Tips gevraagd om zwangere hond te begeleiden.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Tips gevraagd om zwangere hond te begeleiden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 19:56

In juni dit jaar hebben we geprobeerd om onze Shar-Pei teef te laten dekken door een reu. Dit is helaas niet gelukt.

Nu is ze vorige week loops geworden en zijn we weer gaan 'meeten' met de reu.
Tegen de verwachtingen in (14e dag vandaag) is het vandaag dus 'gelukt'.

We gaan morgen nog een keer kijken bij de reu om te zien of ze nog interesse in hem heeft, zo niet weten we waarschijnlijk genoeg. Haha!

Nu wil ik graag wat tips/adviezen van mensen die al een nestje aan huis geboren hebben gehad.

Moet ik de moeder extra/ander voer geven?
Wanneer moet de 'bevalplek' klaar zijn?
Is een warmtelamp echt nodig?

Wie o wie heeft er ervaring mee en wil zijn/haar tips met mij delen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:38

Hoezo weet je dan al genoeg?

Dat ze dan niet meer wil, wil niet zeggen dat ze bevrucht is. Tijdens de loopsheid van een teef is een teef zo'n 3 dagen echt ontvankelijk. Of bevrucht is of niet, de teef is tijdens die 3 dagen nog wel ontvankelijk.

Voor de rest heb ik geen tips ( zelf nooit een nestje gehad), ik heb wel echter onze reu een teef laten dekken vandaar dat ik dat weet

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:41

Hoop dat het gelukt is,...
Mini-tutjes! Lovers

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 20:51

Siempie schreef:
Hoezo weet je dan al genoeg?

Dat ze dan niet meer wil, wil niet zeggen dat ze bevrucht is. Tijdens de loopsheid van een teef is een teef zo'n 3 dagen echt ontvankelijk. Of bevrucht is of niet, de teef is tijdens die 3 dagen nog wel ontvankelijk.


Volgens mijn info (DA) is een teef maar heel kort -minder dan 24 uur- ontvankelijk voor de reu.

Het is misschien niet medisch bewezen, maar uit de praktijk meestal wel, dat als de teef gedekt is er de volgende dag geen interesse meer is in de reu. Of ze dan echt zwanger is moeten we nog afwachten.
De teef en de reu hebben minstens 10 min. in elkaar vast gezeten, de kans op bevruchting is dan vrij groot.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:17

Ik heb zo'n 4 jaar geleden een nestje gehad..
Mijn hondje was op een avond helemaal verliefd op een ander hondje..ze gingen "spelen" kregen ze niet meer te pakken en toen ze opeens aan elkaar zaten was het al te laat..ze hebben een half uur aan elkaar vast gezeten.
Na een week of 3 konden we al pupjes voelen...ze heeft een echo gehad en daar op was te zien dat het er 4 werden.
Mijn hondje heeft nooit ander voer gehad...de beval plek stond al een tijdje klaar (anderhalve week van te voren ofzo) maar daar moest ze nog niks van weten.
De dag dat de pupjes ter wereld kwamen ging ze allemaal nestjes maken in de bak.
Oja de dierenarts had gezegd dat we moesten tempen...als haar temp. 1 graad hoger (of was het nou lager? hmm het is al weer een tijdje geleden weet t niet meer precies) was dan zou de bevalling binnen 24 uur doorzetten..dit was ook het geval.
Een warmte lamp is wel nodig..wij hadden gewoon een sterke lamp dat voldeed ook zei de dierenarts.
Hmm meer weet ik even niet...als je nog vragen hebt..vraag maar het schiet me wel weer te binnen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 21:20

Thanx Meys.
De temp. is 1 graad lager. Vond het toevallig op Inet net, vandaar Haha!

Heb je een echo laten maken voor de zekerheid of om te weten hoeveel er zaten? En is dat risicoloos?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:26

Nou mijn vader is met mijn hondje naar de dierenarts gegaan en die wilde wel een echo maken..is eigenlijk best duur maar we zijn gematst Lachen
We hebben het niet voor de zekerheid laten maken want het was overduidelijk dat er pups in haar buik zaten..ze was echt moddervet..het is altijd wel handig om te weten hoeveel het er zijn..ook omdat ik maar een klein hondje heb (boomer) stel dat er teveel pups waren...dan kunnen er complicaities komen tijdens of voor de bevalling..maar alles is heel goed gegaan...ze heeft het helemaal zelf gedaan, de dierenarts heeft nog wel uitgelegd hoe je moet helpen om de pups eruit te krijgen....voor het geval dat..
Ik denk wel dat het risico loos is anders zou ie het niet laten doen.
Is wel een leuk gezicht hoor...al kan ik er niet veel wijs uit..heb de echo nog bewaard...als aandenken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:33

Gefeliciteerd Es, is het dan eindelijk gelukt Haha!

Laika heeft ook een nestje gehad, eerste 'n**k-afspraakje' (zoals wij dat noemen, hè Es? Haha!) sloeg meteen aan. Laika heeft niets anders te eten gekregen, en we hadden ook geen warmtelamp. Alles is prima uitgepakt.

Yucca wil ik ook nog eens laten dekken (heet dat ook zo bij hondjes? Tong uitsteken)...geweldig, die pupjes Lovers

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FransienE, Googlebot, Jaydee_WP, loveslimpie, MarJon, Marloes_92, moonsparkle, Selina, Shinedown, Tine1987, Tucktuck en 47 bezoekers