petra gisteravond en vanmorgen weer koliek gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 11:35

gister nadat ik hier een berichtje had geplaatst weer naar p;eetje gegaan en ze had weer koliek de dierenarts weer geweest kwam hij erachter dat haar darm verstopt zat toen heet hij een slang in der neus gedaan en een soort van olie zodat het allemaal doorkonspoelen en ze kon poepen daarna was ze al wat opgeknapt maar nog steeds suf vanmorge werd ik om 7 uur gebeld ze was weer aan het rolllen wen wou niet meer opstaan de manege eigenaar had haar losgegooid in de bak en de veearts weer gebeld ik ws er om 7.45 en toen lag ze weer terollen ik ben bij der gaan zitten om haar zoveel mogelijk tegen te houden terollen op een gegeven moment legede ze haar hoofd op mn schoot echt heel zielig en daar na ging ze helemaal gestrekt liggen met der hoofd op der grond en wou niet meer opstaan toen kwam gelukkig net de veearts eraan die zei doe der halster maar om ik zo ja ze wil niet meer staan heeft ze weer 2 spuiten gekregen terwijl ze nog lag en daarna samen omhoog geduwd toen heeft ie gevoeld of er nog een verstopping zat de olie(zo noem ik het maar weet niet meer hoe het het iets met een p) was dus wel doorgespoeld maar had nog niet de hele verstopping verholpen toen heeft ie weer gespoel maar nu met engels zout dat is iets sterker en ze staat nu op zaagels en mag absoluut niet veel eten ik ga zow weer kijken maar ga echt met een bonkend hart
ik zwei gister al tegen die veearts zal ik haar op zaagsel zettennee dat hoefde niet en ze moest ook gewoon eten nu vandaag zei die zet haar maar op zaagsel ze kauwt der stro nietgoed dat zag je in de ontlasting maarja ik ga over een halfuurtje weer kijken ben nog niet gebeld dus nu is alles nog goed
een ding weet ik wel na deze 2 dagen je gaat heel goed nadenken over hoe veel je om je beestje geeft je gaat meestal naar de mange met de gedachten van ow lekker rijden wandelen en poetsen maar ik weet nu dat dat ook zwaar tegen kan vallen
groetjes wendy


astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:52

ik hoop dat het beter gaat met haar en veel sterkte


ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:55

jeetje, sterkte hoor, die van mij hebben gelukkig nog nooit koliek gehad, maar ik heb wel een veulentje verzorgt wiens moeder heel ziek was, ze had iets verkeerds gegeten, was dr evenwicht kwijt en er kwam slijm en voer door haar neus naar buiten, het veulen had via de melk ook die stoffen binnen gekregen en hij was blind, ik ben bij hem blijven waken en heb hem de fles gevoerd, zn moeder is er nog steeds slecht aan toe(is al 2 jaar geleden) maar het veulentje is helemaal opgeknapt. ok beetje off topic, maar ik hoop echt dat je paardje er weer bovenop komt, en ik vraag me af waarvan ze nou die koliek heeft gekregen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 12:03

we weten nog steeds de oorzaak niet kan zijn omdat ze der stro niet goed kauwt of kinderen hebben der wat gegeven ik heb een briefje nu opgehangen bij der stal niet voeren ivm met koliek en met rust laten hoop het dat dalijk beter gaat en dat ze nu 24 uur koliek vrij blijft

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:23

Ze spoelen met parafine. Ik zal voor je duimen dat het nu goed blijft gaan. Naar he, als je sterke beestje zo weerloos op de grond ligt. Boos! Boos!

Navragen is beter dan afvragen.

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 12:27

ja parafine was het dat heeft hij gister gedaan en vandaag met engelse zout oplossing hoop echt dat het goed gaat ik ga zo weer naar der toe mn moeder belde me vanochtend of ik even langs wou komen om effe de stress erftegooien heb vanacht niet geslapen en werd om 7 uur al gebeld datik moest komen ja je paardje zo zien liggen is echt heel erg
maarja ze zeggen dat fjorden ijzersterk zijn dat hoop ik nu dan maar

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 15:57

c
Laatst bijgewerkt door janna op 25-02-22 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

-

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:00

Vervelend zeg!

Hopelijk gaat het snel weer beter.

Sterkte!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 21:49

vandaag weer heel de dag bij haar geweest Party!! gaat nu wel beter met haar ze staat nu op zaagsel,en ze mest wel weer. Party!!
maar we moeten toch de nacht nog even afwachten,ze heeft niet veel te eten gehad dus we hopen maar dat het goed gaat Scheve mond\
julie horen morgen meer doei

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 21:53

Veel sterkte en hopelijk voelt ze zich morgen een stuk beter Knipoog
Beterschap voor Petra Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:15

ik zal aan je denken .
lijkt me echt erg je arme paard pijn te zien hebben.
wel vervelend dat de oorzaak niet bekend is kun je het niet echt voorkomen he?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 22:20

we denken dat het door het stro,komt ze eet dat best wel veel maar kauwt er niet goed op Frusty of kinderen hebben haar iets verkeerds gegeven Frusty ik heb nu een briefje opgehangen op kinderhoogte nu nog maar hopen dat ze kunen lezen Verward en hopen dat peetje morgen weer beter is 3 keer de dierensarts is niet leuk meer Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, frutsel05, Googlebot, Josien_, MaanNaam, Nele80, Ruai, sterregoud, Titsia, wisja, Zinzi_jewel en 120 bezoekers