Nog tips tegen presentatie kriebels?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Nog tips tegen presentatie kriebels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 12:51

Ik moet morgen dus een presentatie houden. Ik ben nu al zenuwachtig. Je moest uit onderwerpen kiezen die mij helemaal niet aanspraken en waar ik erg weinig vanaf wist. Dat maakt het ook nog een stuk erger. Als ik m'n verhaal kwijt raak heb ik helemaal geen opvulling meer Haha!

Hebben jullie nog tips tegen de zenuwen? (en hoe je een rode kop kan voorkomen? Bloos )

Don't hate me cause you ain't me!


ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:19

zeggen tegen jezelf dat iedereen een presentatie houden kan. Natuurlijk zijn er mensen die dat op een vrij natuurlijke wijze afgaat, maar iedereen kan het. Bereid je goed voor, dat geeft mij altijd een soort rust, als ik zeker weet dat ik mijn tekst ken. Probeer je alvast voor te bereiden op voor de hand liggende vragen. Het belangrijkste is snel je ontspanning te vinden, kijk een btje naar iedereen maar naar niemand in het bijzonder! Succes, laat je ff weten hoe het gegaan is?

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:56

Imagine everyone naked *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:32

XoNo schreef:
Imagine everyone naked *LOL*


dan wordt t vast een goede presentatie Knipoog Haha!

ik had vorige week woensdag mijn presentatie en was onwijs zenuwachtig (was ook te laat begonnen Schijnheilig Frusty ) maar je moet gewoon goed je verhaal vertellen enzo en niet té lang dezelfde persoon aankijken Haha!
en ach, (bijna) iedereen vindt het moeilijk...
suc6 B)

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 16:02

ruiterinrust"]
Het belangrijkste is snel je ontspanning te vinden, kijk een btje naar iedereen maar naar niemand in het bijzonder! Succes, laat je ff weten hoe het gegaan is?
[/quote]

Oogcontact is idd een van de moeilijkste dingen. Vloeiend een verhaal vertelen en dan ook nog mensen een beetje aankijken vind ik best heel moeilijk. Raak snel m'n verhaal kwijt.

[quote="XoNo schreef:
Imagine everyone naked *LOL*


werkt het ook echt? Kusje Volgens mij krijg ik dan echt de slappe lach, denk niet dat ze dat waarderen

Ik ga zo maar eens beginnen alles heeeeel goed door te lezen. Jullie horen hoe het is gegaan! een de ene kant denk ik, eigenlijk stelt het ook niets voor, wat kan er nou fout gaan? Aan de andere kant zie ik mezelf al over de snoeren van de overhead projector struikelen Haha!

Always look at the bright side of life Haha!

Don't hate me cause you ain't me!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:19

Ik ken het.
Ik heb helemaal geen moeite met presenteren hoor. Ben altijd wel een beetje zenuwachtig, maar dat is gezond, zullen we maar zeggen.
Maar nu hebben ze iets gevonden! We moeten een presentatie houden over iets waar we amper iets vanaf weten. Om goed te informeren kregen we de tijd niet voor.
En het leukste van alles, we moeten het niet voor onze klas oid maar voor andere klassen uit onze school. En dan in je eendje!!! Huilen
Hellupppp

Jij succes morgen!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 16:22

Pinky_girl schreef:
Maar nu hebben ze iets gevonden! We moeten een presentatie houden over iets waar we amper iets vanaf weten. Om goed te informeren kregen we de tijd niet voor.
En het leukste van alles, we moeten het niet voor onze klas oid maar voor andere klassen uit onze school. En dan in je eendje!!! Huilen
Hellupppp

Jij succes morgen!


Ja helemaal hetzelfde! Als ik zeker zou weten dat ik genoeg kennis van dat onderwerp heb zou ik er al een stuk minder problemen mee hebben.. Wij houden altijd presentaties in ons eendje Haha! Gelukkig niet voor meerdere klassen. 27 man is meer dan genoeg

Don't hate me cause you ain't me!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:44

waar moet je een presentatie over houden eigenlijk?

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:48

Het beste om het te voorkomen, is door het te onderkennen en accepteren. Gewoon niet voor een rooie kop schamen. Denken dat het publiek het wel begrijpt.

Ok nog een goéie tip dan: Neem de hele tijd video opnames van jezelf op de webcam bv. Dan kan je zien waar je voor jezelf op moet letten. Dat helpt de zelfverzekerdheid. Ook wen je een beetje aan presenteren.
Laatst bijgewerkt door Prima op 15-12-02 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 16:51

ruiterinrust schreef:
waar moet je een presentatie over houden eigenlijk?


over Freud en zijn droomanalyse. Ik ben zelf meer iemand voor de exacte vakken en heb ook helemaal niets met psychologie en filosofie.

Don't hate me cause you ain't me!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:52

Probeer niet alle zinnen uit je hoofd te leren, maar 'begrijp' wat je vertelt. Dan komt het al veel beter over.
En schrijf om de rode draad van je verhaal niet kwijt te raken een paar kernwoorden op. Dan weet je weer 'oja, *** blablablabla" Haha!
Succes! Niet te druk maken, en idd als je niet bang bent om een rooie kop te krijgen, dan krijg je hem nieteens Knipoog Ben je er wel bang voor, dan krijg je 'm geheid. Dus probeer er goed voorbereid heen te gaan met een instelling van 'we zien wel' en dan valt het eigenlijk altijd wel mee.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:28

missy_m schreef:
over Freud en zijn droomanalyse. Ik ben zelf meer iemand voor de exacte vakken en heb ook helemaal niets met psychologie en filosofie.


Wij zijn nu ook met filosofie enzo bezig en dat vindt ik echt helemaal niets...Heb Freud net doorgeworsteld en één van de andere groepen mag me morgen gaan vertellen wat hij bedoeld *LOL*
Wij hebben nu bijna iedere week wel een presentatie en daar wen je best snel aan Haha! Ben dus ook helemaal niet zenuwachtig voor morgen...Knipoog Ga even iets vertellen over patiëntenverenigingen en sociale factoren die chronische ziekten veroorzaken...

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:31

Je moet je goed ontspannen en niet naar het plafond of naar de vloer kijken, maar kijk een beetje door de klas en niet heel de tijd naar 1 punt blijven staren.
Ik ben ook altijd zenuwachtig maar als ik daar eenmaal zit dan gaat het vanzelf.
Succes ermee!!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:00

Ik heb vooral tips voor tijdens het presenteren... hoop dat je er wat aan hebt.

- ga stevig met beide benen op de grond staan, niet doorgezakt op 1 been, dit maakt een zelfverzekerde indruk
- neem de tijd! Zet naast je een glas water neer en neem gerust een keer 1 slok water om even op adem te komen. Niet gehaasd doen, dus niet praten als je je glas pakt en weg zet.
- niet praten als je met je rug naar je publiek staat, bijv. als je iets aanwijst op de sheets, ook hier geldt weer, neem je tijd.
- denk aan je handen, die kunnen mee helpen het verhaal te vertellen, dus stop ze niet in je zakken. Neem desnoods de sheets in je handen, met bovenop een A4 met daarop wat er op de sheet staat die nu op de overhead ligt. Daar kun je je aantekeningen op kwijt en dan hoef je ook niet steeds naar het scherm te kijken wat er op staat. Schrijf vooral extra steekwoorden op en geen hele zinnen, anders ga je je verhaal staan oplezen.

succes!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:08

Hoi,

veel succes morgen. Ik heb heel toevallig ook morgen een presentatie.
Frusty

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 17:49

Brrrr nou ik heb het weer gehad.. Het ging niet echt geweldig, ik was toch vrij zenuwachtig (beetje trillende stem in het bein) en die stomme overhead projector wou niet meewerken Haha! (nouja ik wist niet wat het aanknopje was en dat het ook nog handig was om de stekker in het stopcontact te steken..) Ik liet ook nog 2x de sheets eraf glijden en ik ben een stuk tekst vergeten maar het was toch ruim volodoende een cijfer hebben we nog niet gekregen dat komt pas na de SE weken. Ik ben in ieder geval heel blij dat ik er vanaf ben!

Don't hate me cause you ain't me!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, ComscoreBot, DDD3, Googlebot, GrapeshotBot, Kimmie235, lanouska, meggiemeg, MizzMontana, Nijnteee, wendyh en 35 bezoekers