Wie heeft er 2 honden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Wie heeft er 2 honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:34

Hoi allemaal!

Niet zolang geleden vertelde ik jullie dat ik er een hond bij mocht gaan zoeken.Dat zoeken is geslaagd en we zijn verliefd op een duitse herder teef.
Dinsdag gaan we haar ophalen en tot die tijd gaan we dagelijks, soms 2x daags, met allebei de honden wandelen en ze samen op de speelplaats los laten.
Op zich gaat het echt super.Ze accepteren elkaar en respecteren elkaar.Geen van beiden is echt dominant maar mn belg is wel de baas.
maar nu komt het.Zoé (duitse) is nog nooit bij ons thuis geweest dus ik hoop dat Jody (belg) het een beetje kan accepteren dat ze rondloopt en haar eigen splletjes heeft.
Het moeilijkste is om geen jaloersheid op te wekken.
Heeft iemand nog een aantal tips?

Groetjes
Janneke

Btw even zeggen dat het dierenasiel in Vlaardingen echt super is!ze begeleiden ons echt heel goed.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:47

wij hadden een 3 jarige boerenfox en vorig jaar kwam daar een pup bij. Niks moeilijks gedaan, ging gelijk goed. Rocky (de oudste) was er in het begin zelfs bang van Haha!.
Nu hapt Rocky weleens naar penny als het naar haar zin te wild gaat, dan zet ze penny even op haar nummer, penny gaat onderdanig op haar rug liggen, en klaar

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:51

We wilden inderdaad eerst ook een pup..maar ja we werden verliefd op deze duitser.
Jody en Zoé weten gelukkig zelf heel goed wat ze wel en niet willen van elkaar.Vandaag hebben ze ook een wederzijdse snau te pakken gehad.
Maar verder ging het goed.
Ik hoop zo dat ze dinsdag mee kan Lovers

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:58

Ik heb wel wat vechtpartijen meegemaakt hoor.
Ik heb er 4.. 3 mechelaars en een cockertje..
Haal vooral de eerste tijd de speeltjes van de oudere hond weg in huis.
Of geef die speeltjes op een plek dat er ruimte voor is. zodat ze weg kunnen. De oudere hond (of eerste hond in huis) de meeste aandacht geven en de nieuwe hond hoe moeilijk het ook is even een klein beetje links laten liggen.. Scheelt in snauwerijen om aandacht van de baas.
Mijn cocker duikt met een nieuwe hond in huis gelijk zijn bench in en gaat daar kwispelend liggen grommen.. even de kat (hond) uit de boom kijken.
Maar als ze elkaar nu elke dag al zien zal het denk ik niet zoveel problemen geven.
Succes

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:04

Wij hebben er ook 2, wel Terriërs, dus best wel pittige hondjes!
Onze York, een teefje van inmiddels zeven hebben we al sinds pup. Sinds dit jaar mei heb ik er een hond bijgekocht, een Jack Russell pupje, een teefje van nu inmiddels al 9 maanden Lovers In het begin was Laika, de York, duidelijk de baas, Yucca was nog erg klein, en Laika is sowiezo al een jaloerse spinnenkop, dus Yucca had al een paar snauwen gekregen. Naarmate ze groter werd ging ze wat meer van zich afbijten, en we hebben ze ook regelmatig uit elkaar moeten halen. Geen van tweeën geeft op, en we weten zeker dat Yucca Laika sloopt, uitvechten heeft dus ook weinig zin. Tegenwoordig gaat het heel goed, af en toe nog een snauw, maar verder gaat het super. Yucca geeft er niet veel om, Laika geeft nog weleens een snauw, ze moet en zal de baas zijn Cool

Maak je geen zorgen, en wat briet zeg, de oudste de meeste aandacht geven. De nieuwe hond wil de boel toch verkennen dus zal er niets om geven, en zo wel, dan heeft ze pech. Je eerste hond krijgt toch voorrang neem ik aan.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:06

Ik heb net sinds 2 weken er een pup bij, Bas vond het erg
vreemd dat het huis niet meer van hem alleen was.
Het was erg wennen maar Bas heeft Spike geaccepteerd
en het spelen gaat super.
Spike laat duidelijk merken wanneer Bas hem pijn
doet, ze vechten soms ook wel een beetje maar ja er
kan er maar eentje de baas zijn Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:16

Wij hebben een hond en een kat....de kat is bij ons de baas....maar jah een oude cavalier king charles spaniel treed niet meer snel op als de baas, die hangt meer aan t baasje Lachen

gewoon geen onderschrift :D

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:34

Wij hebben ook 2 honden...moeder en dochter...geen last gehad dus want ze kunnen niet zonder elkaar.
Mijn ouders hebben een groenendaeler en toen die 8 jaar was hebben ze er nog een hondje bij genomen (pup van mijn hondje) en dat ging allemaal hardstikke goed die 2 zijn 2 handen op 1 buik..ze kunnen ook moeilijk zonder elkaar.
Mijn broer..heeft een (uit de kluiten gewassen) tekkel die ook 8 jaar was toen er een pup bijkwam(ook pup uit "mijn"nestje)...gaat ook hardstikke goed.
Gewoon de hond die je al hebt flink betrekken bij de nieuwere hond...
Succes!

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 09:44

Er is wel verschil met een pup of een oudere hond erbij nemen, ik zou zoals hier al eerder werd gezegd het speelgoed van de hond die je al hebt wegleggen verder zou ik de eerste hond niet als eerste binnen laten. zoals ik het lees zijn het 2 teven dit kan goed mis gaan houd daar ook rekening mee.

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 09:55

Ik heb 2duitse herders !
Het gaat super tussen hun en het zijn 2 mannetjes.
Soms zijn ze wat bot tegen elkaar maar daarna zijn het weer dikke maatjes.

Ook met uitlaten spelen ze lief met elkaar.
Als 2 mannetjes samen kunnen. Kunnen 2 teefjes toch ook samen ? Verward

Het is meestal zo dat mannetjes moeilijker met z'n 2tjes zijn dan vrouwtjes!

Jewel... :+:

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:04

Ik heb zelf 2 teven en dat gaat super. Hou in het begin je oudste hond als ranghoogste aan, maar als je op een gegeven moment ziet dat de nieuwe die rol over gaat nemen moet je daarin meegaan. Twee reuen knokken misschien eerder, maar dat is meestal een keer en dan is het over. Als teven echt gaan knokken is het hek van de dam, dat komt meestal niet meer goed.

*foutje, heb maar 2 teven, geen 3 Haha! *
Laatst bijgewerkt door Billy op 16-12-02 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goedgekeurd onderschrift :)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:23

Mijn reutje was 1 1/2 jaar oud, toen het teefje erbij kwam.
De eerste 6 weken was ik er heilig van overtuigd dat ik de fout van m´n leven gemaakt had Scheve mond ! Benson kon die kleine niet luchten of zien. Voortdurend moest ik er met m´n neus bovenop zitten, anders had ´ie d´r afgemaakt! Het was zo erg, dat ik er hard over na dacht, om Bella weer weg te doen Verdrietig ! Na 6 weken veranderde er iets, Benson beet niet meer naar Bella, hij gromde "alleen" nog maar. Een week later gromde hij niet meer de hele tijd en begon ik langzaam iets van hoop te krijgen Lachen ! Nog weer een week later, mocht ze zelfs af-en-toe in z´n buurt komen en nu zijn ze al weer 5 jaar samen en onafscheidelijk Lovers !
Gelukkig is het goed gegaan, maar of ik het bij evt. volgende honden weer zo lang uit zou proberen.... geen idee!
Ik had overgens nooit van Benson gedacht, dat hij zó jaloers zou zijn!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:00

Mijn ouders hebben ook twee honden. De eerste hond (reu, Ierse wolfhond) was al dik drie jaar dat de tweede hond (reu, grote maat York) erbij kwam (de York was toen 2). Vanaf het begin was de Ier ontzettend geïnteresseerd en blij, na een week ging dat over in jaloersigheid en mokken omdat die kleine er telkens met de speeltjes van de grote van door ging. Na die week werd het voor de grote een spel om de speeltjes terug te pakken. Dat af en toe het kleine hondje ook "per ongeluk" tussen de grote zijn kaken kwam, ach soi. Het gaat hartstikke goed samen want als de grote boos op de kleine is, is de kleine veel sneller door zijn grootte en hij past ook onder tafel als het te gevaarlijk wordt. Het kleine hondje is van zichzelf erg dominant en wil er eigenlijk niet aan dat de Ier de baas is, en moet telkens door hem op z'n plaats worden gezet en gedraagt zich dan ontzetten onderdanig door de Ier zijn bek te likken.
Het gaat dus eigenlijk gewoon perfect, behalve buiten (in de tuin en in het bos) dan wordt de Ier af en toe wat enthousiast en wil hij eigenlijk de York nielen. De York weet trouwens wel heel goed dat hij niet op de vlucht moet gaan voor de Ier want dat krijgt Mac last van zijn jachtinstinct en zou waarschijnlijk niet best voor de York aflopen als hij gepakt wordt.
De Ier wil trouwens niet dat de York bij hem op zijn matras slaapt (ja, de Ier heeft een matras ipv een mand en de reden kun je zo wel bedenken) dus de York slaapt gezellig met de katten. Op zich is het wel vreemd dat de Ier de York niet op zijn plaats wil hebben want de katten (2 katers en 2 seniele poezen) mogen wel daar liggen. Heb er foto's van, erg cute Lovers zó'n mega hond met katten tussen z'n poten. De oudste kat (Pers, 19 jaar, doof en blind) gaat altijd op Mac z'n flanken liggen - zelfs dat vindt hij goed. De katten willen wel met York spelen maar hij wordt vaak wat hardhandig waarna hij dus ook door de katten wordt nagezeten en dan zit hij piepend boven aan de trap.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:04

Eén van de belangrijkste dingen bij twee honden is dat je de oudste hond ook de oudste rechten laat hebben. Dat houdt dus in dat als er ooit een vechtpartij komt en je weet niet wie de schuldige is, je de jongste er tussenuit moet plukken (watch your hands Haha! )... geef je namelijk de oudste op z'n donder dan blijf je constant de strijd om dominantie houden.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:27

Maarten schreef:
Eén van de belangrijkste dingen bij twee honden is dat je de oudste hond ook de oudste rechten laat hebben. Dat houdt dus in dat als er ooit een vechtpartij komt en je weet niet wie de schuldige is, je de jongste er tussenuit moet plukken (watch your hands Haha! )... geef je namelijk de oudste op z'n donder dan blijf je constant de strijd om dominantie houden.


Het hoeft dus niet zo te zijn(blijven) dat de oudste de ranghoogste is (blijft)
het klopt wel dat je de ranghoogste altijd als eerste moet begroeten, eten geven, spelen end, maar het is dus niet zo dat je de hond die je al had de hoogste in de rang zou zijn.

Shereeza geef mij maar 2 knokkende reuen dat is meestal een hoop gegrom en gegrauw maar meer niet, teven gaan als ze vechten meestal door tot het einde.
Ik heb er hier een die echt niet meer stopt, het is een witte herder en ik weet bij die vanmij dat als het matten wordt het meestal is met een teef van eigen soort dus herder.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:16

Ik heb momenteel 16 honden (we fokken ook honden) en aangezien er ook nog wel eens vreemde honden langskomen..
Mijn honden weten niet beter dan dat ze het moeten accepteren dat er af en toe een vreemde bijkomt, of die vreemde nu blijft of niet.
Ik hoef dan ook niet echt veel problemen te verwachten.
Wel haal ik, als er een dominante hond tussenkomt, de oude speeltjes weg en vervang ze door nieuwe, of kauwstaven tec, dan kunnen ze de aandacht op iets nieuws richten.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:34

Wij hebben al 11 jaar een York en 10 jaar geleden kwam er een kruising Deense dog / Groenendaeler / Labrador ofzoiets iig een fikse slag groter. Tot op heden 10 jaar later dus is de York de baas dus de oudste. Ik denk niet dat het problemen opleverd mits je de oudste ook de oudste rechten laat hebben. Ben het dus met Maarten eens.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 20:56

Hoi allemaal!

Nou ik heb goed nieuws!
Vandaag gingen we Zoé nog even ''uitlaten'' na mijn werk.Staan we voor het asiel, zegt mn vriend..ik kan het nu wel zeggen..we gaan Zoé ophalen Haha!
Ik was ben hartstikke blij dat we haar eindelijk mee konden nemen.
Het spannenste was toch echt om Jody en Zoé samen het huis in te laten.
Jody lieten we er eerst in en daarna Zoé.
Het ging heel goed!
Jody liet/laat af en toe merken wat hij niet op prijs stelt en Zoé respecteerd dat.
Zoé had een bal gevonden en bracht die zelfs naar Jody Lovers Zo cute!
Ik kan zeggen dat ik hopeloos verliefd ben hoor!
Ze is zo vrolijk en vind echt alles goed.En Jody is gewoon heel makkelijk.
Kortom ik ben blij!!

Groetjes en bedankt!!
Pootjes
Jody&Zoé

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 20:37

Nou, ook maar een berichtje van mij dan.
IK heb vandaag Zoé voor het eerst gezien, en ik vind het een leuke hond.
Het is alleen jammer dat mijn lieve Beagle en Zoé gewoon niet met elkaar op kunnen schieten.
Maar.. wat niet is kan nog komen Lachen .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:02

Mijn ouders hebben twee duitseherders.
gaat altijd heel goed.... ze corrigeren elkaar natuurlijk wel maar dat hoort erbij.
Nu ik op me zelf woon heb ik ook een hond en als hij wat ouder is wil ik er graag nog een duitse dog bij

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:28

Sheerza schreef:

Als 2 mannetjes samen kunnen. Kunnen 2 teefjes toch ook samen ? Verward

Het is meestal zo dat mannetjes moeilijker met z'n 2tjes zijn dan vrouwtjes!


Nee, 2 reuen kunnen zeer goed met elkaar overweg zolang er geen teefje in het spel is...
Vele denken dat in bijv. een roedel wolen de reu de baas is...nee, de alfa teef is de baas. De alfa reu dient alleen voor de bevruchting (hebben we het even niet over de jacht) En de alfa teef voor de jongen...(alhoewel niet altijd even duidelijk is wie de vader is, maar dit terzijde)

De meeste vechtpartijen onstaan tussen teefjes...

Jalouzie kennen honden niet, wel plaats bepalen op de ladder van rangorde, wat door onz mensen weer gezien wordt als jalouzie...
Een speeltje (voor ons speelgoed bedoeld als tijdverdrijf) is voor een hond een prooi...
En daardoor behoort die toe aan de ranghoogste...

Dat de belg en de duitser nu wel goed met elkaar op kunnen schieten is dat je op vreemd terrein bent met je belg...(dit wil niet zeggen dat er ruzie van komt bij jouw thuis) en met die duitse, haar gebied is bij haar eigenaar, van je belg bij jouw thuis...

Het voorkomen van problemen tussen 2 honden is, je er niet mee te bemoeien...ze zullen zich echt niet verscheuren of doodbijten (tenzij 1 van de 2 een kronkel heeft maar dat merk je dan vrij snel)

Als je thuis komt haal dan eerste de ranghoogste aan, dit ook ter verduidelijking dat jij daar nog boven staat...dus de baas bent.
Evenzo met voeren, eerst de baas voer geven en dan pas de andere (wel tegelijkertijd laten eten, maar zet eerst de bak van de baas op de grond en dan pas voor de andere)

Ik heb altijd 2 honden gehad, tot voor kort 2 dames, en nu dame en heer, + kat.
Het verschil tussen het hebben van reu en teef samen is, is dat de teef ten allertijde de baas is en blijft, en ook kan en wil accepteren dat je de reu vaker aanhaalt, eerder begroet enz.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:34

ik heb al 12 jaar een kruising tussen een labrador en herder, reu.
toen hij 6 was kreeg ik een nieuwe relatie. En daar zat een 3 jarig jack russeltje aan vast, teefje.

het was hartje winter en de kachel stond te loeien. toen ze voor het eerst binnenkwam is ze voor de kachel gaan liggen en ze is nooit meer weggegaan, vriend kwam pas half jaar later hahahahah. Haha!

Nu zijn ze een begrip, Max en Stacey Haha! en maken amsterdam regelmatig onveilig Extreme duivel hoewel ze beiden al bejaard zijn (12 en 9).

Ik weet alleen dat ik niets weet.
Socrates

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 11:40

Alane schreef:
[
Jalouzie kennen honden niet, wel plaats bepalen op de ladder van rangorde, wat door onz mensen weer gezien wordt als jalouzie...
Een speeltje (voor ons speelgoed bedoeld als tijdverdrijf) is voor een hond een prooi...
En daardoor behoort die toe aan de ranghoogste...
.
[/quote]

Jalouzie is bij mensen en dieren als iemand zich in zijn positie bedreigd voelt om wat voor reden dan ook. Dus kun je bij honden ook spreken van jalouzie. Rangorde = positie. Ook mensen kennen denk ik een prooi, al zullen ze het niet zo ervaren. Kijk naar kinderen in de poppenhoek; het ene kind heeft een bepaalde pop, er zijn poppen zat, maar dat andere kind wil perse die ene pop die dat ene kind heeft. WAarom we zo in elkaar steken weten we niet maar het is gewoon heel primitief gedrag. waarschijnlijk ook te maken met prooi, bezit.

De hond is de betere mens

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 12:30

Wij hebben ook 2 honden, sinds dit jaar hebben we er een puppy bij omdat de moeder van de andere hond is gestorven.
En ze was behoorlijk onwennig van het feit dat ze een paar weken alleen heeft doorgebracht.
Alleen de jonge hond is nu wel de baas, maar het gaat heel goed.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 00:34

Mijn Duitse herder kwam in 1984 ook uit het asiel in Vlaardingen en ik vond ook dat ze geweldige begeleiding gaven. Lang niet alle asiels gaven indertjid de gelegenheid om regelmatig met een hond te gaan wandelen om hem te leren kennen maar het asiel in Vlaardingen was daar juist een voorstander van.

Nu heb ik ook twee honden, een kleine en een grote en de kleine is overduidelijk de baas. Af en toe hebben ze wel eens strijd maar over het algemeen gaat het heel erg goed.
Kleine meningsverschillen laat ik ze zelf uitvechten, als ze echt gaan bijten dan grijp ik wel in. Maar net als met paarden moeten ze af en toe even de rangorde duidelijk maken en als je je daar als mens te veel mee bemoeit maakt dat de relatie tussen de honden alleen gecompliceerder heb ik het idee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers