klasgenoot probeerde zelfmoord te plegen

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

klasgenoot probeerde zelfmoord te plegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 16:40

Ik was vandaag op school. Zoals gewoonlijk erg saai, tot we na de pauze weer frans hadden. Een meisje T die kwam te laat en huilend de klas in...Iedereen was een beetje nieuwschierig en uiteindelijk heeft ze het verteld. Een meisje uit me klas C die heeft problemen thuis (wil dr verder niet op ingaan) En heeft zelfmoord proberen te plegen...

Ze ging in de pauze naar de wc en bleef een half uur weg (heel de pauze). Toen net voor de les begon kwam ze weer in de aula. T is toen bij haar gebleven en toen had C het tegen haar gezegd. Ze zijn toen weer naar de wc gegaan en er lag een hele plas bloed.

Ze heeft het dus heel erg moeilijk. En ik nu ook. Ik kan het niet bevatten dat je zoiets wil/kan doen op deze leeftijd (dat is natuurlijk omdat ik geen problemen heb).

Ik weet niet hoe ik nou moet reageren als ik dr zie....
Sorry voor dit wazige verhaal, maar ik zit er echt mee..... Scheve mond


Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:47

Wat erg zeg!
Ik weet niet echt wat ik moet zeggen, maar verder nog sterkte ermee.. Scheve mond

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 16:51

kan me voorstellen dat je er mee zit. ik heb het laatst ook mee gemaakt maar diegene deed het goed....en is er niet meer.....

ik kan me het ook niet voorstellen, ik bedoel het leven is voor iedereen moeilijk en iedereen heeft van die momenten.

wees blij dat ze nog leeft wat als want als het haar gelukt was dan is het gevoel veel erger en dan blijf je afvragen....WAAROM?????

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 16:53

jah nou waarom weet ik wel. En ik hoop zo dat ze het niet nog een keer gaat doen...Ook al was het niet echt een vriendin van mij, tenminste ik ging niet echt met dr om...

Maar ik hoef even geen begrafenis meer Huilen

*please laat ze t niet meer doen...*

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:06

Jeetje echt erg!!
Sterkte ermee!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:06

Jeetje, dan heeft ze het vast heel moeilijk gehad. Het is te hopen dat ze nu iig hulp krijgt en er weer een beetje bovenop komt...

* To Belg, or not to Belg *

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 17:08

jah ze ging naar de dokter, ze werd opgehaald.
Ik hoop dat ze het aan de dokter verteld, dan kan ze met iemand gaan praten Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:35

Het is altijd heel erg als mensen het zo moeilijk hebben dat ze niet verder willen leven. Het is ook heel moeilijk hoe je daar van buitenaf mee om moet gaan. Het enige dat altijd geldt is dat je zulke signalen altijd heel erg serieus moet nemen. Ik kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent.

Ik hoop voor je klasgenoot dat ze binnenkort een andere oplossing voor haar problemen kan vinden. Er is nog veel te veel te beleven op je 16e namelijk.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:13

Kwijl is niemand wezen kijken waar ze bleef dan

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:16

he tiffany waarom die Kwijl smily??
Zo leuk is het niet hoor

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 22:33

Tiffany schreef:
:~ is niemand wezen kijken waar ze bleef dan


wrom die Kwijl ??? Lips are sealed

En ja T was wezen kijken maar ze zag niks...ja die plas bloed maarja...Later kwam ze terug en toen had C het verteld...

Zelf snap ik het ook niet helemaal...Ben een beetje in de war

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:03

Erg om dit mee te maken hoor. Pas geleden was er ook al iemand die schreef over een buurjongen die door een trein was overreden. Ik vind het heel erg als zulke jonge mensen geen uitweg meer zien. Er zijn toch ook vertrouwensartsen die je anoniem kunt bellen. Je moet wel heel eenzaam zijn als je met je problemen bij niemand terecht kunt. Ik ben van de oudere garde en vind dat zelfdodingen onder jongeren de laatste tijd veel meer voorkomen dan vroeger. Vraag me af hoe dit komt en vooral hoe dit voorkomen kan worden. Je hebt maar één leven en dat heeft leuke en minder leuke kanten. Het is heel jammer als je de moed of kracht of whatever niet hebt om door de mindere tijden te komen. Dan moet je toch wel behoorlijk depri zijn. Mijn broertje had vroeger zijn afscheidsbriefje in de schuur achtergelaten toen hij was blijven zitten in de 5e klas.....gelukkig kwam hij úren later alsnog opdagen. Het hele gezin was wel in paniek en machteloos. Sterkte voor iedereen die met depressies en zelfdoding te maken heeft, de nabestaanden blijven vaak met een hoop vragen en (onterecht) schuldgevoel zitten.

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:11

op TMFchat is een speciaal kanaal zelfmoord ik ga er vaak heen en er zijn veel mensen met dat soort problemen. Ook heb ik met iemand gesproken die iemand anders wil vermoorden.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:41

Oehh, erg als iemand op deze leeftijd het al niet meer ziet zitten! Mijn nichtje wilde vroeger ook dood. De eerste zinnen die ze uit zichzelf schreef waren: 'ik wil dood' 'ik haat leven' enzovoorts. Nu is dat helemaal over en is ze meestal heel vrolijk.


rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:43

Kheops schreef:
op TMFchat is een speciaal kanaal zelfmoord ik ga er vaak heen en er zijn veel mensen met dat soort problemen. Ook heb ik met iemand gesproken die iemand anders wil vermoorden.

Hmmm en jij maar denken dat ze daar serieus zijn och erms

gewoon geen onderschrift :D

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 15:59

frostwood"]
[quote="Kheops schreef:
op TMFchat is een speciaal kanaal zelfmoord ik ga er vaak heen en er zijn veel mensen met dat soort problemen. Ook heb ik met iemand gesproken die iemand anders wil vermoorden.

Hmmm en jij maar denken dat ze daar serieus zijn och erms
[/quote]
Niet echt, maar het gaat om het principe lolz, sommige denk ik dat het wel echt is, maar wel heel erg dat het ok ECHT gebeurt!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 16:04

Wat een vreselijk verhaal. Moet je voorstellen dat je op die leeftijd al geen uitweg meer ziet! Ik heb oprecht medelijden met die mensen hoor, moet je voorstellen dat je zo in de knoop zit dat je denkt dat het het beste is als je jezelf het leven ontneemt... Ik hoop dat C er nu met mensen over kan praten..

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 17:11

Jah ze houd zich niet echt overdreven rustig vind ik...Vandaag was ze weer erg bijdehand bij duits...Is dit om het te verbergen? Ik heb dr eigenlijk nog niet gesproken....ik weet niet wat ik moet zeggen/hoe ik me moet gedragen...

Haar buien zijn afwisselend: heel vrolijk (dan zie je T bezorgd kijken), maar als ze weer heel stil is is T ook heel bezorgd. Volgens mij zit het nog lang niet goed...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts, Vagabondo en 42 bezoekers