[NH] Les gehad van Eddy Modde !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

[NH] Les gehad van Eddy Modde !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 21:40

hoi,
heb vandaag voor het eerst les gehad van Eddy Modde. Heb sinds anderhalve maand een paard gehuurd (fjordenruin) en ben heel fanatiek bezig om hem om te scholen naar western bovendien ben ik bezig de seven games te leren (hem en mijzelf vooral *LOL*. En vandaag heb ik dus voor het eerst twee uur van Eddy les gehad en het was echt super. Sjobrand (zo heet mijn fjordje) kent bijna alle spelletjes maar ik had nog wat moeite met driving game, wat betreft de voorhand, en daarom ook met sideways game.
We zijn de les begonnen met driving game. Je moest aan 1 kant van de bak beginnen (paard met hoofd naar bakrand), het hoofd van je paard van je af drijven en hem zo 180 draaien, recht naar de overkant lopen daar stoppen en hetzelfde weer terug.
Ook allerlei varianten op dit thema maar dan ook met de achterhand wegdrijven.
Achteruit, door ernaast de staan (op schouderhoogte) en je hand, met leadrope, omhoog te brengen (fase 1) rukjes te geven aan touwhalster (fase 2) en steeds harder totdat ie het doet (mocht ook meehelpen door met carrotstick tegen zijn borstkas te tikken) en dan natuurlijk meteen belonen. Gewerkt aan circling game etc etc.
Bovendien heeft Eddy me enorm geholpen met sideways game en die gaat nu echt super, ben erg trots op m'n fjordje Lovers .
Na de grondwerkgroep kwam er nog een groep die heeft gereden, maar daar heb ik nie zoveel van meegekregen omdat ik te druk bezig was met schuilen voor de regen Haha! . Al met al was het een erg leerzame en gave middag, echt een aanrader
groetjes Maaike

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 00:36

Klinkt erg leuk!

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 01:08

Fijn dat je het zo leuk vond Maaike! Ik vind Eddy's lessen ook altijd heel leuk, ik hoop dat we hem gauw weer een keertje deze kant op kunnen laten komen.

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 13:16

hoe ver ben jij al met PNH, prompertje? En hoe vaak heb je ongeveer les van Eddy? Heb jij ook les met een groep of neem je priveles ofzo? ben ik erg benieuwd naar. Deze eerste les van mij was namelijk met een groep mensen die uit belgiƫ en brabant kwamen. Met allemaal verschillend niveau enzo.

prompter

Berichten: 11087
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:22

Hoi, ik ben vanaf maart bezig en ik ben nu bijna klaar met level 1. Ik moet de laatste taken nog filmen, maar dan zal het eerst beter weer moeten worden.

Ik heb nu 3 keer les van Eddy gehad, ik ben bij 3 demo's wezen kijken en ik heb het level 1 pakket, dat helpt enorm (het level 2 pakket ligt ook al klaar!). Ik heb meestal alleen met mijn vriendin les, zij is eigenlijk even ver als ik met grondwerk, en rijles heb ik in mijn eentje; mijn vriendin kan niet meer op haar paard rijden (hij is helaas te oud) en mijn merrie wordt maar zenuwachtig van andere paarden om haar heen, dus om optimaal te kunnen profiteren van de les neem ik dan prive-les.

Zonder het level 1 pakket zou ik het niet redden, en het is fijn om dan 3-4 keer per jaar les van Eddy erbij te hebben voor de dingen waar je zelf niet uit komt.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:51

Gister heb ik dus ook les gehad van Eddy, ik zat in de groep na Maaike (Memory)... helaas hadden wij dus wel regen Boos! en wind en donkerte en kou. Maarjaa... Het ging goed!!
Eerst nog wat grondwerk gedaan en ff gevraagd wat ik nog niet helemaal begreep van de level 1 tasks. Daarna gaan rijden maar mn zadel was een beetje kledder.. natte kont dus.
Veel geoefend met de direct en indirect rein en dat maakte een hoop duidelijk en Nacino reageerde goed ondanks het hoge stressgehalte wattie had opgelopen (jaaa vreemde paarden op het erf)
Ook de 9 steps to back up doorgenomen.. maar die konden we stiekem al.
Owja en de controlled castastrophy (zo denk ik)
Nu wil ik zo snel mogelijk gaan filmen... alleen de trailer task moet nog wat meer geoefend worden. Volgende keer willen we een hele dag lesnemen en dan lekker een binnenbak afhuren.. wel zo fijn. Haha!
Ben wel trots op mn paardje Lovers en een klein beetje op mezelf Party!!

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 18:33

Helaas kan ik me dat niet veroorloven (pakketen kopen), wil je je level 1 pakket niet uitlenen nu je toch bijna klaar bent Haha! .
Hoop dat je jelevel 1 snel haalt Lachen