Wanda koliek..vanavond half 9 of morgen beslissing

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Wanda koliek..vanavond half 9 of morgen beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 17:47

Mensen ik moet dit even kwijt. Wanda mijn haflingermerrie heeft een acute koliekaanval. We mochten niet met haar stappeen van de dierenarts wat ik ten eerste al vaag vond, maar goed. Ze is nog helemaal bezweet, maar ze rolt niet meer. Ze ligt er gewoon lusteloos bij..Om half 7 moeten we een beslissing nemen als het nog niet beter met haar gaat. Ik voel me nu echt super klote Huilen
Laatst bijgewerkt door Faniek op 12-12-02 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt


Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:50

jeetje aniek.
wanda Verdrietig
ik hoop dat ze het red.
ik wil niet dat ze doodgaat zo'n lief beest.
zeg maar tegen haar dat ik van haar houd.
veel sterkte aniek Lovers

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:17

Is de veearts er wel al bijgeweest dan?
Ik hoop dat het snel beter gaat, en maak die beslissing niet té snel als ik het zo hoor...
Veel sterkte!

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 18:19

Nee, de veearst komt voor de 4e keer half 7. Voor de 4e keer controleren en dan als het niet beter gaat..............de beslissing Boos!

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:23

Ow wat klote voor je!
Ik hoop voor je dat het ineens beter met hem gaat!

gewoon geen onderschrift :D

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:26

Niet mogelijk om naar de kliniek te gaan?
Sterkte!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:39

Ik zou idd eerst nog naar een kliniek gaan en niet zomaar opgeven.
Heel veel sterkte op dit moment.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:41

Nee niet zo maar opgeven hoor

ik wens je veel sterkte.....

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 18:51

We hebben de dierenarts opgebeld en om half 9 moeten we de situatie waarin ze verkeerd nog een keer zeggen.

Mijn ouders hebben het er niet voor over om nog naar de kliniek te gaan. Er is al zoveel dierenarts bij haar geweest en ze is al 19 jaar Boos!.

Hopen dat het half 9 goed gaat. Dan is de pijnstiller uitgewerkt en kunnen we het beter beoordelen.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:54

heel veel sterkte!

ik heb dit precies hetzelfde meegemaakt 3 jaar geleden, heb er zelfs mn schoolonderzoeken door gemist(stomme school vond ziek paard geen excuss om niet te komen!!)
's ochtends om 7 uur lag ze bezweet in haar stal, en kon bijna niet opstaan, toch uit dr box gekregen, ze stond te trillen op haar benen, ben met haar gaan stappen, kwart over 7 was DA er, die heeft haar 2 spuiten gegeven, en ze mocht in de wei(stond bijna geen gras) maar niet liggen, om half 11 kon ze echt niet meer op dr benen staan, ik zag dat ze steeds ging liggen, ging er nar toe en moest zo hard slaan voor ze opstond en ze viel steeds om, DA kwam weer, weer 2 spuiten gegeven, ze mocht niet meer worden vervoerd naar een kliniek, was te gevaarlijk!

omdat ze steeds omviel moest ik haar zo laten liggen, stond ze op had ik geluk, bleef ze liggen, ja einde verhaal

om 4 uur 's middags stond ze op en hinnikte toen ik de wei in kwam gerend(buurvrouw belde me zodra ze zag dat destiny op ging staan!)

ze had toen een hele rare bult op haar dikke darm, van de buitenkant zag je bij haar lies, bovenaan een rare bult, soort slag in haar darm, moest eigenlijk worden geopereerd, maar vanwege de koorts enz mocht ze niet worden vervoerd

Drestiny heeft het toen gelukkig gehaald!

duim voor je dat wanda het ook haalt, en neem de beslissing niet te snel! destiny heeft van half 11 tot 4 gelegen, reageerde nergens meer op, ik zag haar liggen, ging steeds bij de wei kijken, maar ze reageerde niet eens als ik haar aaide, ik dacht zelfs dat ze al dood was zo erg was het! en toch is het goedgekomen!!

ik blijdf duimen en hoop dat het met wanda net zo goed afloopt als met destiny!

heel veel sterkte!!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:13

meis veel sterkte
wij leven met je mee
denk er goed overna!!!

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 19:42

ik weet niet wat voor vee arts dat was,maar stappen is nooit slecht,wat heeft de veearts er verder aangedaan?

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 19:45

De veearts heeft gevoel en hartslag beluisterd. De 1e keer was er wat verhoging, 2e keer weer, en de 3e keer was het heel erg..Misschien komt hij om half 9 weer kijken hoe het staat met de hartslag. Het kan een verstopping zijn of de darmen zijn verdraaid.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:03

zou niet eens buscopan gaan spuiten of parafine toediene of zo,of een keer opvoelen,daar wordt je vaak wel wat wijzer uit,ik zou als wanda t aan kan gaan stappen,dat zet namelijk de darmen aan de gang.van stil lidggen,neemt de darmaktiviteit af

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 20:22

ze hebben haar opgevoeld, maar ik mag niet met haar stappen :S vage dierenarts vind ik het wel, maar ja hij geeft ons de raad.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:30

dat is echt vaak,kun je geen andere DA bellen voor een secend opinion,
als hij weer komt vraag anderes of hij een darmverslapper wil spuiten,want dit gat echt niet vanzelf over!!!!

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 20:38

Me ouders vinden het nergens voor nodig. Ik vind het echt kl*te hoe mijn ouders denken over mijn paardje dat het een beetje aan z'n lot moet overgelaten worden Boos!.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:41

jeetje zeg, vecht voor je paardje hoor, vraag of ze het toch goed vinden er een andere arts bij te halen!!!!!!!!!!
sterkte!!!!!!!!!!!

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:51

zowiezo ff bellen! want ik vind het ook raar dat je niet mag stappen want netals maverick zegt neemt de darm activiteit af als een paard ligt! pas als een paard iets gaat doen gaan ook de darmen meer werken!

heel veel sterkte en we duimen voor je

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:04

jeetje wat zuur,ik zou toch gaan stappen,wat die kneus van een DA ook zegt,wel warm inpakken hoor,als je hem laat liggen gaat ie t zeker niet redden.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:14

Ik heb geen deken voor haar en die van Joris is way te groot. Ik moet haar laten liggen, moet ook van mijn ouders. En ze lag net weer te rollen damn Boos!

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:25

ja daag heb jij geen hart of zo je pony gaat DOOD,boeiend wat je ouders zeggen,of die achterlijke veerarts.Die heeft zijn diploma zeker bij een pakje boter gekregen!! en dan maar een te grote deken op.
wat is trouwens de naam van die DA.???

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)


Faniek

Berichten: 16217
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:39

Ik ga de DA zo weer bellen, wil mijn paardje niet dood. Jullie horen morgen weer van me.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:41

lekker boeiend dat die ene deken te groot is als het maar warm is!
gewoon gaan lopen want liggen en rollen is echt niet goed hoor!
lopen gaan!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Leandra, Mark0919, SusanH en 44 bezoekers