat daar een veiling wordt gehouden. In Engeland is het razend populair. Ik ben er vaak geweest toen ik nog in Schotland woonde, de ene keer kwam ik met een koopje thuis de andere keer wat duurder. Het was wel altijd een hele leuke avond uit. De tentenkamp en koopjes dagen van Divoza worden ook altijd druk bezocht dus waarom zo'n veiling niet !
Verder kan ik dus al aan de spullen komen, ik heb een vriendin met paardenwinkel en kan dus eerst op kleine schaal beginnen via haar. Wij wonen op een boerderij dus de ruimte heb ik al. Als ik alleen op vrijdag en zaterdag open ben kan ik mijn eigen werk houden en eerst zien of het loopt. Als het loopt kan ik gaan denken aan een pand huren in bijv. medemblik. Loopt het niet dan verlies ik er ook niks op !

spacey
Berichten: 10
Geregistreerd: 16-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 16:58

zet even je hele ondernemingsplan erop kan de rest ook wat beginnen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, Brittneyx, jitskenienke, Tess1 en 28 bezoekers