zei hier mijn brindrup

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

zei hier mijn brindrup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 21:47

Verward wie weet wat vooren pony dit is. Het is geen appaloosa noch geen bonte.
Maar na vragen is het een oud engels ras genaamd de brindrup. Wie weet hier meer van.
Afbeelding

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:48

Hey Marianne

wat een lekker ding is Chippie toch zeg!! Lovers

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:55

Ik ken een Brenderup trailer, maar geen pony soort uit Engeland waar de naam ook maar in de verste verte op Brindup lijkt.

Aan de kleur te zien kan het wel een BRINDLE zijn. Maar dat is geen ras, dat is een kleur.

Kijk even voor meer informatie op: http://members.aol.com/brindlehos/#geninfo

Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:59

wat een poepie!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:02

waar heb je dat gevonden Verward had geen idee wat het was of hoe het heete.
Maar nu je het zeg geloof ik dat ik er uit ben. Had ook al gehoord dat het patroon van zijn huid zo genoemd wordt, maar hoe het ras heet dat kon niemand mij zeggen. Gaaf eindelijk weet ik nu wat meer

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:05

gewoon, zoeken of www.google.com, en op woord "brindle"

Er heeft ook een artikel in de Bit gestaan over Brindles, ik kan even kijken of ik dat artikel kan vinden.

Is trouwens een zeldzame kleur, ik zou maar zuinig op haar zijn...is het een merrie?

Je suis Charlie.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:11

weet diegene het niet waar je hem gekocht heb?? Anders moet je het eens aan Stal Zegwaard vragen, die hebben er zoveel rondlopen! Maar ik denk ook dat die naam een kleurslag is, geen ras.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:14

Gevonden! Er staat wat over Brindles in Bit: Editienummer 71, Jaargang 2001, pagina 71

Lees je de Bit? Ik kan even kijken of ik hem kan vinden, wil wel een kopietje voor je draaien als je me een PB-tje stuurt.

En aan het exterieur te zien lijkt het een Shet. Brindle is een kleurpatroon.

Je suis Charlie.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:16

chippito is een hengst, maar ik ben er inderdaad al achter dat er maar een paar zouden zijn, en dat ze daarom ook zeldzaam zouden zijn daarom kon niemand mij vertellen wat vooren ras het was. Ik had al op heel wat web sites gekeken maar kwam er totaal niet uit. Dit komt ook mede dat ik ook niet wist hoe ik het moest schrijven Verward ovegens hij is niet te koop.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:23

Scherps schreef:
ovegens hij is niet te koop.


ja dat snap ik Knipoog Ik vroeg of diegene waarvan je hem hebt of die niet meer weet!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:31

Afbeelding

Je suis Charlie.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:33

Ik weet het maar het klinkt een beetje bizar, maar toen ik mijn fjord naar de slager had gebracht, bleef ik alleen achter met mijn haflo-arabier. Ik vroeg de slager of hij wel eens mini pony's binnen kreeg en een maand later belde hij mij en hij had er een staan. Daar aangekomen kreeg hem als kerst cadautje. Haha! vandaar dat ik niets over hem weet.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:35

Als er verder geen papieren bijzitten denk ik niet dat er veel dekkingen komen. Het is een heel apart en zeldzaam kleurtje, maar dat moet niet de reden zijn om ermee te gaan fokken.

Staat hij ter dekking?

Hij heeft wel een heel lief hoofd....

Je suis Charlie.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 22:51

ja hij staat ter dekking maar voor hoe veel weet ik niet. Ik reken voor mijn goedgekeurde haflingerhengst 250 euro incl. Ik denk dat ik niet meer kan rekenen dan 75 a 100 euro ik moet toch immers met de veewagen rijden en dat kost ook brandstof. Tenzij je bij mij langs komt dan zal het ongeveer 50 euro zijn. Ik dek met mijn hengsten voor de lol, als ik niet met ze zou dekken kan ik ze net zo goed laten snijden en kunnen ze van de zomer met de kudden mee naar de zomer wei. Ik vertik het om een hengst te houden met het idee, kijk is ik heb een hengst.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:53

Je zou kunnen proberen te achterhalen of er ooit papieren bij hebben gezeten.

En ik zou NIET laten snijden. Als je een paard dekkingen krijgt is de kans al groot dat hij het doorgeeft, dat Brindle gen....

(ik heb trouwens een Quarter Merrie, daar kan hij denk ik NET niet bij....*LOL* )

Je suis Charlie.


Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 23:03

ha ha ha ha ha ha Haha! ooit wel eens van stro balen gehoord, en als je merrie zo hengstig is zakt ze van zelf wel een beetje in elkaar. Of ze gaat in een kuiltje staan. Haha! verliefde stelletjes doen soms rare dingen, Lovers en van geintjes komen kleintjes. Haha!

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:16

No offense, maar ik denk dat ik - mocht ik ooit weer met mijn merrie dekken - dan toch maar voor een veulen met papier kies...dus een goede Quarter Hengst erop zet.

Je suis Charlie.

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-02 22:54

oke chippie is klein en fijn, en een heerlijk paardje om mee te knuffelen en te spelen.

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:53

Mmm jammer ik kan de foto niet meer zien, kan je hem ff pb-en? Nu ben ik wel nieuwsgierig!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:28

Kwijl Gaaf man, mooie kleur! Ik wist niet dat er zulke paarden bestonden? Gekruist met een boxer ofzo? Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 13:44

Ja aparte kleur, nog nooit van gehoord!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Black_riders

Berichten: 2125
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Beltrum dat ligt in de achterhoek :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-02 18:39

toen ik hem kreeg was het ook maar een bol wol op pootjes Haha! Maar toen ik hem ging scheren kwamen deze kleuren allemaal te voorschijn. Maar op www.theblackriders.net kunnen jullie hem ook zien. onder de link; onze paarden" hij heet chippito

Zoek je nog een leuke en leerzamen paarden stage op een erkend stage/leer bedrijf in GL. Marianne's Zorgboerderij, lekker knus en gezellig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers