Als een paard ziek is -machteloos gevoel-

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Als een paard ziek is -machteloos gevoel-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 00:52

Als een paard/pony flink ziek is voelen jullie je dan ook zo machteloos?

De pony van een stalvriendin van me is behoorlijk ziek. Vorige week begon het met hele hoge koorts, rillen, te hoge hartslag, hijgen. Hij leek op te knappen van de medicijnen maar eten wou hij nog niet zo.
Nu is hij weer zieker geworden. Het arme beest heeft vandaag een infuus gehad om toch wat vitamines binnen te krijgen. En wat hij heeft? Ik weet het niet helemaal, iig waren de calcium en magnesium waarden in zijn bloed te laag.

Als hij weer een hartslag krijgt van 50 slagen per minuut moet de DA weer gebeld worden. Vanavond zat hij op 49. Later heb ik nog geprobeerd zijn hartslag op te nemen maar hij bewoog steeds zijn hoofd en dan was ik hem weer kwijt dus dat lukte niet echt (ben er ook nog niet zo handig in).

Het beestje bleef gewoon liggen en leunde met zijn neus op mijn bovenbenen. Echt superrustig (behalve dat hij steeds even zijn hoofd moets verleggen of een kauwbeweging maakte), niet normaal. maar hij hijgde niet dus ik hoop dat hij gewoon moe was. Zijn temperatuur was 38,5 dus dat is wel goed.

Hij krijgt nu dieetvoer wat hij vanavond wel heeft opgegeten. Ik hoop echt dat hij snel opknapt en wel weer gaat eten anders moet hij misschien worden opgenomen om vaker infusen toegedient te krijgen. Verder heeft geen enkel paard op stal dezelfde verschijnselen. Ik vind het maar eng. Pablo had een paar maanden geleden ook opeens koorts en dat was best hoge koorts maar dit is nog veel enger met die hoge hartslag en het niet willen eten.


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:04

Hmm dat is niet zo leuk. Vooral als je niet weet wat het is. De machteloosheid! Bij Julius wisten ze het meteen. Ook niet leuk maar wel fijner. Ik had alleen de zekerheid dat hij nooit meer beter werd. Dan is een beslissing snel gemaakt. Tenminste voor mij.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:35

ik ken de situatie, je ziet dat je paard anders is want je kent hem zo goed, heel raar
Sterkte

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 01:59

kojack schreef:
ik ken de situatie, je ziet dat je paard anders is want je kent hem zo goed, heel raar
Sterkte


Het is niet mijn paard maar een maatje van hem, hij is van een stalvriendin van me. En ze heeft al zoveel pech met hem gehad de laatste tijd en nu heeft hij dit weer. Echt sneu.

Dit zijn Pablo en Easy Boy samen (Boy is de linker met de lichte manen):
Afbeelding

Boyke knapt vast wel weer op maar het is echt zielig om te zien hoe ziek hij is. Dan wil ik zo graag helpen maar je kan zo weinig doen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 08:31

Dat is vervelend he. Het is niet zoerg als je eigen paard, maar je voelt en leeft toch heel erg mee. Beterschap voor Boyke!

:evaw:


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:02

Niets zo naar als een ziek paard. Helemaal als je niets kunt doen.
Afwachten, de Da nog maar weer eens laten komen. En maar afwachten en het beste er van hopen.

Succes met Boyke, hopen dat ie snel weer beter is!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:23

Het is idd een rotgevoel, als je gewoon bijna niets voor je paard kan doen. Imker is ook al de hele week wat ziekjes, vandaag heb ik de knoop doorgehakt en vanmiddag komt de DA. Hij moet waarschijnlijk aan de Antibiotica en slijmoplossers. Hopelijk komt jouw paard's maatje er snel bovenop.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dandy200, Dark7, Herfstblad, jusdepomme, Ptl4ever en 158 bezoekers