HELP!!!! mok

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-01 20:45

cure-mok pilletjes van VSM(bij paardendrogist)moet je door zijn eten doen helpt best goed en dan van de DA hydrocortiderm vragen.dat twee keer daags erop smeren

soms is het beter om te zwijgen


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-01 06:18

Zoals Sanderijn al zei, Hydrocortiderm en heel goed schoon houden door het te wassen met betadineshampoo en daarna zachtjes droogdeppen.


Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 20:16

je moet het inderdaad goed droog houden, mijn paard heeft ook mok en ik krijg het ook niet weg, ik was het wel met betadine shampoo, en als hij de wei in gaat dan smeer ik er uiercreme op, dat is waterafstotend, ik heb ook een uiercreme met penisiline van de dierenarts gehad, maar dat hielp bij lex niet goed, maar misschien kun je er bij je dierenarts naar vragen.... anderen bedankt voor het advies dat ga ik dan ook eens proberen

XxxxXjes essie

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 21:56

Geen officieel advies van de dierenarts. Maar; in hele uiterste gevallen kan soms een behandeling met chloorwater helpen. WC glorix 1 op 10 aanmaken en aanbrengen. Het zou je niet verbazen dat de bijtend is en er zijn paarden die er gevoelig voor zijn. Dus doe voorzichtig, maar het kan helpen.
Bij veel mok gevallen speelt schimmel een rol; gebruik ook eens imaverol.
Allerbelangrijkste is vaak toch de stalbodem/wei

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-01 20:57

tandpasta???? Frusty alsjeblieft niet, dat bijt als een idioot !!!! net zo als "pure halamid" erover Frusty Frusty Wil je een goed middel, wat écht werkt ???? en het goedkoopste is???
échte boter ! Ik heb op een stal gestaan waar zo'n beetje de meeste paarden daar en die van mij ook behoorlijk mok hadden... de één kwam met mokzalf, de ander met tandpasta, weer een ander met pure halamid (= een zeer sterk schoonmaakmiddel), een hoefsmid zei tegen mij ; échte boter erop smeren, goeie dikke laag....
ik begon te lachen, maar ik dacht, wat kan mij het schelen, ik probeer het (na al 2 potjes mokzalf erop gesmeerd te hebben), een week later waren alle korsten eraf (goed schoonhouden, dan dikke laag boter erop, dagelijks herhalen) en mijn pony was er als éérste vanaf !!!!! hoera Party!! Party!!
Nog geen 2 dgn. later kwam iedereen met een pakje boter aanzetten *LOL*
Probeer het maar, het helpt !!!!
Dit middeltje hou ik sindsdien altijd in gedachten !!!!
groetjes Knipoog

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-01 19:52

Wat ook helpt is zout water. Als het kan lekker door de zee stappen, of anders zeewater halen en daarmee de voetjes goed wassen. Na een paar keer wassen (of als je paard heel braaf is in een bakje met water laten staan, zodat het water er goed bij kan) wordt het al minder!

Groetjes mariska


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: annelieke92, Antgillya, Bytespider, ingvdh, lina1998, Luzerna, mellamoshan, Noukie, rosslover en 28 bezoekers