Trail uitdagingen gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Trail uitdagingen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 21:20

Hallo,
Ik ben een grote fan van het onderdeel trail. Ik rij all round maar vind trail toch het leukste.
De "gewone" hindernissen heb ik al uit den treuren geoefend en nu ben ik op zoek naar leuke nieuwe dingen die ik kan gaan oefenen.
Wie heeft er nog een leuk, creatief idee?

Groetjes Peppy

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:36

Misschien is het een idee om bij een pick-up eens iets van de grond te pakken ipv een ton, kan je meteen zien of de ruiter ook een beetje lening is Haha!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:39

Heb je al een opgeblazen 'kraak'-vuilniszak gesleept? Heb ik eens op een wedstrijd gehad. Zo'n blauwe of grijze dunne vuilniszak vullen met lucht en aan een lang stuk strotouw binden en dan achter je aan slepen... SPANNEND!!
Of zo'n gele regenjas aantrekken op het paard... ook al eens gezien.
Op de Amerikana een aantal jaar geleden hadden ze een bruggetje over echt water én een pergola er overheen... ook goed voor een boel twijfel!
Boompjes of stro/hooi-balen naast een hindernis mogen niet opgegeten worden, dat kost strafpunten, dus da's ook iets om goed te oefenen.
Of wat dacht je van een grote koebel of een zak met lege blikjes als pick-up voorwerp... als het maar herrie maakt...
Brief in een echte brievenbus doen... Takken (niet ál te grote) op de grond leggen en daar overheen lopen... Zoek dingen die je in de praktijk tegen kunt komen en gebruik je fantasie. Zolang het maar niet gevaarlijk wordt!
Succes en veel plezier met oefenen!

(heb je door dat ik trail ook leuk vind? Haha!

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:43

Een balk over de brug??

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:40

een vierkant maken van balken en dan een ton in het midden zetten. Dan het vierkant instappen en achteruit een rondje om die ton lopen. Uiteraard zonder de balken eromheen en/of de ton aan te raken.

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-02 15:05

Leuk!!!!!!
Ik heb weer wat nieuwe dingen.
Een brug heb ik helaas niet, maar die doet ie toch wel.
Zak slepen is eenvoudig te realiseren dus daar kan ik wel wat mee.
Die brug over water en een pergola erboven is wat moeilijker te bouwen in een binnenbak.
Takken gaan we zoeken.
Pick-ups kan ik inderdaad ook in alle soorten en maten maken.
Heb eens een kleine emmer tot de rand toe gevuld met water over jog-overs moeten dragen. Gelukkig in de zomer. Werd ook na elke ruiter bijgevuld.
Dat vierkant vind ik ook heel leuk idee. Ik heb allen een pion ipv een ton, maar daar kan je ook achteruit omheen.

Zelf maak ik altijd alle mogelijke combinatiehindernissen van balken op de grond.
Veel sleepwerk, maar wel leuk.
Ook heb ik eens een lange stok gehad die over twee tonnen lag, je moest het uiteinde pakken en de andere kant op de ton laten liggen en er dan een cirkel mee rijden. Ook heel leuk.
En natuurlijk alle soorten en maten zijltjes en er dan toch achter komen dat ze op de wedstrijd net een ander kleurtje hebben als degenen waar je thuis mee geoefend hebt. Haha!

Meer uitdagingen altijd welkom!!!
Groetjes Peppy Knipoog

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 14:39

Peppysan: ..... En natuurlijk alle soorten en maten zijltjes ....

Je bedoelt natuurlijk "zeiltjes" Ja die zijn ook goed voor veel twijfel (behalve voor die van mij, maar dan krijg ik toch weer minpunten omdat hij nooit kijkt! Hij loopt er zo wel over.. Slapen

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 13:49

Mayflower schreef:
maar dan krijg ik toch weer minpunten omdat hij nooit kijkt! Hij loopt er zo wel over.. Slapen


Maar dat kun je'm leren! Veel mensen doen het met voer (zou ik niet doen, dan 'duiken' ze echt zo naar een hindernis en is het voer weg, dan heb je soms ook weer een probleem...), maar je kunt hem ook gewoon laten halt houden voor de hindernis en z'n neus naar beneden vragen, net zover tot'ie zowat met z'n neus bij de hindernis is. Als je dit consequent doet voordat je over een hindernis gaat, zal'ie gauw genoeg door hebben dat'ie eerst even goed moet 'kijken'...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 10:35

Ik moest ooit eens een paar meter een emmer meedragen in draf, gevuld met brokjes!!! Dan is het best wel moeilijk om nog steeds een recht lijntje te rijden Lachen

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:49

Bedankt voor de tip Francis! Ik zal het eens proberen. Niet met de brokjes want dat wordt een ramp Lips are sealed maar met het halt houden bedoel ik Haha!