knoflookolie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-01 19:33

Hoi,
Klopt het dat knoflookOLIE ook tegen vliegen werkt of zijn het alleen de poeders, snippers en dergelijke die de speciale geur afgeeft.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:34

Knoflook olie helpt ook tegen de vliegen.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 21:37

Waar kan je dat kopen??? Bij de supermarkt???

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:32


tja....

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 22:37

En 1 drupje op je kleren en het hele huis stinkt er naar!!!!!!!!!!!(m'n vader maakt het en knoeit nog al eens)En nie zo'n beetje ook echt, je ga dan bijna dood van de knoflook.
Maar het helpt wel prima tegen vliegen.
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 23:12


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-01 20:04

Ja van dat stinken klopt inderdaad. Vooral je handen en niet vergeten de kast waar het in ligt.
Bij Jordens Hippo heb ik nu capsules met knoflookolie echt een uitkomst!
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 10:03

nee dat is echt zo
echt handig maar ik heb gewoon "veerust" haha reclame voor de boerenbond *lol*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 12:09

Dat veerust schijt van die chemische troep te zijn. Ik spuit het op de raam kozijnen en die vliegen vallen gelijk dood naar beneden. Dat spuit ik echt niet op mijn paard.
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:20

je hebt ook knoflookolie van carr,day&martin en das geen essentiele olie dus niet zo hoog geconcentreerd en dan moet je drie pompjes over het voer doen en klaar.ik stink nooit daardoor naar knoflook en voer het al twee jaar.zit in een gele fles en heet garlic

soms is het beter om te zwijgen


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 21:55

Hee Sanderijn, hele goede tip, zal eens op zoek gaan naar die fles.. Ik voerde vorig jaar poeder, maar mijn paard trok zijn neus ervoor op en ik zat inderdaad altijd onder de poeder en stonk elke keer weer...Goeie tip...Thanx..Ilo.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:39

gewoon knoflook in de groente winkel helpt ook.
of snippers.
Olie werkt sneller maar is ook sneller uitgewerkt.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 23:02

die garlic is idd heel goed geschikt voor paarden die bijv. geenpoeder of snippers eten(die van mij bijv. die lust dat echt niet)deze vloeibare olie is echt het enige wat ik ervoor kan gebruiken en het knoeit niet.
ze verkopen het idd bij horselover en ze verkopen het bij vrieling in apeldoorn en bij pegasus in kilder en verder weet ik eigenlijk niet,niet iedere zaak wil deze namelijk verkopen.

dus vraag anders ff de catalogus van horselover aan want daar staat ook een plaatje ervan in.kan niet missen een gele bus met garlic erop.

http://www.horselover.nl

soms is het beter om te zwijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 07:21

Ik heb gisteren eens bij een reformdrogist gevraagd of ze ook knoflookolie verkchten. Niet dus maar hij zei dat je het heel makkelijk zelf kon maken. Gewoon filnk wat teentjes in olijfolie leggen en dat laten iintrekken, dat gaat vrijsnel en dan heb je knoflookolie, is een paar jaar houdbaar dus je kan het mee naar stal nemen. Hte is natuurlijk minder sterk dan zo'n geconcentreerde olie maar wel makkelijk te voeren. Ik ga het zo eens uitproberen.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 09:51

Neem dan alleen gewone olie, zonnebloem of zo. Ik vind persoonlijk olijfolie iets te duur voor mijn paard en het is niet beter voorhem dan gewone olie. Overigens doe ik dat wel voor mezelf (voortrekken!) met olijfolie. Heerlijk op een stukje stokbrood, beetje kaas en dan even onder de grill. Je hebt dan ook altijd schoongemaakte knoflook bij de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 09:54

Ik heb altijd wel olijfolie in huis, 1 liter bij de Aldi voor 5 piek ofzo. Da's niet zo duur.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 09:56

ik ben misschien te pietluttig, heb altijd exta virgine voor fl 20 een liter. Vandaar. Anders maakt het idd niet veeel uit met gewone olie. Om het echt goed te doen zou je het ook in lijnzaadolie kunnen doen, 2 vliegen (haha) in een klap, geen vliegen en mooi in zijn haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 10:34

Ja, dat zou ook wel handig zijn met lijnzaad olie Lachen Die olijfolie van Aldi schijnt trouwens heel goed te zijn, is uit meerdere testen als beste uit de test gekomen. De koks van AH hebben zelfs een keer verklapt thuis de olie van Aldi te gebruiken omdat die veel beter was dan al die dure olie. Maar dat is een beetje off-topic.
Ik heb nu dus een heleboel teentjes knoflook in een kopje met olijfolie zitten. Moet je die teentjes er nou straks uithalen? Of kan je die bijvoorbeeld in de keukenmachine fijnmaken en het dan zo voeren aan je paard (gewoon door de olie laten zitten). Of gaat dat dat gauw schimmelen?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 10:51

het is voor paarden en ander vee dus waarom niet
je doet je paard er heus geen pijn mee en mijn geit doe ik het ook op dus

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:09

Katrien,
dank voor je aldi tip, ga het eens proberen. Ik denk dat je de knoflook rustig aan je paard kan voeren al zou ik het idd wel even lijn maken. Maar je kunt ze ook door je eigen eten heen doen. Ik zou het alleen wel in een afgesloten pot bewaren (weckpot van AH). Je hebt kans dat de olie wat gaat vlokken als je het koel bewaart, dat is op zich niet erg. Zolang de teentjes volledig onderstaan kunnen ze ook niet schimmelen.
Mijn Pablo is dol op knoflook, rukt de emmer met zijn mengsel bijna uit mijn handen als hij het al ruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 11:15

dan prut ik ze gewoon even in de olie fijn en dan doe ik het in een plastic flesje oid. Glazen dingetjes vallen bij mij namelijk altijd uit mijn kast. Mijn Pablo vind gewone verse knoflookteentjes geen probleem, die eet hij gewoon op met zijn brokjes. Maar poeder en snippers vind hij niks. Ik maak nu de olie omdat ik vaak vergeet nieuwe knoflook mee naar stal te nemen. Van de olie kan ik een grotere portie maken en dat op stal bewaren. En ik hoop dat ik daar minder snel van vergeet om nieuwe te maken.

_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Als je staart zoek is, heb je het volste recht om te Tobben"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-06-28 11:17 ]</font>

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 15:52

Hey,

zie op het forum: vraag maar raak, bij 'knoflook, mmm.....'

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:52

Ik heb het dus gemaakt en net meegenomen naar stal. Ik heb Pablo 3 dopjes gegeven en hij vond het echt heerlijk. Maf he, hij likte het meteen uit zijn voerbakje en wilde nog wel meer Tong uitsteken . Dat ga ik voortaan maken dus Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 16:57

Mooi toch! Ik voer Pablo altijd een ingewikkeld mengsel:
paardenmeel obv gemengde granen w.o. lijnzaad
fenegriekpoeder
korianderpoeder
knoflookpoeder
en vitamine E + selenium (tegen spierpijn) als hij hard gewerkt heeft. Aanmaken met wat water en hij is dol erop. Wel grappig als je paard naar knoflook stinkt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celine1996, Gambler21, GoogleAdsense, JornaR, linda75, Nienke1979, Perros, Poldermenner, Tango1979 en 113 bezoekers