Kipje heeft het niet overleefd...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Kipje heeft het niet overleefd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 09:18

Deze week (maandag om precies te zijn) was 1 van mijn 5 kippen ziek geworden. Aan een dierenarts bij mij op het werk heb ik meteen gevraagd wat ik het beste voor de kip kon doen
Apart zetten en met een spuitje babyvoeding met een paracetamolletje voeren, was de raad.
Op zich heel goed, want er zat echt vooruitgang in de kip. Toen vrijdag de DA voor Imker kwam, dachten we allebei dat Kip het zou halen.

Tot gisteravond.... Ik ging haar voeren om 11 uur, en ze wilde niet meer slikken, deed haar kopje niet meer omhoog en haar oogjes bleven dicht. Als ik haar losliet, viel ze gewoon om...

God, wat baalde ik. Ik heb zo goed en kwaad als ging, Kipje nog wat voer gegeven en heb haar lekker in een paar handdoeken gerold en heb haar terug in haar doos gelegd.

Ergens wist ik wel dat ze de ochtend niet ging halen, maar de tranen sprongen me vanmorgen toch in de ogen, toen ik haar levenloze lijfje zag liggen.

Sorry Kip, ik heb echt mijn best voor je gedaan Huilen

Toos paardloos


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:17

zat dus echt niet mee deze week!

Huilen zielige kip... en zielige Veer die er allles voor heeft gedaan!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:49

Sjonge.. ik kijk even in je profiel ... nu opeens alle kippen dood ? Oh ja... tip ... de foto's mogen wel wat kleiner Lachen

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:52

ow wat sneu Verdrietig

Boque | Bokai | Buka | Boksel

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:40

ah wat zielig Verdrietig
je hebt je best gedaan.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:12

Wat jammer, je hebt zo hard je best gedaan voor kipje. Als kippen ziek zijn valt het niet mee om ze er weer bovenop te krijgen. Ik heb er ook nog maar twee en een haan.
Maar begreep ik nou goed dat ze allemaal dood zijn? Je hebt wel een heel mooi kippenhok, alleen zijn de foto's inderdaad ietwat groot uitgevallen.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:19

Ach G*dver.
Ik kan mij jouw tranen levendig voorstellen hoor. Ben zelf ook een kipliefhebber en als er bij mij 1 ziek is (heb er nog maar 1 over), dan gaat ie ook apart hoor met de rode lamp erboven en andere verdere verzorging daarbij. Kippen zijn gewoon hele lieve dieren als je daar een band mee hebt.

Sterkte

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:27

Oh jeej nu moet je echt goed op de rest van je kippen letten!
Het kan een overdragbare ziekte zijn...onze kippen waren in 1 week ineens allemaal dood 5 kippen ineens allemaal plat....was echt heel erg sneu.

gewoon geen onderschrift :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409, JudithO, Juut, M_arjolein, Mark0919, Martje80, Mieke, Nouki_poek, SusanH en 44 bezoekers