hoeveel verzorgster/bijrijders hebben jullie gehad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

hoeveel verzorgster/bijrijders hebben jullie gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 19:52

Hoeveel verzorgsters/bijrijders hebben jullie paarden/pony's gehad?

Honey:
Toen ik haar net had werd ze verzorgt door Mandy, was toen een jaar of 8, maar die kreeg een eigen pony en stopte dus.
Toen kwam Nikki, van 12. Zij heeft haar ruim een jaar gedaan, maar ging naar de havo en had geen tijd meer. Als ik haar nu (ze is nu 16 of 17) tegenkom vraagt ze nog steeds als eerste hoe is het met honey Lovers
Toen kwam Daphne, een rampenplan 1e klas.
Toen Anouk. Ook ruim een jaar verzorgt, toen ik van stal verhuisde (voor de 1e keer) heb ik haar nooit meer gezien of gesproken.
Toen een ventje waar ik zijn naam niet meer van weet Haha!
Toen Laura, die heeft haar een maand of 4 gedaan, helemaal geweldig, zij kon haar echt trainen enzo, maar ook laura kreeg een eigen pony.
Nu heb ik zo ongeveer sinds mei Sandra (14) en Eveline (9) en na wat ups en downs gaat dat goed.

Jamaica:
Eerst Sonja (draumpje hier op bokt) gestopt omdat ik van stal verhuisde en het toen te ver weg was.
Toen is er een meisje van 16 proef komen rijden. Ze vond het harstikke leuk en wilde haar graag gaan verzorgen. Vervolgens nooit meer gezien. Verward
Toen Marije, spoorloos verdwenen.
Vanavond "soll gesprek" met mieke, van 35. Hoop dat dit wat is!

Wat is jullie score?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:07

ff denken Prins was van iemand anders maar 100 % van mij, Future reed ik 3 dagen per week, Kyl reed ik ook 3 dagen per week en Cendor reed ik ook 3 dagen per week. 4 dus. Maar voor mijn werk heb ik tijden gehad dat ik er 6 op een dag reed (niet leuk) en nu rij ik er 2 per dag. Ik heb nu ook geen bijrijd paard meer (geen tijd en zin voor en in)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:09

euhm, bijrijders/verzorgster, geen verzorg/bijrijpaarden dus Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:17

ach dacht, "laat ik me er maar eens mee bemoeien" sorrie sorrie sorrie.
hihihihihi

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:42

Bij mijn vorige pony Tumtum hielp een vriendin van toen 13 jaar oud deels mee aan de verzorging dat heeft ze een half jaar gedaan tot ze zelf een pony kreeg. Daarna heb ik de verzorging zelf gedaan en reed mijn zusje wel eens op Tumtum.
Bij Bobo heb ik een bijrijder (Amanda) gehad die 2 dagen per week Bobo reed en die is er ook mee opgehouden omdat ze het te druk kreeg. Nu geen verzorger of bijrijder meer gehad, iemand heeft nog wel gevraagd om Bobo te verzorgen maar heb dat aanbod geweigerd omdat ze gewoonweg haast geen ervaring had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:53

0
En dat wilde ik zo ook nog wel ff houden Lachen
ik denk dat ik veels te veel eisend zou zijn en het ook erg moeilijk zou hebben om iemand anders op Kawa te zien rijden.
Zelf kom ik ook altijd mijn afspraken na, sla nooit een dagje kawa over, ook niet als ik ziek ben, dus zoiets verwacht je dan ook al (te) snel van een bijrijdster.
Dus ik denk dat ik een te grote kreng ben voor een bijrijdster Extreme duivel
Maar wie weet in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:58

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.

Het is wel off-topic, dus om op je vraag terug te komen stef: ik nog niet een.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:08

Geen een,
maar ik heb het natuurlijk makkelijk, ik doe het samen met moeders en zuslief, hun gaan als ik weinig tijd heb.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:08

Zep schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.

Het is wel off-topic, dus om op je vraag terug te komen stef: ik nog niet een.


Off topic, Ja kan wel als je verder geen leven hebt of wil hebben.....

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:12

Ik heb er een stuk of 4 gehad!
Maar Linnie doet hem nu al een tijd en dat gaat heel goed, ook al heeft ze heel weinig tijd vanwege school.
De reden dat ik een verzorger heb, is omdat je bij ons op stal alleen voor de stal betaalt en verder niets!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:21

gijsenkim schreef:
Off topic, Ja kan wel als je verder geen leven hebt of wil hebben.....


Onzin. Er zijn toch ook wel stallen te vinden waar ze bijv. je paard in de wei zetten overdag. Kun je best gewoon 4x in de week komen rijden. Meestal moet je op zo'n plek wel genoegen nemen met minder faciliteiten, maar als je toch al niet zo'n fanatieke ruiter was...

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:35

Zep schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.


Inderdaad dat vroeg ik me ook af, vind dat je helemaal gelijk hebt Zep! En als je naast je werk zoveel extra hobby's ernaast hebt dat je te weinig tijd voor je paard overhoudt dan ben je waarschijnlijk de verkeerde persoon om een eigen paard te hebben.
Mijn motto is altijd, ik wou een paard dus ik zal er ook zelf voor zorgen. En tot nog toe heb ik me daar altijd aan gehouden. Zelfs al bieden m'n ouders aan om een paar stalklussen over te nemen, ik ga er niet op in en doe het altijd zelf. In de 12 jaar dat ik paarden heb, heb ik nog nooit 1 dag geskipt (nouja, behalve toen ik buiten westen in het ziekenhuis lag na een trap tegen me kop, maar zelfs toen ik weer bij m'n positieven kwam moesten ze me zowat 2 weken vastbinden met touwen in m'n bed, zo ongerust was ik om m'n paarden Haha! )

Overigens heb ik wel verzorgers voor de ponies gehad, maar niet omdat ik ze nodig had maar omdat ik het die kinderen gunde. Hun ouders hadden geen geld voor rijlessen, laat staan een pony dus ze hingen altijd bij mij op stal rond.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:48

Nul. Wel af en toe een meisje wat pittig kan rijden(komt van de zelfde manege als ik) rijd af en toe op Den. Omdat ik dat leuk voor Den en dat meisje vind.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 23:27

er zijn ook nog mensen die om medische redenen een bijrijder hebben of die het gewoon leuk vinden.
Voor hon heb ik in principe echt niemand nodig, maar dat beestje vind het gewoon leuk om lekker gereden te worden, iets wat ik haar niet (meer) kan geven

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:39

Nummer 1 was een ramp, vroeg teveel tegen de afspraak in en lette niet goed op mijn paard. Ik ben zelf nauwkeurig en de tijd dat ik op stal ben stop ik liever in beweging voor mijn paard en niet in hangen in de kantine. Ik vind een verzorger die dus andere dingen doet dan afgesproken en dingen vergeet niet kunnen.
Nummer 2, Kleintje, een maand gereden, ging aardig. Uiteindelijk niet zo'n succes omdat paardje het lichamelijk niet aan kon. (Nog wel goede vriendin)
En nu mijn schoonzusje Lachen Zei longeerd haar 1 keer in de week, ik leer haar nu wat basis voor het rijden en dan gaat ze straks ook lekker rijden. Omdat mijn fulltime baan ook vaak extra avonden inhouden is het fijn dat iemand anders dan een avondje aan haar kan besteden. Ik ben er 2 keer per dag door de weeks en dan 1 keer in de avond niet. Voorlopig hebben we allebei lol en gaat het prima Lachen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:11

1 en ze is woensdag voor het eerst op Nappie bezig geweest Haha! Ze is een Z ruiter en haar paard moet helaas 3 maanden verplicht stappen aan de hand, toen heb ik haar aangeboden dat ze op Nappie mag rijden en ze heeft daarop ja gezegd. Waarom ik haar ook gevraagd heb is omdat het mij gewoon heel veel tijd scheelt en ze rijdt echt super goed en kan Nappes dus veel bijleren. Ze heeft een engelengedult (ik was allang geploft als ie bij mij gedaan zou hebben wat hij bij haar flikte afgelopen woensdag! maar zij was juist heel relaxed en ging gewoon lachend verder echt geweldig )

Morgen rijdt ze hem weer en ik hoorde van een stalgenootje dat ze het echt leuk vindt, dus al mijn twijfels of zij dat echt wel zou vinden zijn weg en ik het er gewoon een goed gevoel over Haha! Wel jammer dat het waarschijnlijk maar voor 3 maanden is maar tegen die tijd zien we wel weer verder, ik ben namelijk heel veel eisend voor een bijrijder Knipoog

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:36

0,0 Niemand, nada, noppes Knipoog En ook ik wil dat wel even zo houden, maar als het zelf niet meer lukt met school oid, dan zou ik wel gaan overwegen om er een bijrijdster bij te nemen. Maar zo lang ik het zelf allemaal nog red, doe ik het zelf lekker Lachen

prompter

Berichten: 11041
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:52

Zep schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.

Het is wel off-topic, dus om op je vraag terug te komen stef: ik nog niet een.


Ja, dat denk ik nou ook zo vaak! Ik heb twee paarden, ik werk full time, en mijn man en ik gaan gewoon samen elke dag lekker naar de paarden. Ik zou dat echt geen dag willen missen, zou ook niet willen dat er andere mensen aan mijn paarden zitten. Mocht 1 van ons 2-en een keer niet kunnen, dan doe je gewoon 2 paarden in je eentje, ik zou echt niet weten waarom er een vreemde bij zou moeten. Maar het lijkt wel mode, een heleboel mensen bij ons op stal hebben bijrijders (en onze staleigenaar is daar niet blij mee, ze 'vergeten' toch vaker dingen als opruimen en hekken netjes dicht doen dan de paardeneigenaren).

Dus ik heb ook in al die jaren dat ik paarden heb nog nooit een bijrijder gehad!

Extremely rare and Beyond Compare

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:59

Nog nooit een bijrijder gehad en die komt er ook niet. Eigenlijk ben ik het wel een beetje met Zep eens. Om me heen hoor ik vaak dat mensen graag wat tijd voor zichzelf overhouden en dat ze daarom dus een bijrijder nemen. Van mij mag het allemaal hoor, maar ik kies er dus duidelijk voor om alles zelf te doen, elke dag weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 01:26

Zep schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.


Om mee te fokken Haha!
Wij hebben 4 paarden, waarvan 1 in de opfok in Friesland.
De verzorging doen we gewoon zelf (ze staan aan huis) maar sinds kort heb ik er bijrijder bij omdat ik geen tijd heb om ze zelf alle 3 te rijden en ik het toch prettig vind als de merrie´s ook lekker gereden worden.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:35

off topic
Als je 40 upw werkt je reis ook nog eens 5 upw van en naar je werk, je hebt twee kinderen en een man en dus ook een huishouden en dan twee paarden fulltime doen....?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:49

Ik heb twee pony's. Waarvan ik Taran helemaal zelf doe. Max zou verkocht worden, maar dat wil mijn vader niet. Hij blijft dus. Maar omdat ik geen zin en tijd heb om hem zelf elke dag te verzorgen heeft hij al vanaf zijn 2e een verzorgster.
Begonnen met 1 die het bijna 3 jaar heeft gedaan, toen werd ze te achterbaks. En toen 2 die het heel kort hebben gedaan. En nu Miranda alweer ruim een jaar. Dus heb er 4 gehad!

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:59

Geen een. Ik wil mijn rijponys gewoon echt voor mezelf houden zeg maar. Zonder dat er iemand anders op rond huppelt die ze misschien kan verpesten. Dus bij camilla nu komt er ook niemand bij die haar verzorgt of bijrijd. Klinkt misschien een beetje hebberig maar ik ben gewoon zuinig op haar. Lachen
Bij Onyx, ach, daar maakt het me niet uit, alleen maar leuk voor m als ie meer aandacht krijgt want dat vind ie super. Het liefst de hele dag door aandacht!
1 meisje op stal, heeft zelf ook een shetlander, ze is 12 maar ontzettend klein voor dr leeftijd. Haha! Zij gaat Onyx inrijden als het goed is. Lachen Dan heb ik mijn buurmeisje die graag met hem wandeld en knuffelt. Lovers En over een tijdje mag zij hem ook gaan rijden, ik geef haar nu les op een ander ponytje bij ons op stal. En dan is er nog een meisje die graag langs wil komen in de kerstvakantie om te kijken of ze Onyx mag verzorgen. Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:03

Ik heb ook altijd een verzorg(st)er erbij gehad. Ik wil idd heel graag een eigen pony, maar het is best lekker om af en toe een dagje niet te gaan. Of (als je meer dan 1 pony hebt) hulp te hebben.

Ik heb naast mijn pony's ook een gezin, een huishouden en ga maar door.
Ik kan er prima alleen voor zorgen, maar het is net het beetje extra tijd als je een verzorgster erbij hebt.

Maar voor je DE GOEDE verzorgster heb gevonden ben je een heel eind verder.

In Rotterdam ben ik begonnen met een meisje van mijn leeftijd (toen 22), zij maakte er gewoon een puinhoop van. We hadden toen 2 dravers en ze kwam net zo makkelijk met een vriendin op stal en reed er zelf 1 en liet die ander door der vriendin rijden! Frusty
Ook poetste ze de honden (!) met mijn paardenborstels. liet alle spullen slingeren e.d.

Er is nog een meisje geweest wat zich aan alle afspraken ontrok. Ik was in die tijd zwanger en belandde helaas in het ziekenhuis. Ze heeft toen ruim 2 maanden alleen voor mijn paard gezorgd. Achter mijn rug om nam ze springlessen (terwijl ik had gezegd dat er met dat paard NIET gesprongen mocht worden ivm zijn rug). Ze liet er anderen op, waste het paard in de winter bij -4 nog net zo makkelijk helemaal met koud water, ragte hem compleet af om hem vervolgens bezweet en nog pompend op stal te zetten.... Nee, dat was dus 3x niks.

Toen kwam er een jongen, die in het begin zijn best deed. Na een maandje ofzo begon hij mij te vertellen wat ik fout deed. Maar dan in de zin van schoenen keuze, e.d. Exit!

Toen ik Isabeau kocht werd ze mede verzorgd door Gwenny en Roxanne. Gwenny is er nog steeds (ware het dat zij nog in Rdam woont en wij verhuisd zijn, maar ze komt regelmatig logeren) en dat andere meisje, tja, dat loog en bedroog aan alle kanten......

Stef, ik hoop dat deze vrouw het is voor jou en james!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:16

Zep schreef:
Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen een paard nemen als ze vinden dat ze het zo druk hebben, dat ze er niet zelf voor kunnen zorgen. Ik ga er toch van uit dat je met de verzorging die een gemiddelde pensionstal je biedt, je met een full-time baan en 1 of 2 paarden goed uit de voeten moet kunnen.

Het is wel off-topic, dus om op je vraag terug te komen stef: ik nog niet een.


Ik begrijp je redenatie Zep, en ik ben het met je eens dat, zolang je het alleen af kan, je geen bijrijdster hoeft te nemen.
Maar er zijn situaties waar dat totaal anders bij is.

Stel, een vrouw genaamd Wendy (verzin even een naam), heeft een paard op een pensionstal waar uitgemest wordt en het paard elke dag op de wei mag.
Wendy werkt 38 uur in de week en soms ook in de avonden, koopavonden. Ze heeft verder haar gezondheid niet mee, is gewoon ontzettend snel moe, vaak hoofdpijn, elke griep/verkoudheid die heerst krijgt zij ook. Kortom: zeer zwakke gezondheid ook al is er geen 'ziekte' in het spel.

De eerste 2 jaar gaat Wendy nog trouw bijna elke dag naar stal om een uur lang te sporten, maar daarna wordt dit minder en uiteindelijk komt het steeds vaker voor dat, als ze zich lichamelijk 'niet 100% voelt' het paard alleen maar wordt los gegooid en/of gelongeerd, of alleen gepoetst.
Dus het echte 'trainen' nog maar 2 of 3 keer per week.

Dan denkt ze: ik kan beter 2 dagen mijn paard door een ander laten doen, zodat deze een wat betere conditie krijgt...
En nog een voordeel:
Zijzelf kan extra kracht opdoen voor de keren dat ze WEL gaat, en met meer energie (en positiviteit!) haar paard doen.

Want (en ik spreek uit ervaring!) een paard heeft liever een baasje dat vol enthousiasme bij haar paard komt en energie en tijd heeft voor aandacht, probleempjes, trainen en gezondheid, dan...
een vrouwtje dat snel even wat afraffelt omdat ze zelf bijna omvalt van vermoeidheid, haar paard een lieve knuffel geeft en zegt: Sorry schat, ik zou zó graag willen maar ik KAN niet meer... Verdrietig

Kijk, als je zonder bijrijder/verzorgster kan, oke.
Maar er zijn mensen die met een lichaam moeten doen dat niet zo energiek en vlot en gezond is... en niet te vergeten je hersenen die alles ook maar aan moeten kunnen.
En wat dacht je van het huishouden, kinderen, een drukke baan... Haha!

Je kunt zeggen tegen iemand die het niet aankan: Neem dan geen paard.
Maar dat vind ik een zeer harde en belachelijke uitspraak. Boos!
Alsof die 'zwakke' persoon haar energie maar volledig moet besteden aan werk/thuissituatie, en het kleine beetje dat overblijft aan 'hobby/vrijetijd'?
Dan heeft zoiemand per definitie geen kans op een paard. Scheve mond

Mijn ouders hebben zich zeer goed gerealiseerd dat mijn lichaam k*t is, en niet alleen gedurende de kanker (afgelopen 4 jaar) maar daarvoor had ik al chronische vermoeidheid en epilepsie.
Daardoor had ik wel tijd, maar niet altijd energie voor een paard.

Sinds ik een paard heb helpen zij (en Peter ook veel!) mij met veel dingen, zelfs in 't huishouden af en toe vanwege de chemokuren.
"Ga jij maar naar het paard", zeggen ze dan. "Wij doen de rest wel."
Dat vind ik zo lief!
Ze weten gewoon dat ik erg gelukkig ben als ik bij Cerise ben, en dat Cerise mijn grote kracht is, mijn reden is om te vechten voor mijn leven.

Ik zou een verzorgster kunnen nemen tijdens mijn chemo.
Ik nam echter een interieurverzorgster, of eigenlijk 2, mijn ouders.
Af en toe als het me teveel wordt helpen ze me. Dankzij hen en dankzij Peter en nog veel paardenvriendinnen kan ik het allemaal aan. Lovers

Maar degene die een verzorgster willen: heel begrijpelijk!
Het is moeilijk om te zorgen dat het tussen eigenaar, verzorger en ook paard (driehoek haha) goed klikt, maar als dat eenmaal lukt is dat echt geweldig.
Veel succes iedereen met verzorgpaarden of verzorgers!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RianneH en 53 bezoekers