Iets nieuws...spoorrubbers.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Iets nieuws...spoorrubbers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-02 20:57


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:20

Ik ken ze al, heb ze ook maar gebruik ze niet. Het beste is echt als je de beugel van je spoor zo vervormt dat hij beter om de hiel van je laars een past.
En als hij los genoeg zit valt hij vanzelf op zijn plaats als hij omhoog mocht kruipen.
De pasvorm van je laars is ook heel belangrijkl....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:15

Had ze nog nooit gezien, maar heb ze ook niet nodig. Mijn sporen rusten op mijn hak (heb zo'n uitstekend randje Haha!), en ze blijven lekker laag hangen...zitten prima Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:43

Bestaat al jaren, Steco verkoopt ze ook, hangen rechts van de sporen, links van de toonbank.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:45

Voor Engelse sporen bestaan ze al heel lang, maar dit is de eerste keer dat ik ze zie voor westernsporen. Ik kan niet met westernsporen rijden, die dingen zakken altijd af, maar misschien is dit een oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:52

Heb je ze dan niet te hoog zitten, als ze afzakken? Ze moeten juist op je hak hangen, dus verder kan het niet naar beneden Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 10:57

Bij mij vallen ze dan van m'n hak af... Of ik rij met de verkeerde schoenen voor dit soort sporen, dat kan natuurlijk ook. Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:04

Citaat:
** Our Site Is Temporarily Unavailable Due To Scheduled Maintenance **

hehe
Je moet je sporen gewoon een beetje buigen totdat ze goed blijven zitten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 11:09

Dan lijkt het me idd dat je sporen en schoenen niet bij elkaar passen. Deze dingen zijn trouwens ook niet te vergelijken met spoorrubbers voor Engelse sporen. Voor Engelse zijn het een soort rubberen gootjes waar je spoor overheen zit, om je laars te beschermen en de spoor (nog) stabieler te laten liggen. De western spoordingen zijn bedoeld om de spoor naar beneden te houden, dus dat ze niet opkruipen tegen je hak. Het omgekeerde van jouw probleem dus *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 18:12

Een schuine hak is niet bepaald makkelijk ivm westernsporen. Ik heb een rechtaflopende hak, en mijn spoor zit om mijn hak, lager kan haast niet Haha! Met lopen loop ik ook meer op mijn spoor dan op mijn laarzen Haha! Vind het wel lekker dat ze zo laag hangen, per ongeluk aantikken met mijn spoor gebeurt me nooit.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 21:37

XoNo schreef:
Met lopen loop ik ook meer op mijn spoor dan op mijn laarzen Haha! Vind het wel lekker dat ze zo laag hangen, per ongeluk aantikken met mijn spoor gebeurt me nooit.


Nou ben jij ook gezegend met een paar lange benen. Helaas gebeurt het bij mij weleens dat ik er per ongeluk tegenaan zit. Tja, korte pootjes en massief paard...
Maar de vorm van de laars is belangrijk, net als spierkracht om de sporen even bij te buigen...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 22:35

Die bestaan inderdaad al jaren... Maar't kan goedkoper...
M'n vorige sporen 'kropen op' bij m'n wedtrijd-lacy's. Bruine elastiekjes gekocht (1.50 ouderwedse guldens voor een doosje van 250 stuks ofzo) en dan deed ik een elastiekje van het ene 'knopje', onder m'n zool door naar het andere knopje. Werkte perfect, en als't elastiekje van slijtage knapte, pakte ik gewoon een nieuwe...

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 10:20

Of gewoon een klein stukje knopenelastiek kopen. Die knoopsgaten kan je dan mooi om je sporen doen en het is nog in verschillende kleuren te koop.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 15:21

Cassidy schreef:
Nou ben jij ook gezegend met een paar lange benen. Helaas gebeurt het bij mij weleens dat ik er per ongeluk tegenaan zit. Tja, korte pootjes en massief paard...
Maar de vorm van de laars is belangrijk, net als spierkracht om de sporen even bij te buigen...


Klopt, er zijn maar weinig paarden waar mijn benen niet onder de buik steken. Soms handig, soms niet. Bij de meeste paarden moet ik mijn hak optrekken om spoor te kunnen geven. Dus 'gezegend' gaat niet altijd op Haha!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-02 22:18

XoNo.. ik ben ook ong. 1:80 en ik ben het helemaal met je eens!:j