equiral the natural blends

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

equiral the natural blends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 12:02

Iemand ervaringen?
Is het goed voer. Merk je veranderingen?


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:25

Bij mij op stal word het gevoerd, ik voer het zelf niet. Zij zeggen dat het paard zich toch echt beter er door voelt nadat ze dit zijn gaan voeren...(zij voeren die zak met het bruine paard en het witte paard).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:26

ik heb die muesli een keer gekocht. Ontzettend duur, ziet er echt heel goed uit, maar merkte geen verschil. Misschien op den lange duur.

Ik voer Havens en denk dat dat goed spul is, verder heel veel goed hooi.

Persoonlijk denk ik dat dat genoeg is. De portemonee is niet oneindig diep. Er is zoveel te koop en schreeuwend duur allemaal.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:40

Ik heb het een tijdje gevoerd maar vond het toch een beetje een dure geschiedenis met 11 paarden.Ook was het erg veel werk.Ik voerde altijd Equiral stud(uit de bulk)maar vond dat, sinds dat de fabriek van Litjens overgenomen werd door de Pavo ,de kwaliteit beduidend minder was.Nu voer ik Havens draversbrok en dat bevalt prima(is trouwens ook veel goedkoper)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:42

Is dat dat ''karaktervoer''?

Ik blijf er bij dat dat de grootste onzin is die je kunt bedenken. Al is het maar omdat je aan de hand van 30 standaardvragen nooit een goed beeld kunt krijgen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:46

Ik denk dat het geldklopperij is. Aan de hand van een paar vragen voor de hand liggende antwoorden geven en daar een karaktervoer bij voegen... Verward
Ik denk dat er heel veel andere goede krachtvoeders zijn, die een stuk minder hoeven te kosten waar je paard zich ook prima bij voelt.

Wij voeren Van Cooten sportbrok en de paarden staan er super bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:53

Het voer zal best goed spul zijn.
Maar die reclame campagne er omheen en dat gezever over of je nu een hout- of een aarde-paard hebt. Die commerciele kletspraat gaat er bij mij niet in en dus ook niet bij mijn paard. Ik hou het wel op een gewoon goede no-nonsence sportbrok van een gerenomeerd merk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:00

Ik vind het wel grappig (en een beetje dom Haha! ) dat de kopers van dat spul zich niet afvragen wie al die reclamezooi nou eigenlijk betaalt...... Haha!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 13:28

Ik las gister in de paard en sport ( equiral nieuwsbrief) van die mensen die er zo tevreden over zijn, ik heb dan gelijk zoiets zou dat nou gewoon verzonnen zijn, dus dacht ik laat ik het is vragen...
Ik geef die van mij pavo basisbrok en pavo herbasan en ze doet het er super op dus ben ik ook nie van plan iets anders te gaan doen.
Maar ik vond het opzich wel aantrekkelijk klinken. Maar vraag me af of als je dat voer zou geven er ook iets met het karakter zou veranderen.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:34

Ik heb het 1x gekocht, binnen een week stond Tjo stijf van de allergie (dikke bulten op het lijf), dus ja ik merkte verandering. Maar niet in de positieve zin.
Komt bij mij mn voerkist dus niet meer in.
Ook op mn klacht hierover is Equiral nooit meer ingegaan helaas. Een negatieve ervaring met dit supervoer bestaat waarschijnlijk niet.
Die karaktertest klopt opzich wel, qua beschrijving aan het eind, maar of dat aangegeven voer dan ook meteen geschikt is? Dat spul ruikt niet eens smakelijk ook, Tjo (fjord vreet dus eigenlijk alles wat je dr voorzet) moet het echt niet hebben.
Nee ik hou het wel bij mn basisbrok en hippostar muesli, werkt ook prima.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 14:59

Lars heeft het een tijdje gekregen en vrat zijn voerbak er bijna bij op. Hij vond het heerlijk. Veranderingen heb ik niet meegemaakt. Op dit moment krijgt hij het niet meer, omdat hij op dieet is en daardoor zo weinig mag, dat ik te lang met een zak (eigenlijk 2, omdat je ze moet mengen) doe. Alles er omheen doet me niet zoveel.... Het enige nadeel is dat het schrikbarend duur is.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 16:44

jah het is duur. maar mijn tinker teert er goed op. ikzelf heb een schurft aan gewoon brok omdat het er niet smakelijk uit ziet en ik het zelf ook niet graag zou willen eten (tsja mijn mening dan he)
maar ik voer dus meestal muesli. op havens en subli teerde hij niet goed. op de equiral qi wel. ik vind dat karaktergedoe een beetje overdreven. zet er dan gewoon een paar muesli's neer met de ingredcienten en waarvoor ze dienen in plaats van een 30 vragenlijst. ik vertrouw niet op een 30 vragen lijst. die van mij krijgt gewoon Equiral Qi hij vind het lekker en hij voelt zich er goed op dus waarom niet . behalve dan dat die prijs wat duurder is maar mijn tinker eet niet zoveel en ik heb dr maar 1 . als het er meer waren had ik het denk ik niet gedaan.
enne je hoeft die karakterblends niet persee te mengen met 2 hoor.
de mijne krijgt alleen Qi en als je meoet mengen is dat omdat je volgens Equiral een paard hebt met 2 karakters (multfunctioneel ) *LOL*


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 17:33

Het nadeel of voordeel van equiral is dat je er minder van nodig hebt!! Heb het ook gevoerd en voer nu Havens. Is misschien nog wel beter. Prijstechnisch.... Maar het is per paard gewoon echt heel verschillend!!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 18:27

Citaat:
ikzelf heb een schurft aan gewoon brok omdat het er niet smakelijk uit ziet en ik het zelf ook niet graag zou willen eten (tsja mijn mening dan he)


En dat is nou allemaal waar het omdraaid.
We vermenselijken paarden, wat ik niet lekker vind vind het paard ook niet lekker.
Ik heb wel gehoord dat muesli's niks anders is dan een gewone brok. Alleen is het nu niet samen geperst.

Ik vind het voer ook peperduur en naar mijn mening is het alleen maar voor de consument gedaan.
Dure merknamen, een vragenlijst ,mooie verpakking ja dan klinkt het erg intressant.

Ik heb gewoon een de basisbrok van havens, okay ik heb er nu ook een meusli bij en ik voer als extra wat haver.
het is het goedkoopste wat er is en ze doen het er super op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:11

jilleroo schreef:
ikzelf heb een schurft aan gewoon brok omdat het er niet smakelijk uit ziet en ik het zelf ook niet graag zou willen eten (tsja mijn mening dan he)


Equiral Lovers Jilleroo
*LOL* *LOL* *LOL*
Lees je eigen stukje eens, en lach lekker met me mee
*LOL* *LOL* *LOL*

pompom

Berichten: 367
Geregistreerd: 05-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 20:47

Ik heb het gelezen en ik lach ook met je mee.............. Frusty

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 02:07

Ik krijg les van Erik Laarakker, een bekend holistich dierenarts, die het voer mee ontworpen heeft. Sinds een half jaar voer ik de karakterblends aan mijn paardje, en ik merk wel degelijk een verschil, ze is werklustiger en vrolijker geworden. Het eten is duurder, maar je moet minder voeren. En het is van superieure kwaliteit. Die 30 vragen zijn zeker geen onzin en degelijk onderbouwd met veel onderzoek in de praktijk!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 02:27

Mijn paard krijgt het... ten eerste omdat hij het gewoon niet goed deed op andere voeren, toen hij ziek was at hij zijn 'gewone' brok (Dodson & Horrell Pasture Mix) niet en wel zijn Equiral Structuurmix,
toen hij op Pavo stond en daar Equiral Structuurmix bij kreeg deed hij het ook goed, tot ik stopte met de Equiral.
Ik kreeg de mogelijkheid om het een maand te proberen,
Equiral Structuurmix als hoofdvoer voeren is ook mogelijk maar ook duur en dit leek mij completer voer... en hee, als hij het er goed opdoet en ik het kan en wil betalen, waarom niet?
Hij doet het op dit voer goed en mijn dierenarts is er ook lyrisch over *LOL*

Daarbij ben ik in de tijd dat dit op schroeven stond tijdens een 4 daagse cursus bij Emiel Voest samen met de andere cursisten op de hoogte gesteld van de elementen en hebben we van de 6 paarden karakter bepaling gedaan aan de hand daarvan.
En mijn paard is zo overduidelijk een vuurpaard dat ik geen test in hoefde te vullen Haha!

En natuurlijk is er vast wel een combinatie van andere voeren waar hij het misschien net zo goed op doet, maar waarom blijven zoeken en proberen als het zo prima is.
Dat zelfde geldt wrs ook voor de mensen die het niet gebruiken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 02:36

tjee....

Wel eens reclame gezien van: onze paarden worden gevoerd met (merk)

onze honden worden gevoerd met (merk)

Ooit die fokkers/personen gevraagd of ze dat merk voeren?

Het verschil sluipt er zo minimaal in dat waneer je regelmatig bij je paard bent je dit verschil niet zou merken....alleen tussen de oren.
Ik kraak geen merken af....ik ben van mening dat er geen slecht voer bestaat...dat je van het ene merk en naam meer moet voeren dan het andere is een vaststaand feit...
Voeren doe je met het oog en de hand en niet met merk en naam (en dan bedoel ik bijv. pavo als merk en sport als naam)

Ikzelf voer Garvo onderhoudsbrok aan mijn pony's 2 kilo per dag per pony...verder gras (gras genoeg met een laag tot geen voedingswaarde) en nog geen hooi, af en toe wortels en mais(kuil) en gedroogd brood... Ze zien er perfect uit...zowel mijn drachtige merrie als mijn jaarling.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 10:25

Gebruik ook evne de zoekfunctie,zijn al wat topics over geweest! Lachen

keep calm, I'm engaged!!! <3

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:21

Sonja"]
[quote="jilleroo schreef:
ikzelf heb een schurft aan gewoon brok omdat het er niet smakelijk uit ziet en ik het zelf ook niet graag zou willen eten (tsja mijn mening dan he)


Equiral Lovers Jilleroo
*LOL* *LOL* *LOL*
Lees je eigen stukje eens, en lach lekker met me mee
*LOL* *LOL* *LOL*
[/quote]

vat ik niet helemaal maar jah ik ben blond!


en neej ik ben het niet eens met het vermenselijken van een paard. tuurlijk gebeurt dit ook wel maar een paard in het wild eet toch ook natuurlijke producten en wacht niet tot zijn maaltje in elkaar is geperst.
maar dan nog denk ik dat dat mijn mening is en als iemand daar anders over denkt respecteer ik dat. als jij je paard brok wil voeren moet je dat lekker doen hoor. niets mis mee. ik heb er een probleem mee en je paard niet Haha!
goh wat ben ik weer recht doorzee *LOL*


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 18:28

Ik heb het gevoerd. MErkte verschil maar niet in positieve zin. Maaraak werd mager en futloos. Haren werden dof. Ik ben toen eerst nog iets meer gaan voeren maar dat haalde niets uit. Dus toen maar terug op de HAvens gegaan. HEb ook nog een tijdje Dodson gegeven maar a het is een crime om te geven en b Havens bevalt me toch echt vele malen beter. Van Havens geef ik de Sportmengeling, Reform Kruiden en Power Plus Mix

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 09:52

jilleroo schreef:
vat ik niet helemaal maar jah ik ben blond!


Jouw uitspraken zijn precies zoals Equirall en andere muesliproducenten het graag willen horen. Vandaar dat Equirall Lovers Jilleroo.
Ze richten zich op mensen die zo denken als jij, die brok er niet smakelijk uit vinden zien en daarom overstappen op muesli's. Als je echt wilt weten hoe vreselijk je voor de gek gehouden wordt, moet je voor de gein eens de ingrediënten opvragen van een goede brok en een goede (structuur-)muesli. Je zult zien dat er nagenoeg hetzelfde inzit. Het verschil is alleen dat als je er een persbrok van maakt, het grijzig wordt en je die lekkere gekleurde stukjes niet meer ziet.

Is dus verder geen aanval op jou hoor, het is jouw bankrekening, niet de mijne. Mijn paardje moet het maar doen met bulkleveringen van Van Cooten. Aan de conditie, haarkleed en levendigheid te zien (en de altijd aanwezige HONGER! *LOL* ) heeft ze weinig te klagen Haha!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 19:16

OT: Wel grappig, met konijnenvoer vind iedereen het heel normaal om gemengd voer te geven, terwijl brokjes net zo goed en goedkoper zijn, maar bij paarden wordt muesli als luxe gezien.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 20:17

Sonja"]
[quote="jilleroo schreef:
vat ik niet helemaal maar jah ik ben blond!


Jouw uitspraken zijn precies zoals Equirall en andere muesliproducenten het graag willen horen. Vandaar dat Equirall Lovers Jilleroo.
Ze richten zich op mensen die zo denken als jij, die brok er niet smakelijk uit vinden zien en daarom overstappen op muesli's. Als je echt wilt weten hoe vreselijk je voor de gek gehouden wordt, moet je voor de gein eens de ingrediënten opvragen van een goede brok en een goede (structuur-)muesli. Je zult zien dat er nagenoeg hetzelfde inzit. Het verschil is alleen dat als je er een persbrok van maakt, het grijzig wordt en je die lekkere gekleurde stukjes niet meer ziet.

Is dus verder geen aanval op jou hoor, het is jouw bankrekening, niet de mijne. Mijn paardje moet het maar doen met bulkleveringen van Van Cooten. Aan de conditie, haarkleed en levendigheid te zien (en de altijd aanwezige HONGER! *LOL* ) heeft ze weinig te klagen Haha!
[/quote]


och ik kies niet voor equiral omdat het een muesli is. heb ik liever havens ofzo. dat is ook veel goedkoper. maar daar reageerde mijn paard heel raar op. alsof ie minder energie had (zelfs na 4 kg de dag)
de enige manier dat ik equiral heb is omdat ie er goed op teert. ik heb verschillende muesli's gehad maar als er weer eens een nieuwe komt en die is goedkoper (hoop ik) dan probeer ik die.
trouwens niet alleen ik vind muesli er smakelijker uitzien. als ik baily brok geef laat ie meer dan de helft staan. hij vind het iet lekker denk ik. en dat is ook van cooten.
dat hebben wel meer paarden geloof ik (tenminste dat hoor ik wel eens van anderen dat hun paard dat niet eet) zijn er meer mensen hier waarvan het paard voorkeur heeft voor muesli of brok of een merk???
klinkt misschien stom maar ik vraag het me zo af.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, meniekske, moniek21, Noor17, Vagabondo en 149 bezoekers