dik ooglid *nu met foto*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

dik ooglid *nu met foto*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-02 21:46

Het paardje wat ik rij heeft al een poos een dik ooglid. Het zit onder het oog, ik zal er morgen even een foto van maken voor de duidelijkheid. Ze heeft er geen last van en het voelt zacht. Je kunt het een beetje induwen. Het zit ook niet voor het oog, het is een balletje eronder. De dierenarts zei dat het geen kwaad kon en ik het gewoon kon laten zitten. Maar dat ik anders voor het gezicht het met trekzalf open kon breken aan de onderkant. Maar ik ben bang dat wat er dan in dat bolletje zit in het oog terecht komt en ik verder van huis ben. Ik hou het nu goed schoon en smeer er uierzalf op. Maar misschien dat iemand iets homeopatisch weet om het te laten slinken zonder open te breken?
Laatst bijgewerkt door regine op 10-12-02 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lottiey
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 21:22

misschien is het duidelijker als je een foto hebt maar is het geen ontstoken oog? daar kan je ook camille thee op doen
maar uierzalf is ook goed.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 10:57

Ik maak dikke ogen, ontstoken ogen enz. altijd schoon met afgekookt water. Daarna kun je er ook een beetje rescue creme opdoen. Die is van Bach en homeopatisch en zo'n beetje voor alles geschikt omdat het heel neutraal is. Echt zo'n eerste hulp cremetje. Bij Dex heeft dat altijd geholpen. Veel succes

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 14:21

Als het aan de buitenkant/onderkant openbreekt is de kans denk ik niet zo groot dat het in het oog komt. Als het dan in het oog komt zal het door traanvocht snel weer naar buiten gespoeld worden.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-02 14:24

Hier de foto, ik hoop dat het duidelijk is! Ik heb zo dichtbij mogelijk proberen te maken:

Afbeelding

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:24

Hee, mijn hond heeft dat gehad. De da heeft dat toen weggehaald en ik heb zalf gekregen dat ik erin moest laten lopen. Na een paar weken was het weer terug. Ik weet niet helemaal zeker of het hetzelfde is, maar zo zag het er bij mijn hond ook uit, alleen veel kleiner.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:27

dat komt wel vaker voor bij schimmels, ik ken een paardje die dat ook heeft, het schijnt niks ernstig te zijn.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-02 19:11

Het andere oog begint nu ook dik te worden in de rand.... help!!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:42

heb je er al eens iemand anders naar laten kijken! en anders een va ofzo!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:43

ooh sorry ik lees nu pas dat de da zei dat het niets ernstig was! sorry

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 22:35

nou, als het inderdaad een ontsteking is zal het niet veel uitmaken of het in het oog komt of niet. nu het bij het andere oog ook begint is het wat rustiger om er antibiotica zalf in te smeren, kan je gewoon vragen bij de da, 'k mag niet zeggen dat je de oogzalf voor mensen er ook (gratis) voor mag gebruiken want dan kreeg de huisarts stress....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 23:11

He Regine, als je een goede dierenarts hebt kun je dat door laten prikken en het laten spoelen, onze dierenarts heeft dat onlangs ook gedaan bij een paard dat een knobbeltje had op het derde ooglid! Zal morgen eens aan mijn baas vragen hoe dat precies werkte, anders krijg je het antwoord a.s. zondag Knipoog