Hoe staat je paard gestald?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe staat je paard gestald?

Volpension (voeren, mesten, buiten zetten incl)
39 (43%)
Halfpension (zelf mesten en buiten zetten)
12 (13%)
Volledig doe-het-zelf
39 (43%)

Totaal aantal stemmen: 90


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Hoe staat je paard gestald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 23:19

Naar aanleiding van topic "Iedere dag naar je paard....?"


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:39

Haha! Volledig doe het zelf, ze staan aan huis.
Maar op de pensionstal ook altijd volledig doe het zelf gestaan hoor, wil graag alles zelf doen en het scheelt nog eens geld ook

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:12

idem hierzo, lekker gewoon thuis. maar ja 6 paarden in pension is dan ook niet te betalen Haha!

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:14

uhm driekwartpension...Haha!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:19

Wij hebben ze gelukkig altijd aan huis gehad. Als dit niet meer mogelijk zou zijn, zou ik denk ik ook geen paarden meer willen. Aan huis is echt hemels. Genietend kijken naar je paardjes wanneer je maar wilt. Het brengt natuurlijk ook een hoop verplichtingen met zich mee (vakantie ed. is 'not done' en avondje stappen is ook veel geregel), maar ik vind het schitterend om mijn paardjes te zien genieten en keuvelen met elkaar. We zijn één grote familie Lovers Lachen .

Bescherm de dieren tegen de beesten!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:40

Volpension, maar s'avonds voer ik zelf, en het buitenzetten doe ik ook zelf (omdat ik dat wil, niet omdat het moet)

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 02:14

Volpension Lachen Maar zou het liever volledig-doe-het-zelf hebben Scheve mond
Lekker aan huis...lijkt me heerlijk!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 03:40

Volledig doe-het-zelf Lachen .
De eerste 3 jaar heeft mijn paard in vol-pension gestaan. Ik ben daar weggegaan, omdat de paarden zeer weinig buiten kwamen (redelijk grote stal, met relatief weing paddocks en weide-grond).
Daarna heb ik bijna 3 jaar op een stal gedaan, waar we ook al alles zelf deden, behalve het ´s ochtend voeren, dat doet de zoon van onze boer.
Ook verzorgde onze boer het zaagsel en hooi/stro.
Sinds 1 maand staan we op een stal waar we echt alles zelf doen; mesten, voeren, ons eigen hooi/stro/zaagsel bezorgen enz. enz. Het enige wat de boer doet, is de mest weg rijden!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:04

Volledig doe - het - zelf.
Het scheelt onwijs veel in de kosten en ik heb zelf graag zicht op wat er met mijn paard gebeurt. Hij krijgt zoveel hooi als hij lust en verder kan ik alles naar eigen inzicht doen. Ik ben niet afhankelijk van anderen die bepalen wat goed is voor mijn paard. De extra tijd die dit in beslag neemt, neem ik graag voor lief! Ik zou niet anders willen.

* To Belg, or not to Belg *

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 09:31

wij huren alleen de box.we zorgen zelf voor voer,hooi en stro,verder doe ik alles zelf,behalve t voeren,daat doet de pensionhouder.ik zet mijn voer klaar in bakjes en hij gooit het dan erin.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:03

Wij moeten echt alles maar dan ook alles zelf doen.
We hebben ze dan wel niet aan huis, maar ze staan in een eigen loods in een dorp.(wel bij iemand anders aan huis, maar die wil niet ze niet verzorgen).

Dus ja, soms wel lekker hoor, alles zelf doen Lachen

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:13

Imker staat aan huis, dus doe ik alles zelf. Tenzij ik heeeeel ziek ben, dan wil Marco wel eens bijspringen. Ik vind het heerlijk, elke dag lekker met je dier bezig zijn. Het gebeurt maar heel zelden dat ik geen zin heb om "naar achter" te gaan.

Toos paardloos

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:37

Ailin staat in volpension. Als ik wil zou ik haar er 3 maanden niet heen t ehoeven en dan wordt ze nog goed verzorgd. Soms voeren we wel of strooien we op of halen we ze binnen. Maar dat is geen verplichting. het is erg makkelijk maar ik betaal er ook genoeg voor en ik hoop er toch opd at ze ooit een keer bij huis komt te staan.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:43

Ze staan thuis, dus alles doen we zelf. Wij hebben zelf ook een pensionklant, die doet ook veel zelf. Heb haar aangeboden dat ik uitmest, poets, maar anders vond ze er niets meer aan om een paard te hebben Haha!
Wel doe ik vaak als ik mijn paard uitmest/ mestballen natte plekken eruit haal, die van haar er gelijk bij!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:01

Ze staan thuis, dus ik doe alles zelf. Vind dat ook prettiger. Ik wil graag alles zelf doen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:04

Bij mij staan ze ook thuis dus doe ik alles zelf. Ik vind het heerlijk alles zelf te doen.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:07

mijn antwoord staat er niet tussen. De paarden worden bij ons door de stal eigenaar(theo) buiten gezet en ze worden 'smorgens gevoerd en 'savonds ook,maar je moet wel je voer klaar hebben staan voor je paard. En mesten doe ik bijna altijd zelf. Als ik weinig tijd heb wil theo nog wel mesten en dan zet ik de volgende dag de paarden binnen 'savonds. En verder zijn er bij ons niet echt regels op stal.

Wodan en ik onderweg in de M2

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:16

halfpension, hoewel ze in overleg wel buiten gezet kunnen worden

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:23

Mijn keuze staat er niet bij! Ze worden wel buiten gezet en gevoerd maar uitmesten doen we zelf!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:31

Nu nog volledig doe-het-zelf, straks een beetje pension.
Er wordt 's morgens gevoerd en ze worden ook buiten gezet, maar s avonds voeren in binnen halen gaat in overleg.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:38

Volpension, maar zo gauw de mogelijkheid zich voordoet doe-het-zelf. Ben ernstig op zoek naar een huis met stalletjes en wat weiland. Lijkt me heerlijk zo vanuit je luie stoel naar je paardjes in de wei te kunnen kijken!!

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:43

Lois staat op 3/4 pension *LOL*. Ik werk hele dagen dus ik heb eigenlijk ook geen andere keuze dan een stal te zoekn waarbij het grootste deel van de verzorging voor me wordt gedaan.
Bij alle mensen die de verzorging helemaal zelf doen vraag ik me af hoe jullie dat doen met het voeren. Lois krijgt nu overdag 3 keer brok en 2 keer kuil. Daarbij voer ik zelf op de avond nog 1 keer kuil en 1 keer brok. Dat is toch onmogelijkte doen wanneer je een gewone baan hebt.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-02 12:49

Cheyenne staat dus nu volpension. Ze wordt gevoerd, uitgemest en dagelijks buiten en binnen gezet. Ik vind het heerlijk, na maanden doe-het-zelf te hebben gestaan. Als ik naar Cheyenne ga hoef ik alleen nog maar aandacht aan HAAR te besteden en niet aan alles eromheen. Ik heb dus nu veel meer tijd voor haar over in de zin van poetsen en oefeningen doen. En eten geef ik haar nog steeds wel in de vorm van lekkere tussendoortjes...Lachen

Natas

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:50

Volpension, eigenlijk mest ik liever zelf, maar we wilden naar deze stal, omdat er goede begeleiding is, en de bakken goed zijn. En deze stal is volpension, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel lekker dat alle tijd die je hebt ook echt naar je paardje kan, en dat je niet eerst hoeft uit te mesten.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 13:27

Volledig-doe-het zelf, in mn eigen wei waar (waarschijnlijk) over een aantal jaar ook een huis wordt gebouwd.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: greendragon, Miepjo en 71 bezoekers