Uitmesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak mesten jullie uit?

Elke dag
61 (77%)
Om de dag
9 (11%)
Een keer per week
6 (7%)
Minder vaak dan dit
3 (3%)

Totaal aantal stemmen: 79


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Uitmesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-02 19:46

Ik vroeg me af hoevaak jullie uitmesten en waarom,ikzelf doe het elke dag omdat er Maffick er gewoon een zootje van maakt en er echt wel alles uit moet.Soms kan ik een beetje schoon stro laten liggen ,maar meestal moet alles eruit.


robertus
Berichten: 80
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:48

ik heb ze op rapsodie en haal elke dag de mestballen eruit en om de vier dagen de natte plekken.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:49

Ik mest iedere dag uit,ook omdat mijn paard heel vies is...Nu kreeg ik de tip van een stalgenoot om er veel stro in te gooien en ik moet zeggen,ik weet niet wat me overkomt,ipv een volle kruiwagen met kop ,heb ik nu een halve/driekwart kruiwagen!!Echt ideaal!! En me kleintje mest ik 1x inde week uit,die is niet zo vies..

keep calm, I'm engaged!!! <3

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:50

hmm, wij mesten twee keer per dag uit Haha! dat staat er niet bij
lekker schoon houden die boel! scheelt een hoop werk!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:55

De stal wordt voor me gedaan, 1 keer per week. Dat is meer dan genoeg want mijn paard is erg schoon en de stal meet zeker 3 bij 4. Hij wordt wel iedere dag met een dikke laag opgestrooid.
Omdat de stahouder het niet zo'n probleem vind wanneer je zelf ook de stal bijhoudt, ben ik door de weeks ook nog wel eens aan het scheppen. Van de week was dat een mooie manier om het een beetje warm te krijgen. Dan haal ik alleen de natte plek in het midden weg [ik heb een ruin Lachen]. Nu met de vorst heb ik liever een soort van pot-stal. Die dikke laag geeft een goede isolatie tegen de vorst.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:57

Meestal elke dag maar het kan ook wel zo zijn dat het een paar keer om de dag gebeurd. Mijn pony is ook best wel schoon dus dat maakt niet zp veel uit.
He maar robert kun je niet beter elke dag de natte plekken er uithalen ipv de mestballen?? Die maken niet vies hoor en die natte plekken wel

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:06

Wij mesten om de 2 dagen.
Ze doen het er maar mee, ze leren het maar, ze poepen echt overal waar ze staan.
Valt niet tegen te mesten.

Af en toe gooien we de boel naar achteren, en strooien we voor op.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:07

Toen Cerise nog bij de vorige stal stond stond ze op stro.
Als ze elke dag de wei in ging (de maanden oktober en november was dat niet altijd mogelijk) dan mestte ik 4 of 5 x per week uit. Ik deed het dan wel grondig.

Nu staat ze op houtkrullen op de nieuwe stal.
Er wordt elke dag gemest behalve zondag. Soms mest ik zelfs nog een keertje extra als ze er een zootje van heeft gemaakt, en zondag doe ik het dus gewoon zelf.

Ik ben erg blij met de nieuwe stal omdat ze daar erg netjes zijn en de paarden optimaal verzorgd worden! Lachen

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:14

Ik mest gewoon elke dag uit, steeds alleen het natte eruit, en het vrijwel droge hou ik als onderlaag. In de zomer haal ik er wel meer uit (bijna alles) dan in de winter (onderlaagje van 5 cm ofzo, van mest en klein beetje vies stro) Het natte en hele vieze haal ik eruit, ook de mestballen die op het superschone stro liggen, dus gewoon bovenop.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:18

ik mest om de dag uit. baily is de eerst dag schoon en de volgende vies. soms gooi ik er nog wel eens wat stro bij maar das zelden.
nu wordt hij elke dag uitgemest omdat ik zelf niet naar mijn paard kan elke dag.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!


pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:25

Ook ik mest elke dag uit, moet wel met zo'n smerig paard, hij loopt de mest door zijn hele stal.
Als ik hem niet elke dag zou uitmesten dan sta ik zeker weten 5 uur te poetsen om de strontvlekken van hem af te krijgen Haha!

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud

ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:35

ik moet wel elke dag uitmesten anders is het zaagsel helemaal bruin en ligt er een zwarte stinkende dikkepislaag onder en allemaal hopen stront.
Ik vraag me toch af hoe die stallen er uit zien van de mensen die 1 keer per week of minder mesten ..... dan ligt die stal toch vol met drollen ?

Haha! er is geen leven zonder lol (en paarden):D

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 20:57

Elke dag. Zonder uitzondering. De gene die als eerste op stal is doen ze, De winter periode doen de eigenaren ze, omdat ze dan eerder naar binnen gaan en er dan nog niemand is geweest.
Maar ze komen in een schone stal binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:13

Een vriend van mij heeft zijn paard op zaagsel staan. Die box is t.a.t. spier- maar dan ook echt spierwit. Hij haalt het vieze er gewoon uit zodra hij ziet dat het erin ligt. De kleine stukjes die je met de vork niet kunt pakken haalt hij er met zijn vingers uit (:r)

Zelf mest ik 's morgens gewoon uit en haal ik 's avonds nog een keertje de ballen en eventuele plekken eruit. Ik heb al erg schone stallen, vind ik zelf, maar er is dus altijd baas boven baas Knipoog

De stallen van de africhtingspaarden hier worden dagelijks uitgemest en opgestrooid, maar over het algemeen halen we daar niet al het vieze uit. Het wordt toch een soort potstal. Zelf hou ik daar niet zo van, maar als je 30 stallen dagelijks op de hand mest is het wel handig.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 21:34

Ik mest ook elke dag uit. Die van mij is echt een smeerlap, en helemaal met dit koude weer, is het niet goed voor mijn geweten om hem in de vieze natte koude drap te laten staan. Dus het is een kleine moeite om elke dag zijn stal even te doen:)

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:05

Ik doe elke dag de de mestballen + natte plekken eruit.
Het zijn afentoe best viespeuken, dus dat is wel noodzakelijk als je een schoon paard wilt houden Haha!

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:40

Ik mest 1 x per dag helemaal uit en 's avonds haal ik de drollen er nog uit.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:50

2 x per dag, 's morgens en 's avonds. Mijn paardjes zijn echt viespeuken, als ik niet 2 x per dag zou uitmesten zou het echt een knoeiboel worden.. mijn paardjes staan op van dat houtvezel.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:50

Iedere dag de mestballen eruit en 1x per week helemaal leegtrekken.
Behalve bij Kevin, dat is echt een smeerkees, bij hem moet ik de piesplekken wat vaker weghalen, meestal als ik op de dag niet thuis ben geweest, dan staat hij op stal, verder staat hij gewoon de hele dag buiten en heeft hij niet echt kans om er een puinhoop van te maken.
Nu laat ik wel een onderlaag liggen om de bodem een beetje warm te houden, potten dus Haha!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:51

elke dag de stront eruit
en elke zaterdag alles eruit

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:53

2x per dag

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:08

Op dit moment staat mijn pony op houtkrullen en mag ik niet uitmesten omdat er anders teveel uitgaat volgens de stalhouder. Hij haalt elke dag de drollen eruit en 1x per week, als het erg vies is de dag erna nog een keer het restant van, de natte plek eruit. Ik haal dan als ik er ben ook weer de drollen uit de stal en gooi wat schoon zaagsel van de randen over het bruinere zaagsel in het midden.
Toen hij op stro stond mestte ik zelf uit en dan keek ik hoe de stal erbij lag. Had ik mot onderin gedaan dan hoefde ik de dag erna bijna geen stro er uit te halen, alleen de drollen en wat bijstrooien (ik ben royaal met stro, dat kost niets extra en het blijft schoner en droger) de 2e dag haalde ik het nu natte stro en erg vieze mot eruit en verdeel het mot opnieuw in het midden (vanuit de randen steeds een beetje het midden aanvullen omdat hij daar plast) het niet meer helemaal schone stro onderop in het midden en erboven nog een dun laagje schoon stro uit de kanten en weer bijstrooien. Mijn stal was zo altijd schoon en droog.
Helaas heeft mijn pony stofallergie. Vandaar de houtkrullen...

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:28

Ik hoef nooit uit te mesten de paarden staan vol pension hun mesten!!

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 23:35

Hallo,

Mijn Pony en de pony van mijn zus en nog 2 shetlandertjes staan overdag in een grote wei en 's nachts in een kleiner weitje met een schuilstal.
Ik ruim elke dag mest in de kleine wei en 1 keer per week doe ik heel de grote wei uitmesten.

Lisan

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 01:00

Mander is soms zo ellendig vies dat ik hem 4x per week helemaal leeg haal. Maar hij heeft ook de periodes dat ik kan volstaan met elke dag opstrooien en 1x per week alles leeghalen. Ligt er maar aan wat voor bui hij heeft! Haha!

Ies en Fleur zijn allebei helemaal niet zo vies, die strooi ik elke dag op en 1x per week gaat alles leeg.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers