Paarden Tandarts vandaag op stal..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Paarden Tandarts vandaag op stal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 20:37

En er was een lange lijst paarden die gedaan moest worden, waaronder ook Gracy..

De paardentandarts heeft bij haar beste wel veel haken moeten wegvijlen.. de meeste waren links onderaan.

Kon wel merken dat het linksonder beste gevoelig was voor d'r, zeker als ze peen wilde eten..

Nu kunnen wij weer een jaar tegenaan! Party!!

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:58

Handig he, zo'n paardentandarts!! Haha!
Ja Cerise is een half jaar geleden ook 'bijgeschaafd', nu haar karakter nog iets bijschaven grinnik.
Nee hoor, ze is heel lief.

Was je paardje braaf tijdens het weghalen van de haken? Heeft ze alweer genietend peen gegeten nu? Cerise krijgt op haar nieuwe stal elke dag peen en ze is er zo dol op!
Is ook altijd grappig om te zien hoe paarden die wortelen naar binnen werken... *LOL*
Ik vond het trouwens echt merkbaar toen haar kiezen gevijld waren, ze was ineens een stuk rustiger met haar hoofd tijdens het rijden.
Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn? Lachen

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:08

Gracy schreef:
En er was een lange lijst paarden die gedaan moest worden, waaronder ook Gracy..

De paardentandarts heeft bij haar beste wel veel haken moeten wegvijlen.. de meeste waren links onderaan.

Kon wel merken dat het linksonder beste gevoelig was voor d'r, zeker als ze peen wilde eten..

Nu kunnen wij weer een jaar tegenaan! Party!!

Fijn dat het weer gedaan is.
Ik zei het een tijdje geleden al dat ze links weer last had.

Groeit overigens wel hard bij haar dat ze nu weer zoveel haken had!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 21:13

Kleintje schreef:
Groeit overigens wel hard bij haar dat ze nu weer zoveel haken had!


Er is gezegd dat de ene paard wat harder groeit als bij de ander... in het natuur kunnen ze takken, enz.. eten.

Het verschil is dat paarden tegenwoordig grazen zomers en 'swinters is brok niet voldoende om de tanden te laten slijten.. desondanks dat Gracy ook peen krijg, dat is goed voor haar tanden maar niet voldoende.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:37

Wat toevallig!

Vandaag is de paardentandarts ook bij Ameretto geweest.
Ret moet zeker 2 keer in het jaar een behandeling hebben omdat zijn kiezen trapsgewijs lopen.
De laatste drie kiezen die hij toen hij jong was heeft gekregen, zijn bovenin eerder doorgekomen dan onderin. Daardoor hebben de kiezen onderin geen kans gekregen om door te groeien.
Zijn bovenste kiezen zijn dus veel langer dan de onderste en dat zorgt er voor dat er weer sneller haken ontstaan.

Vandaag ontdekte de tandarts dat ie drie wondjes in zijn wangen had, doordat de haken van zijn bovenste kiezen in zijn wangen sneden.
Deze haken heeft hij weggehaald en de langere kiezen heeft hij weer heel iets ingekort.
Die trap moet er uiteindelijk helemaal uit, maar dat kan niet in een behandeling, omdat Ameretto anders geen contact meer heeft met boven en onder.

In mei komt de tandarts terug en dan moet Ret waarschijnlijk een verdovingsspuit van de dierenarts, omdat de tandarts dan de voortanden een stukje gaat afvijlen, zodat zijn boven- en ondergebit weer goed tegen elkaar aan ligt...

Denk dat het pas over een jaar ,of zelf langer, helemaal goed is.
Maar hij heeft er verder geen last van, het is alleen zo dat hij sneller haken krijgt hierdoor en daarom moet hij twee keer in het jaar behandeld worden ipv 1 keer...

Arm paard, maar hij heeft zich vandaag keurig gedragen!!! Lovers

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:42

Nog toevalliger, gister was de tandarts ook bij ons op stal, ze moest bij Dar d'r wolfstand trekken, welke paardentandarts hadden jullie? Die bij ons kwam was een vrouw uit Belgiƫ, ben even de naam kwijt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 13:43

Volgens mij Jamie Stouthamer.
Of heb ikdit mis Gracy?

Gracy is overigens ook nog in de groei en ze wisselt nog met de tanden. Dus dit kan er ook mee te maken hebben dat het misschien harder groeit!

Fijn dat alles verholpen is!
Geef haar maar een knuffel van me!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 17:47

Kleintje schreef:
Volgens mij Jamie Stouthamer.
Of heb ikdit mis Gracy?

Gracy is overigens ook nog in de groei en ze wisselt nog met de tanden. Dus dit kan er ook mee te maken hebben dat het misschien harder groeit!

Fijn dat alles verholpen is!
Geef haar maar een knuffel van me!


Klopt, was inderdaad Jamie Stouthamer.

Vorig jaar trok hij ook een wolfstand (dopje) bij Gracy, deze keer was het alleen vijlen.

Hij werkte wel op een paardvriendelijke manier!

Uit ervaring heb ik liever een paardetandarts dan dat een veearts het doet, want de veearts haalt alleen een beetje weg vooraan met het wegvijlen van haken, maar niet alles!

**offtopic, ons jongste poesje is ook aan het wisselen.. gisteren ontdekt een tandje die uitgevallen was Haha! **

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 18:02

Jamie Stouthamer woonde vroeger in Belgiƫ, ik had hem ook altijd voor mijn paarden. Hij is zeer diervriendelijk.
Legt ook alles goed uit.
Werkt liever zonder verdoving en trekt er liever een uur langer voor uit, dan gaat het de volgende keer ook makkelijker omdat het paard het dan vertrouwt!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, agesus, ArcoIris, Articuno, Fly_high, Gooiske, Isabel_k, nathe, Nils, Niwla, Poosje81, Saartjuh_b, StonedRomy, Thrive, Vagabondo en 101 bezoekers