mijn verzorgpaard is niet meer.......

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

mijn verzorgpaard is niet meer.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 16:56

ik kreeg net een telefoontje dat mijn(verzorg) 4 jarige friese ruin vannacht overleden is aan een maagzweer. Ik weet nog niet precies wat er is gebeurt maar voor zover ik weet hebben ze hem vannacht van half 3 tot 4 uur geprobeert te opereren maar ze konden niets voor hem doen. Ze waren er wel op tijd bij maar zoals ik het begreep is het bij elk paard hoe dan ook fataal.
Ik kan het nog niet geloven ik ben er kapot van.
Ik rijd nu ongeveer een half jaar op hem en hij deed het super!!! Hij was echt een talent.
We waren al echte maatjes geworden en dan nu dit.
Hij was verdorie nog maar 4 jaar, ik snap het niet.
Ik zal straks als ik uitgehuild ben even contact opnemen met de eigenaren om er precies achter te komen wat er gebeurd is vannacht.
Hij had diezelfde avond ook nog super gereden in de les dubbelspan, zaterdag moesten ze met hem en zijn moeder voor het examen dubbelspan. Ik kan het niet geloven, dit is zo triest.


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:12

Jee zeg vervelend voor jou en de eigenaar en zijn mamsie. Gecondoleerd ermee en veel sterkte met de toekomst met eventuele andere paarden.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:36

Jeetje wat erg! En nog zo jong...

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 17:44

ik heb net even met de eigenaren gebeld en het blijkt dus dat hij in de boks had liggen rollen en hij voelde heel koud aan. Ze hebben toen de dierenarts gebeld en die wist eerst niet wat er aan de hand was, hij had hem nog gevoeld van binnen tot zijn oksle aan toe en Tonger had zoveel pijn maar hij deed helemaal niets het was zo'n goud eerlijk paard, toen hebben ze hem meegenomen naar de kliniek en rond een uur of half 5 was zijn toestand zo verslechterd dat ze toch besloten hem te opereren maar het was zijn maag en die kunnen ze vanwege de vele bacteriën niet openhalen. Hij is toen overleden en hebben ze alsnog in zijn helemaal opgezette maag gekeken. Wat ze daar vonden was pulp en brokken helemaal ineengeklonterd als klei. De preciese oorzaak hiervan weten ze nog niet. Misschien een draai in de maag of iets dergelijks. Aan de pulp kon het ook niet liggen en het was ook geen koliek.
Ik ben er echt kapot van, naa twee jaar ben ik weer begonnen met rijden en mocht ik op dit super paardje rijden en dan krijg je dit.
Ik ben er echt kapot van, het is echt verschrikkelijk

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:16

Ik geloof dat je het er heel moeilijk mee hebt. Je hebt niet eens goed afscheid kunnen nemen. Sterkte hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 18:25

gelukkig ging de laatste keer rijden erg goed en ik heb hem dinsdag voor het laatst nog gezien en hem nog een dikke knuffel gegeven.
Het is moeilijk te geloven dat hij van een jong fris paard in een keer omslaat naar een doodziek paard, maar mijn laatste herrineringen van hem zijn in iedergeval wel mooi en dat maakt het wel iets dragelijker.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:44

Vreselijk voor je! Ik snap dat je het allemaal nog niet kunt bevatten en dat is ook niet zo raar, aangezien je je paardje helemaal geen afscheidsknuffel of wat dan ook hebt kunnen geven. Je wordt gebeld dat hij overleden is en daar moet je het dan maar van hebben. Echt helemaal niet negatief bedoeld naar de eigenaar van het paard toe, maar verzorgsters kunnen echt een enorme band met een paard opbouwen en ik denk dat er in jouw geval ook zeker sprake was van een sterke band met je verzorgpaard. Ontzettend veel sterkte toegewenst! Het zal geen makkelijke periode voor je worden.... Ik leef met je mee

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 18:52

Vreselijk! Zo jong, mijn paardje heeft een koliekaanval, maar is al 19 jaar, ook geen leuke leeftijd. Heel veel sterkte!

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 20:14

jeetje wat erg kheops, heel veel sterkte met je eigen paardje en bedankt voor je steun.

En natuurlijk iedereen bedankt voor jullie steun. Het is zo fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen en het doet me goed om deze reacties te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:33

4 jaar oud pas.
Dat is echt geen leeftijd.
En dan ook nog zo plotseling.
Sterkte toegewenst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:34

Wat ontzettend zielig zeg. Arm paard.
Heel veel sterkte voor jou en de eigenaren!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:31

Is dit van Tonger??

heel veel sterkte ermee!
4 jaar is niet oud!
En als het Tonger was.. Het was een geweldig paard!!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 22:00

heel veel sterkte
en idd kl*te dat je net weer was begonnen met rijden!
hopelijk vind je weer een leuk paardje! en gelukkig heb je een mooie herinnering aan hem!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 22:34

anna-jelly het is inderdaad de tonger waar "tonger" ook op heeft gereden en ja het was inderdaad een geweldig paard ik ben blij dat ik hem heb mogen leren kennen en rijden hij was super!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:16

hey wendy.
ook ik ben er kapot van en als je wil uithuilen pb me gerust ik weet echt precies hoe je je voelt Verdrietig

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:32

Hoi , Tonger en Wendy , veel sterkte allebei!Ik kreeg kippenvel toen ik dit verhaal leesde , ik vind het echt vreselijk!Hoe kan zoiets in godsdnaam gebeuren .Dat ze het leven ontnemen van een ouder paard wegens de ouderdom ok....maar toch niet van een paard van 4 jaar!Hij had nog een heel leven voor zich...en dan dubbelspan zaterdag.Veel sterkte meiden!!!H

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:37

Wat verschrikkelijk voor je!!
Nog maar 4 jaar, zijn ze er nu al achter wat het geweest kan zijn (pulp en brokken..)
sterkte!!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:42

Jeetje, wat erg, zo'n jong paard! Sterkte! Wat moet dit erg zijn voor de eigenaren zeg!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:57

Allebei heel veel sterkte toegewenst!
Hier moet ik toch niet aan denken, wat erg Verdrietig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

wendy1980
Berichten: 98
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-02 19:31

ze zijn er nog niet achter wat de oorzaak was, ik heb zelf ook geen idee het enige wat ik me kan bedenken wat met de maag te maken heeft en zo acuut is, is koliek, maar ze hebben gezegd dat dat het niet kon zijn.
Ik ga binnenkort langs, misschien dat ik dan weer meer hoor. Ik zie er wel tegenop om weer heen te gaan, dan zie ik die lege box weer.....
Eerst nog maar even niet, maarja te lang wachten wil ik ook niet. Ik kijk wel even en als ik meer weet vertel ik het jullie.
bedankt voor alle lieve reacties

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 20:27

Wat erg zeg. Heel veel sterkte

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 23:04

oh wat verschrikkelijk en zo plotseling.
Heel veel sterkte.

Dune

Berichten: 254
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:11

Wat vervelend dat je dat hebt moeten meemaken. Ik heb het ook gehad bij een veulentje lees: www.kebuarabians.com/kbbotswana en je kunt niets doen. Zij is geopereerd maar het mocht niet baten. Het doet me nu na ruim twee jaar nog steeds pijn, het was zo'n lekker popje. Ik kan je één ding meegeven en dat is: de pijn slijt maar de herinnering blijft. Denk aan de mooie momenten samen. Let him rest in peace.

KB Botwana toen ze nog gezond en happy was!!
Afbeelding

PROFIEL IS AANGEPAST, NU MET FOTO'S!!!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 00:13

Vreselijk, helemaal onverwachts, en nog veel te jong.......

Heel veel sterkte ermee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers