Van Grunsven wint wereldbekerwedstrijd

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Van Grunsven wint wereldbekerwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 19:25



Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-02 19:27

Anky van Grunsven alweer tussen de toppers
8-12-2002



MAASTRICHT (ANP) - Anky van Grunsven won zondag in de ochtenduren de wereldbekerwedstrijd dressuur bij Jumping Indoor Maastricht. Een detail wellicht op haar erelijst, maar uitzonderlijk gezien de omstandigheden. De Brabantse beheerste de Kur op Muziek met het paard Salinero, dat slechts acht jaar oud is. Bij het debuut van Limburg in het wereldbekercircuit was Van Grunsven niet de enige Nederlandse surprise. Antoinette Falandt startte voor de eerste keer op het hoogste niveau en werd derde met de 11-jarige Jarwo, een paard dat ze zelf opleidde. Volgens het juryrapport liggen er straks nog hogere klasseringen in het verschiet. Van Grunsven won de wereldbeker al vijf keer. Dat deed ze met de legende Bonfire, het paard dat na Sydney 2000 afscheid nam van de sport. Dat ze nu alweer de nummer een zou zijn, was niet verwacht. Vrijdag nog raakte de onervaren Salinero door de drukte om hem heem zo van slag dat er bij de Grand Prix niet meer dan de zevende plaats inzat. "Ik weet dat het talent er is", zei Van Grunsven toen. Dat bewees ze twee dagen later. In de tussentijd had ze voor een opvallende voorbereiding gekozen. Ze trainde met Salinero in de hallen van JIM in de buurt van een kinderfestijn, waarbij geschreeuw en gekrijs niet van de lucht waren. "Hij heeft problemen met de hektiek", zei de olympisch kampioene over haar paard. "Oefeningen kan Salinero thuis doen, wennen aan de drukte kan alleen hier." Na de tweede plaats in Dusseldorf, ruim een maand eerder, en de eerste in Maastricht is Van Grunsven lijstaanvoerder in het wereldbekerklassement. Ze is al vrijwel zeker van plaatsing voor de finale, begin april in Goteborg. De komende weken krijgt Salinero rust. Met de hengst Krack, de afgelopen zomer actief op de Wereldruiterspelen, start ze de komende maanden. Pas volgend jaar bepaalt de amazone uit Erp welk dier meegaat naar de eindstrijd in Zweden. Salinero staat sinds de zomer van 2000 op stal bij Van Grunsven. Eerst werd het dier in opdracht van een Amerikaanse klant bereden door trainer en partner Sjef Janssen. Van Grunsven: "Op een gegeven moment vroeg Sjef zich af of dit paard niet wat voor mij zou zijn. Ik heb het geprobeerd en ja, het was wat voor mij. Sensibel en overijverig. Als Bonfire. Ik geloofde er onmiddellijk in. De weg is nog lang. Dat het de goede kant op gaat weet ik zeker." Antoinette Falandt is het aanstormende talent in de vaderlandse dressuurwereld. De 28-jarige Rotterdamse, met als coach Coby van Baalen, maakte een onbevangen debuut in de wereldbeker. "De derde plaats is een prachtig resultaat", vond ze zelf. "Ik heb altijd geloofd in dit paard. Vandaag hebben we laten zien in een sterk veld ver te kunnen komen. Natuurlijk ben ik daar heel blij mee. Hopelijk kunnen we deze lijn voortzetten."

Bron: ANP

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 19:31

Het is alleen zo jammer dat ze niet naar Stockholm kon afreizen. Maakt ze nog een kans o pde wereldbeker?

Je suis Charlie.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-02 21:39

onwijs gaaf anky.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 10:48

Echt kikz dat ze weer heeft gewonnen dit keer met Salinero, jammer dat ik het niet heb kunnen zien, ik kwam pas 's middags (springen)

Boque | Bokai | Buka | Boksel

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:29

Ik ben er geweest: het was echt super!

Don't dream your life, live your dreams!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 17:06

het was inderdaad een mooie kur.... ik vond die laatste ook erg goed ben alleen haar naam kwijt met die mooie schimmel..... schrok helemaal niet van de stooring in de muziek.... xxjes
het was echt een leuke ochtend in het mecc...

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 19:57

ik vond het ok een vet mooie kur van anky. jammer van ellen bontje met Gestion Silvano N maarja volgende keer beter. Scheve mond bij het springen vond ik het jammer dat albert voorn eraf gevallen was

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 16:05

degene met de mooie schimmel was Monica Theodoresu.

Don't dream your life, live your dreams!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:15

gabyfedde schreef:
degene met de mooie schimmel was Monica Theodoresu.


Met de trakehner Renaissance Fleur dus...


vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:49

en ik vond antoinette dus 10 x beter rijden dan anky....

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 17:38

ik vond anky der kur mooier dan die van antoinette
maar dat ze goed rijd is zeker ik ben ook niet zo'n fan van jarwo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 12 bezoekers