Zij jullie paarden ook knettergek met.......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Zij jullie paarden ook knettergek met.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-02 17:51

.......dit weer.

Mecie is knetter en knetter gek on fris onder het zadel.

Rij eerst met 2 dekens rond in de binnenbak en naar 10 min goed doorrijden en draven gaat er 1 vanaf.

Dan rij ik een dik half uur met zo'n uitrijdeken met zadeluitsparring.

En als ik dan de deken er ook afhaal is ze nog heeeeeeeeeel erg fris.

Bokken en springen en heeeeeeeel hard rennen.

Ik word er helemaal HYPER van.

En hoe blijven jullie paardjes onder het zadel als het erg koud is????

Groetjes: Corina


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 17:52

Hmm Leo is wel frisser, en voorwaartser, en alerter, maar ik wordt er niet echt hyper van eigenlijk! Bokken... doet hij zelden, springen hmm eigenlijk niet... en heel hard rennen, dat kost hem teveel energie! Dus of ik er last van heb, nee niet echt!

....

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:02

Passion is veel onrustiger, frisser en vervelender.
Hij schoot er vanmiddag nog ineens tussen uit, staart en hoofd in de lucht en rare geluiden maken!
maar dat was met wandelen, onder het zadel weet ik natuurlijk niet Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:07

Pinky is ook helemaal knetter met dit weer.
Ik men met dit weer ook liever niet door de drukke straten Lips are sealed Schijnheilig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:24

Gisteren ben ik echt de baan door gesprongen met Lois. Hij was vreselijk fris en jolig. Gillen op mijn been en bokken wanneer een ander paard een tikje met de zweep kreeg. Ik heb veel gegaloppeerd en dat hielp wel een beetje.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:28

Ja behoorlijk, ies was vandaag best apart aan het doen *LOL* ik moest kei hard lachen.. Al die mensen kijken me echt zo aan.. Schijnheilig Ies IS gewoon apart.

Zeg liever: "Ga maar" "Dat is leuk" en "Moet je doen."
Want kijk me lachen, man.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:32

Met pijn en moeite losstappen, madam draaft het liefst gelijk al aan, als het even kan tijdens het opstijgen al Frusty Vind ik alleen niet zo'n goed idee.
Begin nu wel eerder met draven dan dat ik normaal doe, dat gestuiter, half stappen, half draven is ook niks, dan liever echt draven. En zodra het een beetje verantwoord is qua opwarmen van de spieren, galoppeer ik aan. Rond instellen, goed voorwaarts rijden en een kabaal dat ze dan maakt! Briesen, snuiven, stampen, iedereen kan mee genieten Haha!
Als de ergst frissigheid eruit gegaloppeerd is terug naar een -erg voorwaartse- draf en verder werken. Stappen -op los- en uitstappen na- doe ik nauwelijks als het zo koud is, tussendoor in de overgangen wel, maar dat zijn ook zelden meer dan 10 passen. Rij korter, maar krachtiger.
Vind het eigenlijk wel fijn rijden als ze zo fris zijn, heb er liever eentje die je een beetje moet afremmen dan eentje die je constant achter z'n vodden aan moet jagen.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 11-12-02 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:40

Eigenlijk valt het wel mee.
Wel een beetje, maar niet extreem.
Het beetje extra kan ik vaak net gebruiken om hem wat meer te laten werken Extreme duivel
Maar hij staat overdag nog wel gewoon buiten.
Dat scheelt uiteraard ook een hoop Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-12-02 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:40

Kan op dit moment niet rijden maar black is wel wat vervelender...

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 18:58

Yorghos staat buiten dus dat scheelt wel, denk ik. Hij is niet echt anders dan anders. Ik heb dit weekend een buitenrit gemaakt zonder zadel en had geen problemen met hem.

* To Belg, or not to Belg *

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:10

Op dit moment kan ik niet echt rijden in de bak omdat ie bevroren is, maar toen ik gister een buitenrit ging maken was Odin helemaal gek en hyper!
Om alles schrikken en heel hard draven, ze ging zelf nog een keer met haar staart omhoog en heel hard snuivend over de straat dansen!! Verward
Tjsa...Fjorden zijn soms net Arabieren Tong uitsteken

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:18

Pompidou is wel drukker, maar goed te houden.
Maar ik moet haar niet een dag 'stil'laten staan, dan is ze echt stout.
En ik longeer haar van te voren heel eventjes.
Ze staat ook niet meer buiten op het land, maar gaat ipv dat 2x per dag in de molen.

Ik vind haar eigenlijk erg braaf, viel me vooral vandaag erg op.
Ze vind met deken rijden eigenlijk alleen maar irritant, gaat ze er heel geirriteerd naar 'kijken'en zo.
Lachen

Mijn vorige paard was idd erg knetter in de winter, die was dan echt soms gevaarlijk, maar goed.

Het komt omdat ze electriciteit in de vacht krijgen, dat merk ik bv ook goed aan de kat. Die knettert als je 'm aait. *LOL*

Bakkertje
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:40

Jaaaa die kou....sowieso is het erg irritant dat de bak nu hard is, maar we kunnen gelukkig nog wel een beetje rijden. Om onze bak ligt een sloot en das ook erg irri, vooral als er mensen vrolijk rond schaatsen!!!!! Die paarden weten niet wat ze zien! Maar goed ik vind het eigenlijk ook wel weer grappig....al dat gekke gedoe!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:42

Jah Ewald is ook druk.. Hij schrikt overal van.. komt door de kou en ook omdat hij hele dag binnen staat (op 20 minuutjes in de bak na)
Hij blijft wel netjes te rijden verder..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 19:53

Levi is wel drukker, maar blijft gelukkig luisteren. Als ik een keertje LEVI op dreigende toon uitroep dan is hij gelijk weer stil hihi. Ik wandel veel en hij gaat los met 2 anderen pony's zelfs dan doet hij niet overdreven gek, wel een bokje en een beetje rennen, maar daar blijft het bij Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 20:08

Baloe is altijd rustig!!
Haha! Wat vandaag niet lukt, lukt morgen wel Haha!
dus ik hoef me nergens druk om te maken!!!!
Hij is trouwens ook dag en nacht buiten, en gebrijkt volgensmij genieg energie om zich warm te houden!!!!
groetjes
Marleen

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:47

Bjorn is best braaf (maar die rijd ik wel maar heel weinig omdat hij nog maar 3 is)maar Monika kan ik nu niet rijden, ze is knettergek, en ik heb geen binnenbak en de grond is te hard om even te longeren, vrijdag maar naar de rijvereniging.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:53

Isolda blijft nog maar fijn een dagje met zichzelf stoeien in de wei Extreme duivel

Daar waag ik me nu niet aan in het donker op bevroren paden...
Vrijdag ben ik vrij... Dan mag ze uitrazen,
Op het strand, aan de longe met mijn benen veilig aan de grond Haha!

Kan ik zaterdag fijn rijden!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:54

Ja! Gister met Keltic (twenter) "gewandeld"..
Nou Stijgeren, rare sprongen, kon niet op 4 benen blijven staan!
Opeens waren auto's eng, ( normaal kijkt hij er niet van op) alles wat maar een beetje beweegde was eng.
Normaal is hij ook niet rustig, maar zo fel is hij echt bijna nooit.
En tja, hij is vandaag een paar uurtjes buiten geweest, maar ben niet helemaal gerust met die harde bodem op het moment. Op sommige plekken ook heel glad namelijk..


Vind het trouwens wel lekker, zo'n paard. Haha!
Laatst bijgewerkt door Nina op 11-12-02 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:56

knots, ze zijn gewoonlijk al zoooo voorwaards maar nu is het niet te stuiten. ik stap niet in en stap niet uit. Ik kom de bak in en draaf gelijk aan (althans ik hoop dat ik het doe en niet het paard) en na een half uurtje kan ik redelijk veilig een rondje stappen om ze daarna weer als een speer naar bed te brengen

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 23:44

Fleur is aan de hand en los enzo vrij druk! In de stapmolen loopt ze de hele tijd met dr neus tegen het hek!

Onder het zadel stort ze in elkaar! Heel sloom! Raar is dat!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 00:02

Haha! wat een zuurtjes allemaal... Gam is de laatste dagen eigenlijk erg rustig, cool dude hè? Knipoog

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kabouterdans
Berichten: 5083
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 07:56

nou de mijne is hardstikke fris!!
als ze nog nieuwe sprongen nodig hebben voor de spaanse rijschool moeten ze maar even bellen.......

ik heb alleen een buitenbak en voordat ik ga rijden longeer ik hem eerst
verder heeft hij nu twee uitrijdekens op en die laat ik de hele tijd op
(hij is geschoren)

vroeger droeg ik nooit een cap maar daar ben ik wel van terug gekomen nadat ik vliegles kreeg van mijn paard en de landing niet zo zacht was


Zilly
Berichten: 3037
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: ZTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 17:55

Ik moet eerlijk zeggen dat vergeleken met sommige andere paarden, mijn paardje best wel rustig is. Hij is alleen meer alert, maar hij springt niet echt raar weg ofsow, en bokken en steigen doet hij bijna nooit!!!!

Groetjes Zilly

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 20:45

Appie is (zoals elk jaar) knettergek! Ze bokt telkens en gaat er vaker vandoor, daarom heb ik er ook een hekel aan dat onze straat altijd een ijsbaan is in de winter, kan ik er soms 2 weken niet op rijden, dan kun je al raden dat ik met het dooien over heeeeeel lange ruiterpaden sjees! (tja in de bak moet je zo'n kleine rondjes rijden dat je er soms dol van word!)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LB2003, lina1998, MarjaR, Punz, Renss, SemrushBot, Zonnetje97 en 16 bezoekers