Trailer kopen? Wat komt er bij kijken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimnor

Berichten: 2547
Geregistreerd: 17-06-01
Woonplaats: Overal en nergens :-)

Trailer kopen? Wat komt er bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 00:24

Hallo mensen!

Ik ben van plan om volgend jaar een 2 paards trailer te kopen.
Ik ga dan op zoek naar een tweedehands trailer, want een nieuwe vind ik een beetje te veel van het goede. Tweedehands trailers zijn vaak net zo goed. Ik weet dat ik goed in de gaten moet houden in welke staat de bodem verkeert en de remmen... dat die ook erg belangrijk zijn. Dat is erg duur als het vervangen moet worden als ik het goed heb...

Ik heb eigenlijk helemaal geen verstand hoe dat gaat met papieren enzo..
Moet je er eigenlijk ook nog belasting of iets voor betalen als je er 1 hebt? Kan zijn dat ik nu een hele domme vraag stel hoor, maar ik heb er echt geeeeeeeen verstand van! Haha! Dus vandaar de vraag of jullie mij wat meer kunnen vertellen!

Dus iemand tips?! Waar moet ik op letten en wat komt er allemaal bij kijken? Welke kosten heb je nog meer en dergelijke?

Ik hoor het graag van jullie!

Alvast bedankt.

Groetjes Linda

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:28

kijk goed of de onderbak (bodem) niet verrot is, eigelijk moet je daar om de hele trailer denken...kijk alles goed na, banden,remmen, verlichting...of papieren in orde zijn enzovoort

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 01:36

Je moet eerst en vooral een wagen hebben die je trailer mag trekken. Een 2 paardstrailer heeft gauw geladen een gewicht van 2 ton en niet iedere auto mag dat trekken.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 02:07

Volgens mij moet een trailer per 1 september 2002 (voor nieuwe trailers ) en 1 september 2003 (voor trailers die nu al op de weg rijden ) een eigen kentekenbewijs hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:00

Wat hierboven staat is allemaal juist. Ik heb (als het goed is, mijn 2-paards gister verkocht, die komen ze deze week ophalen *LOL* ) toen ik mijnes kocht, goed gekeken of de bodem goed was, verlichting, remmen, koppeling (waarmee 'ie aan de auto hangt) niet los/beweeglijk is, of de handrem het deed. Ook gekeken of het reservewiel niet ontbrak, of het zijdeurtje en de klep makkelijk en goed sloten, of de gasveren van de klep soepel lopen (moet je als het goed is met 1 hand naar boven en naar beneden kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door Imker op 14-12-02 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:08

Zelf hebben we ook een zoektocht naar 2e hands trailers gehad.
Maar wat ons opviel was dat een nette trailer maar een heel erg klein beetje goedkoper is als een nieuwe.
naar leeftijd word met de prijzen bijna niet gekeken.
Dus wij hebben toen een nieuwe gekocht, omdat je dan zeker weet dat alles in orde is.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 18:47

Inderdaad, de bodem is heel belangrijk.
Wij hebben, pas een trailer tweedehands gekocht en omdat die al een jaar stilstond hebben we hem opnieuw moeten laten keuren en hij had, volgens de nieuwe normen, een eigen nieuwe nummerplaat nodig (dus niet die van de auto).
Dit was niet echt goedkoop. Ik woon wel in België, dus het kan zijn dat het bij jullie anders is.

Aan de verzekering, het inschrijven (met speciale Europeese nummerplaat) en het keuren tesamen hebben we toch nog zo'n 100 euro uitgegeven. Daar moet je dus wel rekening mee houden.
Verder hebben we heel wat kilometers mogen rijden en veel tijd verloren:
-naar de verzekeringsagent (een hele voormiddag daar gezeten)
-inschrijven bij de keuring (ook meer dan een uur verloren, ook om er naar toe te rijden)
-nummerplaat afhalen (een dik uur rijden en dan nog eens een uur terug. Dan bleek het nog gesloten te zijn ook, "omdat het personeel ziek is", ook dat nog Knipoog ). We zijn dan nog eens terug mogen gaan.
-En tenslotte met je trailer een hele namiddag aanschuiven tussen de vrachtwagens bij de keuring.


Met een beetje geluk maakt je je trailer in 1 dag rijklaar!
Tja, je moet er wat voor over hebben, maar daarna kan je wel gezellig overal heen waar je wilt, mét paard! Leve de bureaucratie!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 19:15

Mijn trailer leek picobello en die heb ik toen voor meer dan 600 euro in nieuw staat laten brengen. hele remsysteem moeten / laten vernieuwen.
Die van mij komt volgend jaar te koop voor 2150,-