Wél of niet de politie bellen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Wél of niet de politie bellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 03:13

Ik word er niet goed van en doe zo geen oog dicht.
Ik heb van die geweldige nieuwe overburen, waar inmiddels al vaker politie is geweest doordat daar levensbedreigende ruzie's plaats vonden of dat ze ontzettend veel overlast bezorgden. Zelf heb ik hier overigens nooit voor gebeld.
Dit is nu niet het geval, maar op dit moment gooien ze om de 15-30 (soms om de 5) minuten vuurwerk (laten we zeggen een extra, extra harde strijker) van het balkon (bovenwoning) naar buiten of schoppen/gooien ze een winkelkarretje (welke ze ergens opgeduikeld hebben) over straat. De overige minuten is het rustig. Maar iedere keer áls er zo'n hels kabaal is (wat ook meteen weer afgelopen is), zit ik rechtop in mijn bed en is de hond zo overstuur dat ik geruime tijd nodig heb om hem te kalmeren.
Zit echt te twijfelen. Zal ik toch maar de politie bellen? (Is dat niet té?). Of toch maar hopen dat dit een keer ophoud en dan maar hopen dat dat snel zal zijn. Overigens is dit niet de eerste keer dat ik 'last' last van ze heb en ben het toch wel behoorlijk beu. Er zelf op af stappen overweeg (heb ik wel overwogen) ik momenteel niet eens aangezien ze behoorlijk geweldadig kunnen zijn.

Overigens.. mocht het de rest van de nacht 'goed' gaan.... tips voor een evt. volgende keer (zal wel morgen zijn Gaaaap ) zijn ook altijd welkom.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 03:25

Ik vindt dat je wel kunt bellen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je moet toch aan je nachtrust komen?
Je kunt ook anoniem bellen, zodat ze de naam niet doorgeven.
Succes, ik zou zeker wat doen. Knipoog

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 07:29

Jesus wat een irritante lui zeg! Zijn het kinderen, of volwassenen? Je kunt natuurlijk wel de politie bellen maar ik ben bang dat die weinig aan de situatie veranderen. Waarschijnlijk houden die losers hun klep voor 1 nacht maar zullen ze de volgende nacht extra tekeer gaan als "wraak". Ongelooflijk zeg dat zulk hersenloos gespuis gewoon vrij rondloopt!

Wat ik zou doen: verzamel een flinke groep mensen die er ook last van hebben en bedreig deze buren maar eens flink! Net zolang tot ze oprotten. Dit soort lui hebben namelijk geen hersenen en snappen maar 1 taal; dus gelijke metten uitdelen. Dus hup, terorriseren met de hap! Zijn ze nou helemaal besodemieterd, dit soort lui ben je liever kwijt dan rijk. Maar je laat je eigen leven toch niet door ze terorriseren? Kom op zeg!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 09:34

Als je een huurhuis hebt, kan je het ook via de woningbouw proberen.
Ik heb ook een tijdje een echte psychopaat boven me gehad, en was blij als ik thuis kwam en mijn huis (en dus mijn katten!!!!) waren er nog. Alleen wist ik pas zeker dat mijn katten er nog waren als ik boven was, want hij sloeg regelmatig de deurramen in.
Soms kreeg hij 's nachts een aanval en als 1 van de buren dan de politie belde, kwamen ze niet, want ze hebben 's nachts maar met zijn tweeën dienst (dorp he) en hij was te gevaarlijk voor 2 man. Nou fijn, ik zat er in mijn eentje.
Gelukkig heeft de woningbouw na heel veel klachten en nadat hij zowat zijn hele huis gesloopt heeft hem herplaatst.
Je wilt niet weten in wat voor huis hij nou woont, een kasteel vergeleken bij onze kleine flatjes, een ruime eengezinswoning, maar in niet zo'n fijne buurt geloof ik.
Nou ik hoop dat hij daar heel gelukkig wordt, maar ik ben blij dat ik van hem af ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:33

Zeker bellen. Niet alleen jij en je hond hebben er last van. Waarschijnlijk de hele flat. Grote kans dat er nog meer mensen bellen [zonder dat jehet weet] en dan staat die klacht sterker.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:47

Ik zal zeker ook wel de politie bellen.
Ik sluit me helemaal aan bij Jippie!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:59

Idd de politie bellen. Die mensen moeten niet gaan denken dat ze dit zomaar kunnen doen. Dan wordt het van kwaad tot erger.
Ik zou er niet zelf op af stappen. Ik denk dat je dan het risico loopt dat die mensen gewelddadig worden op jou persoonlijk. Wat je wel kunt doen is meer mensen optrommelen die er last van hebben en dan contact opnemen met de woningbouwvereniging. Tenminste, als het hier over huurwoningen gaat.
Ik zou in ieder geval proberen hier iets aan te doen, want straks wordt het van kwaad tot erger. Succes!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:59

Mensen hebben vaak een bepaalde drempel om de politie te bellen.... dat hoeft echt niet. Daar is de politie oa voor om dit soort meldingen door te geven.
Je kunt gewoon je naam zeggen...die wordt toch gevraagd anders...en die komt alleen in de melding te staan. Net of iedereen deze kan lezen!!
Hoe vaker men belt, des te groter het probleem. Als deze te groot tracht te worden, wordt er overleg gepleegd met de woningbouw. Er kan dan (kan!) indien er sterke overlast is een uitzetprocedure volgen. Maar dit is zeker niet zomaar!
Er zal dan een aantal malen een buurtbrigadier heen gaan om te praten, als ze die bij jullie hebben. Is een soort 'oude' wijkagent.
Die mensen kunnen bij meerdere meldingen in 1 nacht een proces-verbaal krijgen.
Is het alleen s'nachts dan. Gaan ze dan ook met die winkelwagens rotzooien?
Zijn het kinderen die dat vuurwerk gooien? En is het een groot gezin?
Dus...bellen....wordt allemaal in systeem gezet, hoe meer hoe beter (voor de omgeving).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:25

Idd gewoon bellen, hoe meer meldingen er in het systeem komen te staan hoe makkelijker de woningbouw ze er uit kan gooien.
Bovendien kunnen ze idd een proces-verbaal krijgen wegens burengerucht.
Succes ermee.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-02 13:41

Nou, het was eventjes rustig vannacht en ik besloot maar weer mijn bed in te duiken. Ik zat op de grens en dacht.. nog één keer en dan bel ik. Maar op het moment dat ik naar mijn bed toe zou kwam er al een politieauto. Er was dus schijnbaar al iemand anders die gebeld had. Óf ze zagen het winkelkarretje liggen (want die viel wel op zo midden op straat) en hadden zelf al meteen de link gelegd. Ze zijn nog een poosje binnen geweest en daarna was het in ieder geval rustig. De volgende keer zal ik in ieder geval zeker meteen bellen.

Het gaat hier trouwens om een enkele huurwoning en verder zijn het allemaal koopwoningen. De herrieschoppers zelf zijn schat ik ergens tussen de 20 en 30 jaar oud. (die veelal de gehele zomer goed hoorbaar zijn en in de winter meestal van donderdag t/m zondag) Voor zover ik weet.. wonen er maar twee mensen, maar ze hebben vaak hééél véééél visite. Die ook altijd op een zeer luidruchtige manier vertrekt. Ik woon hier in een 30 km. zone (waar overigens niemand zich aan houd, aangezien dit een brede doorgaande weg is), maar als de zogeheten vrienden weg gaan, doen ze dit met piepende banden en met een kilometertje of honderd achter de kiezen.
Het gaat hier overigens niet om een flat. Het zijn allemaal eengezins koopwoningen met op de hoeken een boven en benedenwoning, welke door de woningbouw worden verhuurd.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 13:49

Ik zou ook bellen, ik heb vanacht ook zoiets meegemaakt, wij hebben in onze wijk van die "hangjongeren" zitten ook constant strijkers af te steken elke keer als ik mijn ogen dicht deed ging er weer zo'n ding af echt niet normaal gewoon

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 14:00

Ik zou ook bellen. Zeker als je weet dat er al eens vaker klachten over deze mensen zijn geweest bij de politie.
En misschien ook een klacht bij de woningbouw. Misschien dat er al meer klachten zijn geweest en dat jouw klacht nog iets bij kan dragen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:18

Zeker bellen, wachten tot het ophoudt is geen optie, dat gebeurt waarschijnlijk toch niet. En de politie erop afsturen is nog altijd verstandiger dan zelf aan gaan kloppen, wie weet waar ze tot in staat zijn Scheve mond Ik heb weinig tot geen vertrouwen in de politie, maar je moet wat!