Brand gehad thuis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Brand gehad thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 17:48

ik zal verlopig niet op bokt komen van wege brand...
Ik denk dat jullie het wel hebben gehoord, dat wij brand hebben gehad..
Ik was al ziek thuis en zou na het eten een poosje naar me bed gaan om te slapen.
Toen ik de trap opliep hoorde ik van alles vallen en knetteren ik liep iets verder en keek naar boven ik zag allemaal rook en mijn raampje boven mijn deur was helemaal zwart.
Ik keerde me om en rende naar beneden en riep heel hard “BRAND!!, MAM…BRAND..BRAND!!!”
Ik belde zelf snel 112 onder tussen liep mijn moeder nog naar boven met een teiltje water..
Ze kwam meteen weer terug, zo erg was het al!!
Ze heeft toen de telefoon van me over genomen om het adres door te geven.
Gelijktijdig kwamen er allemaal buren we hoorde van alle kanten geklop en iedereen riep er is brand boven.
Ik naar buiten in mijn badjas, slofjes en blote benen… Op naar twee huizen verder met Saskia die ondertussen ook geschrokken aan was gekomen.
We werden bij onze buurvrouw prima opgevangen, de buurvrouw ging meteen mijn moeder helpen.
Ik kreeg een lekkere warme trui en broek aan!
Binnen 4 minuten hoorde we sirenes ~Gelukkig~ er waren nu een politie motor en auto, een busje van de brandweer en een grote blus wagen later volgde er nog een.
Mijn oudste zus was ondertussen al gebeld die meteen mijn Vader en Zwager probeerde te bereiken die waren een dagje naar Dordrecht voor de zaak.
Ze zijn meteen naar huis gekomen, toen hun thuis kwamen waren de brandweer mannen etc. al weg.

Later mocht ik zelf even kijken nadat ik mijn kamer zag was ik wel heel erg geschrokken, het was erger dan ik dacht.
Van mijn kamer was dus niet veel meer over, het is begonnen in de hoek waar mijn tv, video stond.
Mijn kamer is volledig verwoest de meeste spullen zijn verbrand dus veel heb ik niet op dit moment, gelukkig pas ik de kleren van mijn zussen.
We dachten in het begin dat alles nog wel mee viel, maar bij nader in zien was dit dus niet zo.
De hele eerste en tweede etage zijn leeg geruimd, alleen de muren staan er nog alles en alles is vreselijk zwart!
We hebben alleen beneden nog, de spullen die van boven nog over gebleven zijn worden nu gereinigd.
Gelukkig zijn we goed verzekerd en komt alles weer op zijn pootjes terecht.
De spullen die verbrand of beschadigd zijn krijgen we nieuw maar toch blijven er altijd dingen die niet vervangbaar zijn.
Daar moeten we nu niet aan denken want gelukkig hebben we zelf niets!!
We logeren nu met zijn alle bij mijn Zus en Zwager.
Daar kunnen jullie me nu ook bereiken.


Mijn mobiel is verbrand.. dus ik ben niet bereikbaar

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:52

He bah dat is gewoon verschrikkelijk!
Gelukkig zijn jullie ongedeerd. Maar toch is het heel erg..
Weten ze al hoe de brand is ontstaan? Door de tv ofzo?

Heel veel sterkte ermee!
Liefs Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:56

Ik weet hoe het is. Vroeger is ons huis ook afgebrand. Bij ons was het ontstaan in de stal en onze hele boerderij is afgebrand. Gelukkig hebben we nog wel alle dieren eruit gekregen. We hebben toen een tijdje in een caravan gezeten totdat ons nieuwe huis gebouwd was.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 18:12

Waarschijnlijk door mijn Video...
Mijn schildpad en hamstertje die op mijn kamer waren.. die zijn er niet meer arme beestjes ze zijn wel terug gevonden trouwens!
Maar net als mijn net nieuwe halster, sjabrak etc.. ik had nieuwe peesbeschermers gekocht in het bordeaux.. ze zijn volgens mij niet meer te krijgen Boos!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:16

jeetje dat is wel even schrikken zeg!
en al de spullen die kwijt zijn...
moet er niet aan denken..

Brabantse Fries ;)

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:18

ah bah wat erg zeg!veel sterkte ermee!
de peesbeschermers zijn trouwens wel in het bordeauxrood te krijgen,heb ze namelijk zelf ook Haha! van het merk eskadron.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 18:19

die van mij waren van BR het was een kadootje voor me zelf (had geld van mijn oma gehad) maar alles van bordeaux zou eruit gaan... vandaar!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:20

Wat verschrikkelijk zeg !
Brrrr, dat is toch echt een nachtmerrie.
En dan ook nog je lieve beestjes dood, echt heel erg.

Kan ik misschien iets voor je doen ?
Heb je spullen voor jezelf of voor je paardje nodig ?
Stuur maar een PB-tje als ik iets voor je kan doen !

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 18:24

We zijn gelukkig heel goed verzekerd dus alles komt weer goed..
Morgen zal ik de Mr.ed even bellen of ze wat dingen voor me apart houden..!
Hartstikke bedankt, dat vind ik eecht erg lief van je!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:29

Verschrikkelijk meis!
Je hammie en schildpad.. al je foto's.. echt verschrikkelijk!!!
Heel veel sterkte.. En je weet het als ik iets voor je kan doen?? Ze hebben hier nog wel bordeaux rode peesjes van BR (met creme kleurige klittebandsluiting)..

Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:35

Ach oliebol zeg.
En al die spullen, gelukkig hebben jullie zelf niks.
En je arme diertjes Boos!.
Heel veel sterkte

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:45

Oh wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg...
Ik denk er ook wel is overna, en dan te denken dat foto's enzo allemaal verbranden. Mijn verzorgpony is nml overleden en heb heel veel foto's enzo van haar, en al mn kleding...pff ik zou er niet aan moeten denk als dat allemaal weg is..
Heel veel sterkte, misschien als je nog wat nodig hebt kan je me wel pben, misschien heb ik het nog wel...

Kusje linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:26

Wat zielig voor je Hamster en Schildpad. En erg balen van al je soulen. Jullie zullen wel flink geschrokken zijn. Sterkte!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:31

oh heel veel sterkte !!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 19:32

Jeetje wat vreselijk... Ik ben ontzettend bang voor vuur, ik zou helemaal in paniek raken als ik zou zien dat mijn huis in brand zou staan... Arme hamster en schildpad ook... Heel veel sterkte joh, wel fijn dat alles vergoed wordt door de verzekering, maar er zullen toch ook wel heel wat herinneringen verloren zijn gegaan...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:23

Sjonge echt verschrikkelijk!
Arme diertjes Verdrietig
Het lijk me echt vreselijk om zoiets mee te maken.
Gelukkig heb je zelf niks ergs, maar het is toch rot nu je dieren er niet meer zijn en je spullen verbrand zijn.
Ik wens je veel sterkte!!

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:25

Wat erg... Scheve mond.
We hebben zelf ook met oud en nieuw dit jaar een brand gehad. Vuurpijl in de nok van het dak terecht gekomen. De hele zolder was uitgebrand en de eerste verdieping bijna totaal verloren geraakt vanwege waterschade. We zijn er allemaal goed vanaf gekomen wat de verzekering betreft, maar we hebben toch het grootste deel van onze foto's verloren en andere dingen die niet met geld te vervangen waren.

Heel veel sterkte!

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 08:19

Jeetje, dat is schrikken! Geluk bij een ongeluk dat jullie zelf ongedeert zijn gebleven... Sterkte!

* To Belg, or not to Belg *

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:24

Wat vreselijk! En je arme diertjes.... Huilen

Heel veel sterkte!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 09:55

Wat verschrikkelijk joh! Ik wens jullie heel veel sterkte. Ik weet uit eigen ervaring hoe erg brand is want heb 2 maanden geleden ook brand thuis gehad van de benedenburen. We hadden gelukkig alleen rookschade. Gelukkig is met jullie alles goed afgelopen en is het gelukkig alleen maar materieele schade maar inderdaad er zijn ook dingen die niet vervangbaar zijn zoals foto's e.d. Hou je taai!
Groetjes,
Annemieke

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 14:46

ow niet al te best, brand heb ik nooit gehad, tenminste niet in huis wel ergens anders Boos! maar ja, sterkte, en we zullen je missen, niet te veel afkicken he Tong uitsteken

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 15:52

Dat zal wel effe flink schrikken zijn geweest, als je zo naar boven loopt en ineens dat ziet. Veel sterkte!

maar hier klopt iets niet:
marfiek schreef:
We logeren nu met zijn alle bij mijn Zus en Zwager.
Daar kunnen jullie me nu ook bereiken.
Mijn mobiel is verbrand.. dus ik ben niet bereikbaar

Ja is wel duidelijk hoor maar het stond er een beetje raar *LOL*

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 16:17

He bah, wat rot! En die arme beestjes Verdrietig
Lijkt me verschrikkelijk als al je dierbare spulletjes gewoon verbranden...
Sterkte en als ik wat voor je kan doen, mijn inbox is open Lachen

Het leven is een gebakje!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-02 15:12

hardstikke lief allemaal!!!
Ze zijn nog steeds niet klaar met schoonmaken, ze dachten dat het minder werk zou zijn.. ze wilde eigenlijk woensdag al klaar wezen maar nu komen ze maandag ook nog.. en daarna komen er schilders, timmermannen enz!
Het is nogal lastig omdat er nu vakantie is.. kerst en oud en nieuw ze beginnen eigenlijk pas 10 januari weer ofzo.
Gelukkig zijn er ook wat mensjes bij die wel willen werken maar ja de vraag is... komen ze ook bij ons? ze hebben nog meer werk te doen.

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 15:43

Afschuwelijk! Het moet je maar overkomen! Hoe is het nou precies gebeurd? Of heb ik dat over het hoofd gezien?
Vreselijk dat je hamstertje en je schilpad het niet overleefd hebben. Ik zou me ontzettend leeg voelen. Volgens mij is brand een van de vreselijkste dingen die je kan overkomen. Ik ben er doodsbang voor. Dan ben je echt alles kwijt en je hele vertrouwde omgeving is aangetast. Heel erg veel sterkte!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, agesus, AhrefsBot, anji, C_estmoi, carina, Chinas, Eliana, Fly_high, Goldwynn, GoogleAdsense, JudithGigi, leanneXXnona, Poekkie, Polarize, ryukapple, silvericathy, stella92, xMaritt en 71 bezoekers