welke handschoenen geven wel grip?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

welke handschoenen geven wel grip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 08:23

Ik heb dus de afgelopen zaterdag zonder handschoenen gereden, want ik heb gewoon niet genoeg grip. HEt paard kan zo de teugels uit de handen trekken met een bok, en dat vind ik dus niet veilig. Nu rij ik ook een paard die je flink strak moet houden (lang leve de slof die de vorige ruiter veelvuldig gebruikt heeft Boos! ).En het paard staat lekker lang op stal => feller dan normaal. Ik zit dus al te denken om de vinger maar uit m'n witte handschoenen te knippen, dan hebi k immers handschoenen aan op wedstrijden, maar toch nog voldoende grip.

Die stoffen dingen zijn een drama, evenals fleece handschoenen.
Ik heb dus witte nepleren van equipage, en die voldoen redelijk. Maar slijten weer te snel door voor het geld dat ze kosten (gaan nog geen 2 weken mee)
De handschoenen moeten dus sterk genoeg zijn voor dagelijks een uurtje rijden, bij voorkeur winddicht, en het belangrijkste is voldoende grip.
De kleur doet er niet toe, in het wedstrijdregelement staat geen kleur van handschoenen voorgeschreven, maar m'n voorkeur gaat uit naar zwart/blauw of wit.
Ze mogen ook best wat kosten, als ze maar goed grip geven en duurzaam zijn.
Laatst bijgewerkt door germie op 16-12-02 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 08:36

1 woord: Roeckl!

Toch nog een woordje erbij: RSL is ook erg goed.

Nulla tenaci invia est via

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 08:56

Mijn paard had/heeft ook nog wel eens de neiging zo'n irri-bok te geven en meteen de teugels uit je handen te sleuren, wat dus niet lukt dankzij mijn handschoenen.
In de winter draag ik fleece handschoenen met stukjes rubber op de plaatsen waar de teugels lopen.
In de zomer draag ik stoffen handschoentjes met aan de binnenkant/ertussen van die rubber met nopjes.
Verder heb ik ook nog anti-slib-teugels, zwarte rubberen, echt heerlijk. Zo leerde ik haar snel af dat ze tijdens buitenritten er niet vandoor mocht gaan in de galop (lees: bit tussen de kiezen en racen maar.. }> ).

Voor tijdens wedstrijden heb ik ook stoffen handschoentjes zoals in de zomer, maar dan wit, en met rubber en nopjes aan de binnenkant/tussen waar nodig. Ze gaan bij mij redelijk lang mee, maar ik denk ook dat het ligt aan het soort teugel enz.

Die ik in de zomer gebruikte beginnen nu aardig 'op' te raken grijnz, maar daar heb ik zeker een half jaar mee gereden.
De fleecehandschoenen gebruik ik weer sinds een maand, ook tijdens uitmesten poetsen enz. als het koud is, en die zijn ook vorige winter heel vaak gebruikt.
Op 1 plekje is er een naadje los geraakt van een stukje rubber, maar verder zijn ze nog prima!

Een vriendin van mij zei ooit dat ik ze beter alleen met rijden aan kon trekken en niet met andere bezigheden, maar jah, met die kou wil ik toch geen bevroren handen Tong uitsteken , en in de zomer vergeet ik ze wel eens uit te trekken terwijl ik paarden in de wei zet, een paard was of iets anders.
Tja dan slijt het sneller he. Knipoog

Ik had ooit 'gehaakte' handschoenen met leerstukken, maar de naden gingen er heel gauw los en ik kreeeg alsnog blaren... Frusty
Ben wel tevreden met wat ik nu heb, het zijn best goedkope handschoenen en dus naar verhouding goede kwaliteit. Lachen

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:11

die handschoenen in combinatie met rubberdoorwoven teugeltjes... dat geft de allerbeste grip.

Die bruinige leren handschoenen van Divoza, die met dat katoenachtige stofje in beige op de rug van je hand...die zijn bere sterk en niet zo heel duur.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:43

Ik heb die rubberachtige van Harry's Horse, met dat rekbare stofje bij de knokkels. Heb ze in verschillende kleuren en één paar gaat al anderhalf jaar mee. Duur zijn ze niet (iets van 10 of 11 euro) en ik heb er super grip mee op de teugels. Alleen jammer dat ik ze in de winter net iets te koud vind voor buiten. Maar als ik lees dat jij schaatst zonder sokken, dan moet rijden met deze handschoenen in de winter bij jou ook wel lukken. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:47

Ik gebruik van die nep leren van Imperial Riding. Maar, een paard hoort niet zo aan je handen te trekken dat je handschoenen stuk gaan. Zou toch eerst bij de basis van je probleem kijken en niet aan pleisterplakken. Probeer je paard eerst licht op je handen te krijgen, vraag je instructie hierom. Scheelt je kapitalen aan handschoenen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:06

Ik heb ook die van equipage, en die heb ik vorig jaar voor sinterklaas gekrege, en ze zijn bij mij nu nog steeds helemaal heel!
Dus jouw paard moet wel ERG hard trekken.
Die rubberachtige van harry's horse zijn ook goed.
Of die 'echte' nep leren (lijkt wel echt) van (ik geloof) Imperial. die vind ik ook heel fijn en strek. Maar die zijn wel koud in de winter....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:08

Rendier lederen,
die gaan nog boven mijn gladlederen Roeckl's!

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:12

Karin schreef:
Ik heb die rubberachtige van Harry's Horse, met dat rekbare stofje bij de knokkels.


Deze heb ik ook! Fijne dingen zijn het, alleen niet zo sterk! Ze gaan vrij snel kapot.

Maar wat wel fijn is aan deze handschoenen, is dat rekbare. Dat geeft je een beetje vrijheid! Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:50

snoopy_689"]
[quote="Karin schreef:
Ik heb die rubberachtige van Harry's Horse, met dat rekbare stofje bij de knokkels.


Deze heb ik ook! Fijne dingen zijn het, alleen niet zo sterk! Ze gaan vrij snel kapot.

Maar wat wel fijn is aan deze handschoenen, is dat rekbare. Dat geeft je een beetje vrijheid! Haha!
[/quote]

heb ik ook, vind ze heeel fijn!! en lekker warm (ik heb tenminste geen last van koude handen bij het rijden??)

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:20

IK heb gewoon om de 4 maanden nieuwe dressuur handschoentjes (gewoon die zwarte met wat bobbeltjes erop) ik ben niet van plan om elke vier maanden 20 euro weg te gooien Haha!

gewoon geen onderschrift :D

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:56

Ik heb de Roeckl Light and Grip....ik rij er al een half jaar lang elke dag 2 paarden mee en ze zijn nog steeds heel, dus een goede prijs/kwaliteit verhouding, ik geloof dat ze rond de 35 euro kosten....

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:04

Ik heb ook handschoenen van Harry horse.

Lijkt een beetje rubber swede achtig.
Vind ze supper!!!
Lekker warm en een supper grip!!

Albert

Berichten: 5707
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:24

Afwashandschoenen geven super grip en zijn erg goedkoop. Haha!


snoopies
Berichten: 22
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:26

ik heb van het weekend nieuwe handschoenen gekocht, nepleren binnenkant en duikpakkenmateriaal aan de bovenkant lekker warm en niet duur vond ik maar alleen voor in de winter s'zomers rijd ik zonder.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:43

Ik heb handschoenen van Equipage. Ze lijken op suede. Bij de knokkels is elastiek ingezet. Ze zijn erg dun, maar ik krijg er geen koude handen in. (behalve bij -10). Ze kosten ongeveer 12.50.
Ze zijn er in het wit, zwart, grijs en blauw geloof ik.

Ik vindt ze super!!!

Ook bekend als Kim20!

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:49

Misschien helpen ipv nieuwe handschoenen, nieuwe teugels wel wat. Je hebt teugels met nopjes erop. Dan hoef je in de zomer die kleffe handschoenen niet aan.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 19:36

ik zweer bij mountainhorse. leer aan de binnenkant en met katoen aan de bovenkant zodat je niet van die viese leren zweet handen krijgt.

Wodan en ik onderweg in de M2

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:37

Ik heb ze vlgns mij van S&G, maar weet niet of het merk ook zo heet, ben er erg tevreden over, supergrip, alleen de kleur is niet echt wat. Kosten wel wat, E35,- met korting...

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:41

Ik heb gewoon leren, merk weet ik zo niet. Waren ook zo rond de 40 E, en je hebt er erg goede grip mee. Ik heb ze al zo'n 2 jaar, en nog steeds zijn ze heel:)

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 21:08

Ik zweer voorlopig bij Imperial Riding, hoewel die niet heel erg lang meegaan.
Witte heb ik van HH (die waar Karin het ook over heeft), die vind ik veel minder fijn, zijn mij te dik en te stug.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:40

Wat vooral meer grip geeft is het soort teugel. Ik rijd met leren trensteugel met aan de binnenkant rubber met nopjes en een gladleren stangteugel. Het maakt dan niet uit wat voor handschoenen ik gebruik, in de kou heb ik zelfs met die dubbele fleece handschoenen van Zeeman gereden........heerlijk warme handen.......maar ja Fab is wel netjes nageeflijk, en sleurt niet de teugels uit mijn handen Haha!

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 07:31

Een andere teugel is geen optie Haha! Ze hebben nog geen grijs geruwde van Kieffer met rubber ingeweven Haha! Nee, die geruwde teugels geven op zich genoeg grip. Zonder handschoenen heb ik nergens last van namelijk.
Maar als het -6 is, dna is een dun handschoentje wel prettig. Helaas is het een paard dat feller en sterker wordt, recht evenredig met de temperatuur Haha! Beetje wind erbij en het paard is helemaal vrolijk Haha!
Die van Equipage en van HH zijn mij te snel stuk. Die katoenen met rubber bobbeltjes en die fleece dingen geven geen grip.
Leer lijkt mij wel wat, ook al is het duur, als ze maar langer meegaan dan die van equipage.
Ik zal binnenkort eens gaan zoeken, zoveel ruiters zoveel smaken merk ik al wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 10:54

Ik heb van een collega van de levende have een paar handschoenen van de beredenen gekregen.
Deze zijn van geitenleer en zijn dun gevoerd maar toch lekker warm en hebben echt een goede grip.
Nadeel is dat ze niet in de winkel te koop zijn, heb je toevallig geen kennisen bij de politie die een paar voor je kunnen regelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:00

Die Roekl's met nopjes vind ik te dik en te stug. Ik ben erg tevreden over handschoenen van Global met elastische stukjes op de knokkels. Ze kosten iets meer dan E10,- en dat vindik erg goedkoop.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N, Paardengek81 en 38 bezoekers