Een hond, uit het asiel of liever niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Een hond, uit het asiel of liever niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 19:05

Hehe, na een tijdje ( 2 jaar! ) heb ik mijn ouders eindelijk zover een hond te nemen. We zijn van plan naar het asiel te gaan om daar is te kijken. Maar mijn ouders twijfelen er nog steeds over of een asiel wel zo verstandig is... Wieweet wat voor hond je krijgt Verward ( dat is niet wat ik denk marja.. ), is het terecht dat ze dit denken? Als je goede of slechte ervaringen hebt met het asiel, alle advies is welkom! *LOL* En leuke namen zijn ook altijd welkom! Groetjes Jannie


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:28

Het voordeel van het asiel is dat je hem ook weer terug kan brengen als het niet gaat.
Bovendien weten de medewerkers van het asiel al redelijk wat van het karakter en kunnen ze je goed adviseren, ook zijn de dieren al ingeënt, gechipt en ontwormd.
Wij hebben ook een hond uit het asiel, Genki (zie voor foto´s m´n profiel Schijnheilig ), we hebben haar nu 7 jaar en hebben er geen dag spijt van gehad (wel eens een uurtje Haha! )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:29

Leuk dat je een hond krijgt !
Ik kan de twijfel wel voorstellen hoor, het is ook niet zomaar een aanschaf.
Achter elk dier zit meestal een speciaal verhaal.
Sommige honden komen al als puppy naar het asiel omdat ze overbodig zijn, anderen omdat ze niet met andere honden/katten overweg kunnen, omdat ze binnen plassen, omdat de eigenaar is overleden en zo zijn er nog tig redenen te bedenken.
Ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen wat jullie belangrijk vinden aan een hond.
Voor sommige mensen is het niet van belang dat de hond niet met katten overweg kan, dit kan voor iemand een reden zijn om de hond weg te doen, maar jullie kunnen er een prima hond aan hebben (als je tenminste geen kat hebt).
Je kunt alvast een lijstje maken met voors en tegens, dus kenmerken waar de hond perse aan moet voldoen, en dingen die in jullie geval niet belangrijk zijn.

Verder is het belangrijk dat de hond op proef mag, voor het geval het niet klikt of hij "verborgen gebreken" heeft Knipoog

Veel succes !


SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:48

Hoi!

Leuk dat je een hond mag!!

Mijn eerste hond kwam uit het asiel en ik heb pas een hond uit het asiel gehaald.
Laat je inderdaad goed informeren over de hond en ga een paar keer met hem/haar wandelen, als dat goed gaat vraag of je hem/haar dat een paar uurtjes mee naar huis kan nemen om te kijken hoe het gaat.
Het komt nml nog weleens voor dat de gegevens niet helemaal kloppen.Het is altijd afwachten.
Als voorbeeld; mijn nieuwe hond is echt heel lief en luisterde daar heel goed.ze zou uitstekend met kinderen kunnen en een idaale gezindshond zijn.Hoewel ze nog steeds lief is, is het zeker geen idiaale gezindshond.
Zo valt ze bv uit naar sommige honden en mensen, terwijl de oude eigenaar had doorgegeven dat ze heel goed bij andere honden kon.
En zo kan ik meer dingen opnoemen.
Een hond uit het asiel betekend meestal dat je er zeker voor moet werken om de hond te krijgen zoals je wilt.
Ik heb er zeker geen spijt van en ben dol op haar.Alleen moeten we zeker met haar aan de slag gaan.

Succes met het zoeken!

Groetjes
Janneke

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 20:13

Ik ben al blij dat het tot nu toe goede reacties op het asiel zijn! ( niet dat slechte reacties niet welkom zijn hoor Knipoog daar kan ik ook van leren ) We hadden trouwens al een paar voorwaarden opgesteld, nml dat we de hond op proef wilden hebben ( voor het geval er iets niet goed gaat, je weet maar nooit ). We hebben ook al ongeveer in gedachten wat voor hond we willen. Een kleine die je op je schoot kunt zetten. Hij moet alleen wel af en toe alleen thuis kunnen blijven ( dat wordt misschien een probleem ). We gaan in de kerstvakantie kijken in de asielen en wat rondvragen. Hopelijk worden we hier wat wijzer uit! Klopt het trouwens dat een hond uit het asiel gechipt is?

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:20

Ja, honden uit een asiel zijn gechipt, ingeent en ontwormd.

Als je niet specifiek op zoek bent naar een bepaald ras of uiterlijk is het een goede zaak om een hond uit het asiel te halen Haha! .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:26

bij het asiel willen ze juist dat de mensen die een hond willen halen , ook een hond krijgen die bij ze past .
ze zullen proberen de juiste hond bij de juiste mensen te plaatsen, als ze dat niet doen zit de hond binnen notime weer terug in het asiel en dat is nou juist niet de bedoeling
tuurlijk er zijn honden met een "fout"verleden maar ze zullen je geen "monster" meegeven als jullie duidelijk aangeven een lieve rustige familiehond zoeken

er zitten ook genoeg honden in het asiel wegens allergie, tijdtekort, baasje gaat naar bejaardenhuis en vele andere redenen

zolang jullie duidelijk zijn in wat jullie willen zullen ze in het asiel hun best doen om de geschikte hond te adviseren

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 10:51

Bedankt voor al de reacties, nu weten we zeker dat we een hond uit het asiel halen. Groetjes

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:06

De hond die m´n schoonouders hebben, is inmiddels alweer de 4de die uit het asiel komt en tot nu toe waren het allemaal lieve honden Lachen !
Degene die ze nu hebben, was wel-is-waar in het begin een beetje "vreemd", maar dat veranderde al heel snel. Nu is het echt een schat van een beest!
Ik kreeg zelfs verwijten van m´n schoonmoeder, dat we onze hond bij een fokker vandaan hadden en niet uit het asiel Scheve mond ! Het probleem was alleen, dat ik een kleine hond wilde hebben en er de laatste tijd alleen maar grote in het asiel zaten. Omdat ik een Westi toch wel erg leuk vond (vind Knipoog ), heb ik uiteindelijk zo´n wit monster aangeschaft.

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 11:31

Ach, zat honden die in het asiel zitten "wegens zwangeschap". Met die honden is niets mis hoor, maar met die mensen wel!!!!!!!!!!

De hond is de betere mens

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 12:21

Desiree heeft helemaal gelijk, het ligt heel erg vaak aan de mensen!

Ik heb mijn hond nu 2 weken op proef, dat was gewoon standaard.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:42

ik zie nix fout aan het asiel, wij hebben al onze honden uit het asiel gehaaldm behalve die we nu hebbem hebben we van vrienden voor kerst gehad Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:00

Wij hebben onze hond uit het asiel gehaald.
Dat was dan wel een pupje. Niets mis mee, vind ik.
enige nadeel is dat je nooit weet hoe hij opgegroeid is oid

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Appeltje00, Chita, Eleeke, Imhrien, jazzejam, Lalladidoo, Patriesje, Petra_O, Roosch, Zebrastreep en 160 bezoekers