!!OOOH wat erg, een aanrijding voor mijn neus...!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

!!OOOH wat erg, een aanrijding voor mijn neus...!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 17:47

Ik reed in m'n Landrover jeeppie naar huis, en was al bijna thuis. Opeens zag ik een waterhoentje op de weg in elkaargedoken zitten.
Er stonden veel mensen 'af te wachten'tot er wat gebeurde (voor een supermarkt).
Ik ben verderop accuut omgekeerd, auto geparkeerd en er heen gehold.

Auto's moesten voor me remmen, en ik joeg dat eendje richtng de stoep. Verder op is een beschermd natuurgebied, dus daar wilde ik hem heen 'jagen'.
Ik dacht dat het prefect ging, maar opeens holde hij weer weg, richting de weg!!!!!
Hij vloog net half een beetje omhoog, en de auto die eraan kwam had MAK-KE-LIJK kunnen remmen/ stoppen, want hij zag dat eendje van verre al aankomen. En zag mij midden op de weg zwaaien!! Boos!
Welnee, rijdt dus gewoon door, probeert het niet eens te ontwijken...
KLAP!
Volop tegen dat eendje aan... Boos!
En reed gewoon door... Boos!
Straal langs mij... Boos!

De volgende auto zag alles precies gebeuren, zag dat de eend nog leefde, maar stuurde er gewoon FLATS overheen.
Hele eendje aan stukken...

Mijn hart werd op dat moment echt verscheurd... Verdrietig
Ik heb staan huilen, daar stond ik dan...midden op straat, en weer niemand die iets deed.
Bah.

Ik hoor al die geluiden nog heel helder, echt zo'n ronduit afschuwelijke ervaring dit. Huilen
Ik ben er echt kapot van.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:50

Jemig, wat zul jij geschrokken zijn zeg.
Het is trouwens wel erg bitter dat terwijl jij probeert om het diertje te redden, een of andere wezenloos er zo overheen rijdt, onwaarschijnlijk zoiets. Misschien is het wel een beetje symbolisch voor andere dingen die op deze wereld gebeuren?

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:51

Godsamme niemand heeft respect voor dieren in het wild Boos! Het is gewoon niet meer eerlijk!

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:51

Lekker dan!!! Waar is het hart gebeleven van sommige mensen??? Je kan dan toch makkelijk even remmen??? Je gaat dan toch niet door rijden!!! Echt aso hoor en zielig Scheve mond

22 Januari verwachten we ons kleintje

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:52

Jeetje zeg, wat een t*ringmensen om zomaar door te rijden terwijl iemand aangeeft te stoppen!!!!
Wat erg zeg.... en terwijl jij het arme beest wou redden, rijden hun er gewoon hoppa overheen Boos!
Sterkte ermee.....

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 17:57

Wat zijn er ook een keiharde asociale mensen he! Vooral als ze zo duidelijk kunnen zien dat jij het diertje van de weg probeert te halen. Ik zou daar ook niet tegen kunnen hoor!
Je hebt het in ieder geval geprobeerd... Boos!

28-09-2007
Nothing compares too you...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:01

wat een klootzakken bestaan er toch he!!!!!!!!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:59

Er zijn heel veel mensen in het verkeer..achter het stuur, die gewoon niet goed kijken. Zo gebeuren oa die aanrijdingen van mensen langs de snelweg..... Velen zitten bijna in het stuur en hebben al moeite op hun 'kantje' te blijven, dan niet te spreken over spiegelen en dingen die afwijken op de weg!
Nu dus ook....

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:04

sommige mensen interesseert zoiets niet, ik reed een keer vanuit mijn werk naar huis en zag van een eindje weg al twee jonge katjes achter een blaadje aan rennen komt er van de andere kant een één of ander ....... en die rijdt zo over dat katje heen (van nog maar een paar maanden oud) weet niet of hij dood was volgens mij niet want dat beesie bleef in het midden stil zitten maar toch als je zoiets ziet en je rijdt toch door heb je gewoon een bord voor je kop!! (heb toen echt zitten janken in de auto)

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:07

Niet gestopt dan, dan reed jij toch ook door...

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:10

oh sh*t das nou echt niet goed, heb je de nummerplaten kunnen zien toevallig?

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:12

nee was het maar zo het was al aardig donker buiten, wou er eerst nog wel achter aangaan maarja was in mijn eentje dus dat leek me niet zo verstandig


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:14

Branca schreef:
Niet gestopt dan, dan reed jij toch ook door...


zoals ik al zei bleef het beestje in het midden zitten en ik zag ook niets in mijn achteruitkijk spiegel op de grond liggen dus ben ik doorgereden ja, normaal doe ik dat niet want ik wordt al boos als iemand een hond slaat of als 1 van onze katten een vogel heeft.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:18

Ik zou me dan zo onzeker voelen he...zou ik echt over blijven dubben. Maarja, in het donker wordt het wat moeilijker..
Enne...nummerplaten=kentekenplaten noteren..wat heeft dat voor zin?

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:20

ja ook niet veel, ga echt niet bij de politie langs met het volgende 'ja hallo ik wou aangifte doen voor het overrijden van een kat dit is het kenteken succes ermee, denk dat de politie dan denkt dat ik niet goed ben.

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:46

Anneke schreef:

Mijn hart werd op dat moment echt verscheurd... Verdrietig
Ik heb staan huilen, daar stond ik dan...midden op straat, en weer niemand die iets deed.
Bah.


Ik weet precies hoe je je dan voelt Anneke; heel machteloos, stil en erg verdrietig... Huilen . Ik heb ook weleens zoiets meegemaakt Boos! .
Gewoon niet te geloven hoe triest mensen kunnen zijn...

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 19:59

Gadverdamme, hoe durft die automobilist dat eendje aan te rijden!! En de volgende hem plat te rijden.
Boos! Boos! Hier kan ik dus echt kwaad om worden, ik snap ook heel goed dat je je verschrikkelijk voelt. Je moet nu ook niet de schuld bij jezelf gaan neerleggen hoor. De mensen van tegenwoordig hebben ook helemaal geen respect meer voor dieren..... Boos!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:01

Arm eendje!!
En jij probeerde het nog wel te redden!!
Sommige mensen zou je ook wel.....
Boos!:(:(:(:(:(:(

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:26

oh wat zielig, wat een l ul is die automobilist zeg, hij had wel even kunnen stoppen! Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:50

Verschrikkelijk!

Ik hebhet ook een keer gezien met een wat trage duif,
zo'n K-wijf achter het stuur zat echt naar die duif te kijken maar minderde niet eens vaart!
Gewoon recht eroverheen!
Ooooeeehhh, ze had mazzel dat ik toen nog mijn fiatje had, als ik toen mijn Pick Up gehad had...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 21:17

Oh zo naar! Verdrietig Boos!
Het ene moment BAF auto ertegenaan, en je ziet dat eendje rollen...het volgende moment FLATS eendje aan diggelen. Terwijl je hem een kleine minuut daarvoor nog zo lief en onschuldig zag waggelen.
Ik zie het steeds maar voor me, en hoor het nog steeds.
Ja ik ben zo dierengek, dit raakt me heel erg.
Dat gevoeloze van sommige mensen. En dat ze doorrijden en je aankijken van: 'ja wat is er nou'?

Tsja vrijdag de 13e mischien? Scheve mond

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:31

Idd Anneke, je zou ze wel wat kunnen doen dan. Ik rem ook altijd voor dieren, dat weet ik wel.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:42

Gatver wat een rotervaring! Ik zou echt zo kwaad geworden zijn, totaal geen respect voor dieren. Grrrrrr je zou ze! Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:51

Tsja, zo zijn sommige mensen. Die zien een dier als een lastig obstakel, niet als een levend wezen... Dus wat doe je ermee? Gewoon doorrijden Boos!
Ik denk dat die persoon zelf het na een halve minuut alweer vergeten is. Een dier doet zo iemand gewoon niks. Erg genoeg.

* To Belg, or not to Belg *

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 11:20

Ik vind het echt erg dat er mensen zijn die niet remmen voor een beestje wat er op de weg zit! En ik vind het knap van je dat je het eendje de weg wilde laten zien en naar het natuurgebied lijden, echt rot dat het zo moest aflopen! En ik zou ook in huilen uitgebarsten zijn!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)