Ik heb toch zitten schelden: waar blijft de dooi?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Ik heb toch zitten schelden: waar blijft de dooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-02 09:04

Bijn onsvriest het nog. Het is nog -2.
Gisteren heerlijk geschaatst, daar niet van, maar vanmorgen: ijzel!!!! En het vriest hier nog steeds ee ngraad of 2.
Onze straat was 1 ijsbaan. Dus ik zei dat ik we lop de fiets ging, ik fiets wel vaker die 17 km heen en weer terug.
Eerst kon ik al niet op de fiets stappen, dat klere ding gleed steeds weg. Toen zat ik erop, en 1 km verder kom ik bij een grotere weg. Die was niet echt glad, dus ik weer terug, naar m'n auto. Het fietspad is niet gestroooid, en als de weg schoon is, dan kruip ik snel in de auto, warm, droog enz.
Mar dat ding moest nog van ijs ontdaan worden: lukte gewoon niet. Ik die motor gestart,verwarming aan en ik buiten aan het krabben. Ik kreeg dat ding niet schoon. Er zat zo'n laag ijs op, niet normaal. Ik heb echt even gescholden. Kracht zetten ging niet, dan gleed ik zelf onderuit. DAt gbeurde uiteraard ook, dikke snee in m'n vinger. Na 20 minuten was de auto warm en waren de ramen schoon. Dus ik weggereden.
In z'n 1, ik probeerde naar z'n 2 te gaan, maar ik gleed dan weg, je voelde de auto slippen.
Op de grotere weg was het beter, kon ik wel 40 km per uur halen. Netjes in een grote stoet richting autoweg. Ook daar reed men maar 50.
Eigenlijk een heel grappig gevoel, iedereen die eens afstand houdt, geen gejaag, iedereen houdt zich rustig.
Dus ik ben uiteindelijk met een 40 minuten vertraging toch in de stad aangekomen.

Waar dooit het nu al wel? Ik heb dus gisteren nog 50 km geschaatst. RIjden in de buitenbak wil hier dus nog niet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:13

Haha! sorry, leedvermaak. Bij ons ijzelt het namelijk nooit Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:13

Gelukkig is het hier al een paar dagen boven 0. Ik heb wel geschaatst, maar op de ijsbaan...
Ik ben er wel blij mee. Vriezen is leuk, maar met die ijzel is het mij te gevaarlijk buiten!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:56

Het is hier rond ons huis een en al ijs. Met de bus naar school kan niet want er rijden geen bussen. Het wordt dus met de auto Scheve mond

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:02

Vrijdagnacht/zaterdag aardig gegleden hier, weg was ook 1 ijsbaan, mooie slipper gemaakt, geen schade gelukkig, nu is het hier aan het dooien, wel neerslag, maar geen ijzel meer gelukkig!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:02

Hier begint het nu te dooien. Het was ook 1 grote ijsbaan. Mijn vader is net een uur later dan anders naar zijn werk gegaan..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:14

Denk dat ik toch maar eens buiten gaat inspecteren Scheve mond anders kom ik vandaag het huis niet uit Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:16

Bij ons heeft het nog helemaal niet gevroren, alleen vorige week een keer maar het was niet glad of zoiets

Hendrik

Berichten: 234
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Loon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:29

Het is bij ons in het dorp ook spiegel glad. Ik moet eigenlijk aan het werk!!! Ik heb maar gebeld dat ik later kom. Moet eerst eens zien dat ik al het ijs van mijn auto krijg. grr grrr

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:39

Hier is het vreselijk glad, maar het begint wel wat losser te worden...
Over een uurtje ga ik ook proberen naar mijn werk te komen...
Hihi, heb nu eindelijk eens ijsvrij!
Maar het is goed oliebol, die ijzel!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:41

Hier in Amsterdam nog geen echte ijzel gehad. In Amsterdam Noord weet ik wel dat het bij mijn tante een spiegel in de straat was. Het is denk ik echt plaatselijk. Ik was zaterdag in Almere en daar was het echt spiegel glad en veel auto's langs de kant van de snelweg in de sloot gezien dus heel voorzichtig gereden. Het dooit al goed hier in Amsterdam.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:52

Mijn moeder belde mij net, ze moet zo naar Assen om m'n pa van de trein te halen. Hij komt net van schiphol (weekendje Egypte, zon en WARM) en gelooft dus niet dat het hier een ijsbaan is...
M'n moeder kan niet eens bij de auto komen en er rijden hier zelfs op de doorgaande weg geen auto's.
Ik denk dat pa maar even geduld moet hebben, na de middag zou het beter worden }>

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:12

Gistermiddag/-avond is hier behoorlijk wat sneeuw gevallen (zo´n 2 cm). Later op de avond ging dat over in regen Verward en het heeft daarna dus toch nog een beetje gevroren, want vanochtend ging ik bijna op m´n snufferd Frusty ! Kon me nog net op tijd aan het hek vastgrijpen Schijnheilig !
Nu dooit het aardig, maar ik ben bang dat het vanavond weer gaat vriezen en ik moet nog weg.... Scheve mond .

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:14

Ik ben erg blij met onze garage. Ik hoefde vanochtend niet te krabben. Het was wel gigantisch glad in de straat. Er was zelfs een buurman die op de motor weg ging en in tien meter twee keer bijna onderuit ging.

Maar volgens mij dooit het nu...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:18

Hier no problems en in Nijkerk ook niet. Niet gehad ook overigens het dooit al vanaf vrijdag (ook niet meer schaatsen dus )

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:18

Kreeg net te horen dat de lerares Nederlands zich al had afgemeld. Heeft dus geen zin om naar school te gaan voor mij.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 13:40

Volgens mij vriest het hier nu niet, ik vond het warmer dan gister en toen was het 1 graad boven nul. Het is trouwen wel gigantisch glad, het heeft vannacht flink geijzeld.... Boos!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:13

hier regent het en het is dus niet glad *gelukkig*
maar als het nou gaat vriesen is het een grote ijsbaan

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:01

Nou same here, als ik 1 stap buiten de deur zet sta ik ale op een ijsbaan.
Echt niet leuk! Kan vandaag niet naar mijn paard, moet dan over allemaal binnendoor weggetjes en dat is nu echt niet te doen Boos!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:28

ik wil dat het hier zou vriezen Boos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:38

Hier is het nu op de wegen wel te doen. Ook de paarden zijn wel naar buiten.
Ik kom alleen niet met de kruiwagen op de mestplaat. Het plankje zou nog wel te doen zijn maar de betonnen plaat is nog een ijsbaan.
Dagje opstrooien dan maar...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:03

Hier is het al weer een paar dagen zo'n 5 graden. Prima hoor. Ik haat ijzel. Zo leip...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:07

tja wij wonen in het hoge koude noorden Lachen

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:24

Hier was het ook best wel glad voor huis................

Vanmorgen op naar school.... ong kwart voor 8 weg! Eerste x datvik onderuit ging was gelijk bij de deur...BOEM lag ik! 2de x was bij de weg... daar moet je wat omlaag... gleed mun fiets weg en ik duz ook!!! Pver het fietspad.... alles ging goed want daar hadden ze gestrooid... Komen we in Dokkum.... was het op die klinkers, waar wij over heen moesten, heeel glad.... BOEM lag ikl weer.....! En mijn fiets wou niet meer omhoog... heb ik maar naar de rand toegesleept en ben toen DOOR de grintbak van dat, zoort tehuis heen gefietst!!! *LOL*
Ware we de andere kant op gegaan.... was het niet glad! Dus rontonde oversteken.... stukje over de weg.... over een bruggetje...*nog steeds geen BOEM! Knipoog * en toen..... BOEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lag ik weer!!! alleen dit was niet leuk want het deed zeer!!! Ik lag klem met mij fiets en heb nu nog last van mijn zij.... Verdrietig Maar toen weer doorgegaan... ik wou naar huis! daar nog wat door de straten geglibberd richting weg! Krijgen we te horen dat we vrij hebben.... aan de ene kant Haha! en aan de andere Boos! !!! maar oke... op naar huis... GEEN ENKELE KEER GEBOEMT!!!!!!!!!!! goed he?! Tong uitsteken
Later mijn broertje van school halen... moest nog iets ophalen bij mijn tante.. ze zegt: niet op de stoep gaan staan hoor! Is glad!!! Maar ze wees alleen naar de bovenste dus ik denk ik kan wel op de 2de enzow staan... blonT!!! BOEM lag ik weet!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat was wel een geinige val en deed ook niet zeer!!! Haha!

oftewel: bij ons was alles als een zeepje........................!