Welke bus voor de trailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Welke bus voor de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 10:32

Helaas is van het weekend de 4X4 lichtelijk overleden dus mag ik van mezelf een nieuwe (tweedehands) kar uitzoeken om de trailer te trekken.
De voorkeur gaat uit naar een leuke, nette bus met een beetje vermogen, die ook geschikt en representatief moet zijn voor woon-werkverkeer (dus geen afgetrapte bouwbus). Nu opperde de garage een Mitsubishi L400... of een VW Transporter, maar van de laatste had hij niet het idee dat hij wat kon vinden met minder dan 100.000 km op de teller. Iemand ervaring met soortgelijke bussen of iets anders? De bus moet 1300 kg kunnen trekken.


Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:48

citroen jumper

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:56

Een vW transporter is een kleine bus kwa inhoud, maar zeker wel eentje die gezien mag worden. De dubbelcabine 2,5 Turbo Diesel staat zeker op mijn verlanglijstje... Heel soms hebben ze zelfs 4WD, maar dat tweedehandszoeken is zoeken met een lantaarntje...

De Vito van Mercedes is veel tekoop voor een redelijke prijs. (VW's zijn zeer gewild, en dus pittig aan de prijs). Vito's mogen vast meer dan 1300 kg trekken, een beetje personenauto mag dat immers ook. Vito's zijn prima representatief.

De kleinere busjes van Citroen/Peugeot/Fiat/Renault (allemaal zelfde model/fabriek) (?/?/scudo/?) mogen max 1300 kg trekken. Helt niet over, zijn wel redelijk acceptabel als prive-autootje.

Een mits L400, een VW LT, een Ford transit, een fiat ducato is niet mijn smaak. Zou ik zelf niet in willen rijden, ze zijn toch wat log. Wel goede bussen, al hebben wij een wel heel erg slechte Ford Transit van 1997 (2,5 TD automaat, maandagmorgen-monster; ford goedkoop in aanschaf, want binnen no-time moet je de onderdelen nog een keer kopen).
Koreaanse busjes kunnen goed zijn, maar dat zou ik niet gokken.
Laatst bijgewerkt door Dees op 16-12-02 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Poosje81
Berichten: 21183
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:59

onze citroen jumper mag echt wel meer trekken dan 1300 kilo, anders hadden we hem niet gekocht, die mag 1600 kilo trekken, en de verlengde en versie met 2,8 TB mag 1800 kilo trekken

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:06

Ik heb een MERCEDES BENZ.
Een 100 MB.

Lekker zuinig en loopt supper.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:14

Mijn ouders hebben een Kia Pregio die goed bevalt. Een diesel en grijs kenteken dus redelijk goedkoop te rijden. Een tweepaardstrailer of caravan gaat er met gemak achter. Technische gegevens weet ik verder niet.
Hiervoor hadden ze een Hyundai H100, maar daar mankeerde nogal eens iets aan.

* To Belg, or not to Belg *

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:38

Nooit een HYUNDAI H100 nemen.
Deze auto's mankeerd steeds wat aan,vaak aan de motor.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:44

Mijn Volvo S60 heeft geen problemen met een Trailer + 2 paarden.

Quo Vadis?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:55

Ik heb een Toyota Hilux, een pick up. Maar als je echt een bus wilt, dan zou ik gaan voor een Toyota Hi-ace. Mijn vriend heeft heel lang in een Hi-ace gereden en die vond 'm fijner dan welke bus ook.

hillary6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:02

wij hebbe ook een vw transporter 2.5 doet het goed wij hebben ook gekeken voor een vito maar daar gaat de koppakking gauw van kapot zeiden ze ons de eerste vito's en toen hebben we voor een vito gekeken en de trailer erachter gehad en dat ging niet echt lekker .
en toen hebben we toch voor de vw gekozen
maar kijk maar op auto track en dan kun je zo alles invullen dat hebben wij ook gedaan en dan moet je er wel even iets verder voor rijden maar dan heb je er ook wat voor

www.bjorntelintelo.nl uw hoefsmid aan huis !!

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:37

VW transporter rijdt erg fijn, heb ik mee gelest voor m'n E en dat trok 'ie heel makkelijk, zonder aanhanger reed het als een personenauto.
Mijn vader heeft een Kia Besta, maar dat is wel echt zo'n 'bouwbus', mag 1600 kg achter. Niet erg representatief en comfortabel, wel praktisch en goedkoop.

Een Nissan Vanette is ook best een fatsoenlijke bus trouwens. Geen idee hoe het rijdt en weet ook niet hoeveel gewicht er achter kan, maar voor een bus ziet het er best schappelijk uit, al blijven het lompe dingen natuurlijk...

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:21

De meeste bussen mogen wel 1300 kg trekken. Zelf vind ik in die klasse een Fiat Scudo wel mooi.
Mitsubishi L400 staat op het onderstel van een Pajero, die zijn een beetje ouderwets, maar goed.

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:22

Citaat:
De voorkeur gaat uit naar een leuke, nette bus


Uhhn.... de beschuit BUS van bolletje misschien?? Haha!


Zilver mettalic kleurtje Party!!

ieris

Berichten: 1774
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:52

De ford transit,
Wij hebben er een gekocht uit 98 en hij mag 1600 kilo trekken.
Hij ziet er best wel modern uit en heeft een hele grootte laadruimte.
Ze kosten ook niet zoveel als een mercedes of volkswagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:58

Toen van de zomer mijn Hyundai bus was gestolen moest ik ook op zoek naar iets anders. We hadden besloten dat het een nieuwe bus zou worden omdat het altijd een gok is om een 2de hands bedrijfsauto te kopen.
Ik rij sinds een half jaar in een Ford Transit. Ik ben echt heel blij met mijn bus, hij rijdt echt heel fijn en heeft genoeg vermogen voor een 2-paards trailer. Omdat het kenteken toch grijs blijft zit ik lekker voordelig in de maandelijkse kosten, en ik tank diesel.

Sunny
Berichten: 404
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:01

Wij rijden een Seat Alhambra turbodiesel, dit is hetzelfde als een VW Sharan of een Ford Galaxy (zelfde fabrieksband). Die van ons is grijs kenteken en mag 2000 kg trekken. Ze zijn er ook in personenuitvoering (mogen dus ook 2000 kg en met 7 mensen erin!) Deze auto is wat kleiner en minder lomp als een echte bus en ziet er ook wat meer uit als een personenauto, dit vind ik persoonlijk wat representatiever

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:06

Wij hebben een Ford Transit 280 en die mag gewoon 2 ton trekken. Ook zijn we in het bezit van een Nissan Patrol 2.8 GR en die mag 3500 kilo meenemen...

Toos paardloos

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:19

Wij hebben jaren een DAF 400 Turbo Diesel gehad die mocht 2000 kg trekken en beviel ons prima.
Hij is wel behoorlijk aan de maat, maar dan kun je lekker veel spullen meenemen en je binnen omkleden
Ik weet alleen niet of ze nog gebouwd worden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 20:49

He leuk al die reacties, toch popi een bus voor de trailer *LOL*
Ik heb nog even rondgekeken en de Vanette vind ik zelf erg leuk, alleen die trekt tot 1200 kg... Transits en Sprinters passen niet in de garage, dus die worden het ook niet.
Mijn vriendinnetje heeft een Ford Galaxy en die vind ik ook wel erg leuk, in de zin van dat je niet meteen met een halve vrachtwagen naar je werk hoeft te karren *LOL* Weet nog niet wat het wordt, morgen weet ik meer -hoop ik.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:02

Nog een paar: Toyota HiAce, Renault Trafic, Opel Vivaro

Nulla tenaci invia est via

Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:32

Hoi,

Wij hebben wel eens de Vito-bus voor de trailer.Bevalt ook super.
Deze is overigens van Mercedes.

Groetjes Jacqueline.

Kijk ook eens bij mijn paardenboeken op marktplaats : https://www.marktplaats.nl/mymp/verkopen/index.html


ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 23:56

Gewoon een Mercedes sprinter ervoor, bij voorkeur een 312CDI dan ben je gelijk van alle gezeik af.
Maar wat je ook kiest en welke redenen je daarvoor ook hebt, neem altijd een versie met de grootst mogelijke motor en bezunig daar onder geen enkele voorwaarde op.
Kennissen van me kochten een nieuwe Vito, namen een 108 (80pk) i.p.v. een 110 (100PK), dat scheelde fl3000.00 Ze hadden daar binnen een half jaar spijt van als haren op hun hoofd. Toen die bus 1 1/2 jaar later gejat werdt hebben ze ook een 112 teruggekocht, toen maakte die meerprijs opeens een stuk minder uit. *LOL*
btw, ik heb nog een Land Rover Discovery te koop. Grijs kenteken en LPG. eventueel ook met geel keteken te leveren, ZONDER BPM!!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 00:03

Mijn vader heeft een eigen bedrijf en een stuk of 40 bussen rondrijden,
de Mercedes Vito komt daar het slechts uit de test, die dingen zien er na 3 jaar niet meer uit en er is altijd maleur!

We hebben wel heel goede ervaringen met Fiat Ducato's (alleen die zijn zooo groot!), Mitsubishi's L300 en 400, met name de 400 vind ik al heel fijne bussen om in te cruisen!
Maar de topper blijf ik toch wel de Hyundai H200 vinden!
Super rijden, weinig onderhoud en een blitse kar! Er rijden er bij mijn vader in het bedrijf zelfs een paar rond met lichtmetalen velgen Cool
Mijn vader heeft er vorige week nog 3 op de kop getikt en allemaal met een km stand onder de 10.000! Is mooi de kop eraf en ze zien er nog gelikt uit.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 02:24

wij hebben een Nissan Vanette Cargo 2.3 diesel met dubbele cabine gehad,deze mocht 1500 kg trekken...

Fijne auto om mee te rijden (wel lawaaierig)
Voordeel had aan beide zijden schuifdeuren voor de achterzitting.
Stoel zaten perfect.
veel bergruimte achterin.
Achter 2 openslaande deuren.

Nadeel:
op de achterbank kon je slecht zitten...te rechtop, kon niet door de voorruit kijken, ivm hoogte achterbank.
diesel verbruik was ook aanzienlijk.
en zijn gebruikt nog goed aan de prijs..

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 11:26

Nuja, de dealer bood me een Mitsubishi L400 / 2.5 TD aan met weinig kilometers.
Nu blijkt die auto "slechts" 1200 kg te kunnen trekken. Ik zat echt met verbazing aan de telefoon? Dit kan toch niet... hijzelf snapte het ook niet zo maar waarschijnlijk zat het in de "constructie" van de auto....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 75 bezoekers