schimmels schoonmaken.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 18:56

tja, Killian is dus een schimmel maar heeft iemand tips om hem mooi schoon te krijgen en te houden?? ik heb vanalles geprobeerd: biotex, shampo(ook voor witte paarden), spul (weet niet meer hoe t heet)dat je erop moet spuiten en daarna moet borstelen, enz.
alvast bedankt!!!


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:03

Suzanne had geloof ik een goed spulletje gevonden...en verder kun je zilvershampoo voor mensen gebruiken, zo goedkoop mogelijk bv van kruidvat, werken vaak het beste.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:10

En van die rare zwarte blokjes? Werken ook wel tamelijk en ook goed tegen horzeleitjes.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 20:47

Ik heb eens gehoord dat je witte paarden (of witte benen etc...) moet insmeren met houtskool... daarna kun je het er met een borstel zo afpoetsen en aan het houtskool blijft het stof etc zitten.... echt zeker weten doe ik het niet maar het is het proberen waard...
Groetjes essie

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 20:50

En als het mislukt heb je een mooie zwarte. Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:40

op een natte spons wat betadine shampoo doen en over de vieze plekken wrijven,uitspoelen en wit is ie weer.helpt ook uitstekend voor de witte voetjes,die was ikzelf altijd met betadine shampoo en dan geeft tink zowat licht in het donker Knipoog

soms is het beter om te zwijgen

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 23:16

Met houtskool zou ik niet doen. Dat heb ik wel eens geprobeerd, op aanraden van iemand, en ja hoor: het houtskool krijg je er niet uitgeborsteld, en dus zit je mooi met een zwarte schimmel. Het beste gaat, volgens mij met zilvershampoo en gewone groene zeep. (driehoek of iets dergelijks) met een borsteltje op de vieze plekken en goed inborstelen, dit een paar keer herhalen totdat er geen vuil meer uit komt. Daarna met zilvershampoo inwrijven en dat een tijdje laten zitten (10 minuten of zo). Wel goed uitspoelen!! Ik waste mijn schimmel altijd zo laat mogelijk, daarna stal uitmesten en paard een deken op (ook in de zomer). 's nachts nog een keer mest eruit halen en de volgende morgen hopen dat ie nog schoon is.. Succes


(ps. met de anti-vlek sprays en dat soort dingen heb ik slechte ervaringen.)

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 08:34

Hoi,
Ik was Kyra wel eens met Tea tree shampoo. Het is wel iets duurder, maar bij haar werkt het wel.
Verder werken die zwarte blokjes ook goed.

Succes,
Casy Party!!

Een mens met paarden, heeft de hemel op aarde!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 10:07

hoi
Dat groene fles van equstar heb ik ook eens geprobeerd maar daar kreeg Kawa allemaal bulten van Boos!
Verder was ik zijn staart eerst met biotex en daarna met zilvershampoo. Dit laat ik allebei 10 min intrekken.In de zomer wil ik hem wel eens wassen maar in de winter hou ik het ook alleen op poetsen.Maar dan heeft ie gelukkig een deken op.Nu is kawa nog steeds vrij donker geweest maar ik merk dat ik elk jaar meer moeite krijg om hem zuiver te poetsen dus zal ik dan de vieze plekken ook maar met zilversampo gaan wassen.


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:59

hmm wij wassen meestal met alles wat we bij ons hebben. meestal is dat biotex, groene zeep, zilvershampoo en een leuke antiklit voor in de staart. alles door elkaar en goed inlaten trekken (wassen, rijden, uitspoelen)
Tea tree shampoo helpt ook super goed is alleen belachelijk duur.
veel succes ermee.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 19:14

Ja, al die middeltjes klinken wel goed, Lux vlokken (als die nog bestaan ook wel. Wij doen ze meestal in een paar etappes:

- eerst groene zeep (het hoofd alleen maar met baby shampoo, want anders prikt het),
- daarna de staart en manen met zilver shampoo.
- dan naspoelen met een emmer lauw water met een scheutje azijn erin. Je moet hiervoor een schone spons gebruiken. Het is om de zeepresten uit de vacht te krijgen, anders gaat je paard/pony schuren..
- equistar helpt daarna vaak om de pony schoon te houden.

Er is absoluut niets leukers dan een grijze pony te wassen! Het resultaat is ALTIJD het mooiste Lachen

Als je het niet gelooft, bekijk dan onze ponies maar eens (http://www.sumrin.com)

Joost

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 21:05

thanks!!!ga ik zeker allemaal proberen!!!

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:53

Groene zeep!!!! Wordt ie echt helemaal wit!!!!!
En dat spul heet volgens mij Equistar. Maar daar maak je een schimmel niet wit mee maar glimmend.
Groene zeep kan je overal kopen. Let wel op dat je niet zo'n dikke laag erop smeer want dan duurt het erg lang voordat je het er allemaal uitgespoelt heb!
Succes ermee.
Groetjes Jolanda

Charlie
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 10:51

hoi monique, Charlie heeft ook altijd van die gele vlekken. Maar als ik er met een zachte borstel overheen ga dan word het een stuk minder (moet je wel je borstel heen en weer bewegen over de vieze plek), kan je misschien ook proberen. De vlekken gaan alleen meestal niet helemaal weg maar worden dus wel een stuk minder.
suc6!! xxxiezz Soraya

---> ~I LOVE CHARLIE~ <---

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 23:51

vieze plekken een beetje vochtig maken en inwrijven met aardappel zetmeel, en dan later uitborstelen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-01 00:06

werkt dat echt, jos?? grappig!! Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 00:26

Ik heb een tijdje gegroomd voor een jachtvereeniging. Daar was ik ook groom van het paard van de master. Nu is het zo dat de Master altijd op een schimmel rijdt.
Die schimmel moest er altijd tip-top uitzien omdat er ook jachten werden gehouden in het bijzijn van de Koningin.
Gele plekken poetste ik weg met glassex voor ruiten. Daarnaa poederen met babypoeder.

friezengirl

Berichten: 97
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: JOURE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 20:50

Volgens mij wil groene zeep wel helpen en antiroos shampoo!!!
Clown Voor de rest heb ej bij divoza een hele goede shampoo, het zit in een soort benzine ding (in het klein dan en doorzichtig) het is blauw, maarw el duur, ikw eet niet meer hoe het heet (slim, slim, slim)

Kuzz Maaike Party!!

<font color=hotpink><i>Anna</i> je hebt me verlaten, ik droomde, ik mis je en nu denk ik alleen nog: WAAROM!!!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 23:58

en wat dachten jullie van Quick and Brite? Het vliegt eraf, echt superspul, en het is niet aggressief! Cool

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-01 21:02

Mijn vroegere stalgenootje had ook een schimmel. Zij haalde bij de Welkoop/Boerenbond shampoo waar ze koeien ook mee wassen voor de keuring enzo.
Jerrycan van 5 liter en wassen maar! Was niet eens zo heel duur geloof ik. Nou en als je er koeien mee schoon krijgt moet het met paarden zeker lukken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Katootje7791, Rijsa, Wescha en 105 bezoekers