Hoeveel vertrouwen hebben jullie in elkaar?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Hoeveel vertrouwen hebben jullie in elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 11:29

je paard en jij dus.

Ik en Passion vertrouwen elkaar steeds meer, merk ik.
In het begin was hij met wandelen nog wel vaak bang ergens voor, ging niet zomaar overal langs enzo.
nu wel, ik kan over een brug waar auto's onder door rijden, over plastic zeil draven, wild doen achter z'n kont(niet dat ik dat doe, maar daar zal hij niet van opkijken).

eerst twijfelde hij veel of hij daar langs zou gaan of niet.
nu is het:"als jij het doet, zal het wel niet gevaarlijk zijn" Lovers

ook als hij in de wei ligt, blijft hij gewoon rustig liggen als ik erbij kom liggen Lachen
er zijn best veel dingen waaraan ik merk dat we steeds meer vertrouwen in elkaar krijgen.

hoe zit dat bij jullie?


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:38

met allebei mijn paarden 100%. Alleen met danno buiten en in de bak rijden nog niet helemaal, 75% ongeveer maar dat komt mede doordat hijnog niet zo goed is ingereden.

Met felix durf ik wel door Amsterdam te rijden.

Maar felix voor de kar is 0% en daarom doen we dat ook niet meer.

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:41

Het gaat steeds beter, vergeleken met vorig jaar, als Dar iets "engs"ziet, wacht ze eerst mijn reactie af, en is laat merken dat het niet "eng" is loopt ze lekker verder.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:35

hmm toch wel heel goed.. Ewald vind ook best veel eng, maar als ik hem doordrijf er langs te gaan dan doet ie het wel.. Met wandelen ook zo.. maar hij kan een heethoofd zijn en staat soms dan ook snurkend stil, maar als ik verder loop loopt hij wel mee alleen gaat hij en dan in een soort piaffe (hoe heet dat Verward ) langs Tong uitsteken

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:03

Pinky vertrouwd mij ook echt. Dat merkte ik heel erg toen we ongeveer een jaar geleden gingen langteugelen en dan voor het eerst buiten. Dat vond hij echt heel spannend, normaal kan hij mooi 'bij mij schuilen'.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:12

Gipsy vertrouw ik volledig...
Maar die shire's ...tjah ik zal er even aan moeten wennen...

gewoon geen onderschrift :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:19

100% vind ik teveel.
Omdat Kawa wel eens iets eng vind en mij niet meteen vertrouwd.
Maar na aanmoediging, loopt hij overal langs.
Dus 100 % zou dan niet kloppen Lachen

ik weet dat als hij iets uitspookt dat het niet is om mij eraf te krijgen.
maar dat hij het doet om wat er om hem heen gebeurt.
Maar toch vertrouw ik hem.
met springen vertrouw ik hem wel voor ruim 100% en hij mij ook wel denk ik.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:22

ik heb vroeger een fjordenhengst ingereden(was de eerste die ik inreed daar)en hij vertrouwde mij 100 procent hij liep achter mij aan los over het terein met zijn neus in mijn handen die ik op mijn rug hield, zo kon ik uren met hem lopen (bij wijze van) ook langs de shovels en ander gronbewerkingstuigage(grondbewerkingsbedrijf) zolang ik iets niet eng vond vond hij het ook niet eng

nu is hij al 7 jaar weg en ik mis hem nog steeds

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:27

100% mag je je paard nooit vertrouwen, het blijft immers een (vlucht)dier. Maar ik kom wel dicht bij die 100%. Dat is weleens anders geweest! Toen ik Meagan net had was ze zo bang en zo paniekerig, dat ze mij niet vertrouwde en ik haar ook niet. Nu, na bijna drie jaar kunnen we lezen en schrijven met elkaar en doet ze alles voor me. Alleen de veearts, die vertrouwt ze nog steeds niet!

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:21

Laica vertrouwd mij best wel veel. Maar ik kan haar nooit helemaal vertrouwen omdat ze best wel onreken baar kan zijn.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 15:27

Ies vertrouwt mij ook , en ik haar al helemaal! Als er iets engs aan komt laat ik de teugels gewoon lang (op de dijk) en toe alsof er niks aan de hand is. Dan blijft zij ook rustig Lachen

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.


Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:51

Goed dan maak ik er 99,9% van okay Haha! .


Ik bedoelde meer dat ik hem 100% vertrouw omdat ik weet dat ik hem overal wel langs krijg en hij op mij vertrouwd dat het niet eng is, ook al moet ik afstappen. Een vertrouwen dat hij altijd de kar oploopt, het is er niet eentje die zomaar een streek zou uithalen een bok geven of zou bijten. En err zomaar tussen uit piepen is er ook niet bij, mestal is dat gewoon energie of speelsheid, nooit uit boosheid.
Als Felix uithaalt moet dat absoluut een reden hebben, omdat ik dat in 8 jaar nog nooit mee heb gemaakt.
Al waarschuw ik mensen altijd wel als ze met andere paarden passeren want eens kan de eerste keer zijn.

Maar Felix tegenover mensen ja daar durf ik wel 100% voor neer te zetten.

Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:18

Ik vertrouw die van mij echt niet hoor! Ik keer hem in de omgang dan ook nooit m'n rug toe. Een hengst blijft een hengst dus ik ben altijd alert.

Gelukkig is hij heel verkeersmak, dus ik weet wat ik aan hem heb buiten. Toch heb ik er meestal een hulpteugel omheen omdat ik langs drukke wegen moet rijden en het hedendaagse verkeer geen rekening met je houdt.
Ik ben bang dat ik het me niet kan permiteren om alleen op m'n paard te vertrouwen, maar met een stuur/rembekrachtiger durf ik wel alles met hem aan.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:29

Ik vertelde Kim laatst dat ik Isolda vertrouwde in de dingen die ik met haar doe. Dat ik geen dingen met haar doe waarin ik haar niet vertrouw.
Kim drukte mij met de neus op het feit dat ik Isolda dan dus niet vertrouw.
Achteraf had ze gelijk, ik vertrouw haar dus niet. Maar ben dusdanig op haar ingespeeld dat ik daar geen "last" van heb.

Het geeft ook niet dat ik haar niet vertrouw. Ze is ook niet te vertrouwen eigelijk, want voor je het weet lig je in de sloot Haha!
Ze is toch zo'n schatje! Lovers

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:08

Als Jamey iets eng vind verstopt ze zich achter mij, als ik haar even alleen laat staan en ik roep haar hinnikt ze keihard (ze heeft verlatingsangst) en ik krijg haar wel langs enge dingen. Haha!

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:11

baloe en ik vertrouwen elkaar denk ik 99%, hij volgt mij overal, maar wil af en toe nog wel eens naar achteren springen en dan gaan stijgeren, omdat hij bang is!!! Maar als ik dan zeg, kom baloe is niet eng, snuffel er maar aan en kijk maar, dan is het over en loopt hij (soms briezend) achter me aan!

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:05

Sher en ik vertrouwen elkaar heel erg, 100 % zou ik nog niet zeggen. Sher vind niet zoveel echt eng, meestal schrikt ze meer voor de lol, maar bijvoorbeeld tractors vind ze echt eng. Maar als ik naast haar loop loopt ze er altijd zo langs Lovers Alleen als ik op haar zit vind ze de tractoren nog wel eens eng.
Ik vertrouw haar ook best wel goed, als ik met haar loop dan wil ze nog wel eens gek doen, maar ze heeft me nog nooit ook maar per ongeluk tegen me opgelopen of pijn gedaan ofzo. Ook al loopt ze recht achter me, als ze "schrikt" loopt ze altijd langs me heen. En ik kan in stal ook zo bij haar gaan zitten als ze ligt, in het begin ging ze altijd opstaan als je der box open deed, maar nu blijft ze rustig liggen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:10

Mist en ik hebben best veel vertrouwen in elkaar. Maar zeker niet 100 %, daarvoor ken ik hem ook veel te kort denk ik. Alleen als we op een buitenrit in galop zitten vertrouw ik hem voor 0,0 % Schijnheilig Haha!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:19

ik vertrouw ailin enorm, denk ook dat dat vooral eraan ligt dat ze een heel makkelijk en rustig karakter heeft. maar er zijn gewoon dingen die ik niet met haar doe. heeft niets met vertrouwen te maken die zijn gewoon gevaarlijk en die kan je uit de weg gaan dus wil ik dat risico niet nemen. maar of dat te maken heeft met evrtrouwen? het zijn gewoon dingen die niet haalbaar zijn voor ons.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:49

Camil en ik vertrouwen elkaar 100%. Al is het vanaf mijn kant denk ik toch iets minder. Ik weet dat ze soms rare sprongen en bokken kan maken en dan twijfel ik nog wel eens of dat is om mij eraf te krijgen of omdat ze gewoon fris is.
Als Camilla iets eng vind hoef ik haar maar even over te halen door haar aan te sporen (als ik erop zit dan) en te praten, en dan is het niet eng. Zo gaan we overal langs met buitenritten en overal overheen (enge bruggetjes bijv.)
Als ik erlangs loop is het vertrouwen nog beter. Dan is niks eng dan zou ze zo met haar ogen dicht durven mee te lopen, zolang ik haar lijd. Lachen Andersom is dat nog niet zo, ik durf niet m,et mijn ogen dicht op haar te gaan zitten. Camil heeft op de een of andere manier een zwak voor water (:?) en ze probeert nog wel eens in de sloot te springen..Verward Tja vreemde pony. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 17-12-02 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:04

Faust en ik vertrouwen elkaar elke dag meer en meer.
Als ie vroeger ergens schrik voor had , stormde hij weg en lag ik op de grond !!! Nu maakt ie een klein sprongetje , maar als ik even zeg "Hoo jongen , het is niks" loopt ie weer gewoon door alsof er niets gebeurt is.

Tomorrow I was nothing, yesterday I'll be.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 21:52

Ik vertrouw dribbel helemaal. En dribbel mij ook denk ik, hij wil alles voor me doen, ook als hij iets eng vind. Tuurlijk twijfeld hij soms, maar als ik aandring gaat hij er zeker langs. Denk ook dat hij me wel heel erg zal vertrouwen door het vrijheidsdressuur, als hij mij niet zou vertrouwen zou hij niet willen liggen of zitten en dat soort dingen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48203
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 22:02

Banjer lijkt steeds meer vertrouwen in mij te krijgen... ze staat al bijna in de trailer... Haha!

En... ze is door niemand anders dan ik te temperaturen... een veearts... die slaat ze plat tegen de muur met een praam om haar neus... Schijnheilig
maar gister heb ik haar aan een lang halstertouwtje vast gezet, kuilgras gegeven... staart opzij en thermometer in haar kont... het enige wat ze deed was een beetje met haar staart knijpen... kan ik me iets bij voorstellen, want ik vind het zelf ook geen lekker idee om een thermometer in mijn poepgat te krijgen....

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 23:54

100% Okee misschien 99%, maar ik ken hem nu door en door. Heb alles met hem meegemaakt dus weet waar hij en hoe hij ergens op reageerd! Andersom kan ik alles met hem doen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:20

Ik begin Den al meer te vertrouwen. Ik vertrouwde omgeving kan ik echt alles met hem. En durf ik ook heel erg veel met hem.
En als ik met hem op stap ben, in de buurd van andere paarden, begin ik ook al meer op hem te vertrouwen. Dat vond ik eerst moeilijk omdat hij zo verschrikkelijk hengst kon zijn. Maar hoe meer vertrouwen ik hem geef hoe minder hij me laat zitten. Als ik hem ga wantrouwen laat hij me juist zitten.
Gister zelfs aan een lang teugeltje tussen de paarden. Niets aan de hand. Zelf een paar X klem gezeten tussen 2 paarden en een botsing gehad. Helemaal geen kik gaf hij. Ik ben echt helemaal weer verlieft op m'n ventje, juist omdat hij me weer zo verschrikkelijk veel vertrouwen heeft gegeven.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, anoushka, BranwenGC, MaanNaam, Mark0919 en 36 bezoekers