Er rust een vloek op het passen van dressuurzadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Er rust een vloek op het passen van dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 15:28

Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik mijn dressuurzsadel wil meenemen om hem te passen op Grappa gebeurdt eriets waardoor het niet kan. Geen erge dingen maar elke keer komt er iets tussen. Niet erg. Zaterdag had iik dus besloten om hem zondag mee te nemen. We waren zaterdag al vroeg op stal. De box goed gedaan na die vrieskou, die zag er niet meer uit. Even open laten liggen, grappa stond met Napoleon in de paddock. Ik ging op zolder even wat dekens pakken en opruiming houden. Nadat ik alles had uitgezocht en naar beneden had gegooid wilde ik ook weer naar beneden.
Ik de trap gecontroleerd, alles nagekeken en ik stap op de trap......... en die glijdt dus zo naar achteren weg. Mijn benen schieten tussen de traptreden en ik knal zo van 2 meter hoogte op het beton, niet eens op de dekens. Gelukkig ws mijn vriend ook in de box en die heeft die heeft hij over me heen gegooid, bleef ik warm. Ik dacht op mijn kop te zijn gevallen maar achteraf blijkt mijn arm eronder hebben gelegen. Ondertussen gelijk kijken of alles nog bewoog maar toen werd de pijn al te erg. In ieder geval ben ik na 20 minuten maar opgestaan. Ik leek geen hersenschudding te hebben en ook niks gebroken want alles kon nog bewegen.

Ik blijk dus mijn knieen verdraaid te hebben, mijn linkerpols zwaar gekneusd en ik zit op mijn benen onder de blauwe plekken. zelfs eentje van 20 X 8 cm. Mijn linkerknie is zwaarder gekneusd dan mijn rechter. Als ik loop lijk ik te veelop Quasi Modo. Ik baal. Kunnen we weer rijden, wilde ik nu fanatieker wat gaan doen en dan dit weer. Nu kan ik nog niet eens opstijgen. Dat zal wel nog 2 weken duren voordat ik die knie weer kan belasten.

Kan ook niet werken, daar baal ik nog meer van Van de week maar eens kijken of ze anders ophalen en dat ik dan nog wel wat kan doen. Thuiszitten is ook niet goed voor me. erveel ik me teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:54

Tjemig, wat heb je nu weer voor elkaar gekregen? Gaat het een beetje? Stomme vraag, maar ja, hopelijk gaat het straks weer beter.

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:05

Hoe krijg je het voor mekaar? Nou veel sterkte dan maar en van harte beterschap, dat ja maar weer gauw op je paardje kan stappen zonder rare gebeurtenissen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 16:18

Een ladder die dus gewoon naar achteren toe wegglijdt. Vervloek de ladder. Ja het gaat. Ik verveel me dus en ben ernstig belemmerd in mijn mobiliteit. Daar baal ik van.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:44

Heel veel beterschap. Misschien een schrale troost, maar dat soort dingen zouden mijn nu ook kunnen gebeuren. Doe het maar effe lekker rustig aan en als je straks weer kunt opstijgen is het nog veel cooler als eerst.

Dusi

Berichten: 750
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Ravenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:45

Meid, pas toch op met die ladders. Nog een geluk dat het niets echt ernstigs is (alsof dit niet ernstig genoeg is). Mijn buurman heeft met zo'n rotding zijn enkel voorgoed beschadigd. Doe maar rustig aan en vooral niets forceren. Ook al verveel je jezelf te pletter. Het belangrijkste is toch om er weer bovenop te komen en dan weer heerlijk te kunnen doen waar je zin in hebt, zoals paardrijden natuurlijk.