Wie weet het juiste middel tegen dazen/horzels???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 11:51

Er is werkelijk een dazeninfasie gaande. Wij paarden worden er knettergek van en het vrouwtje zelf wordt ook lekgestoken.

Wie weet een echt goed werkend middel tegen deze hufters en waar het vrouwtje het kan krijgen/bestellen?

Bij voorbaat dank! Toon en Kaminka


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:01

Ik weet wel iets, maar het is niet het milieu vriendelijkst. Het werkt echter wel super, beter dan die troep uit de ruitersportzaak. Het heet Veerust en kost 14.50 geloof ik. Je kan het bij de Welkoop kopen en misschien zelfs wel bij een ruitershop, dat weet ik niet zeker, tot voor kort nog niet namelijk. Suc6 ermee Lachen

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 12:14

Veerust werkt wel maar is zo'n gore anti-milieu en ook allerminst luchtwegen vriendelijk spul...als je het aan het spuiten bent dan vallen de vliegen in een straal van 60 cm dood uit de lucht.
Het helpt alleen niet tegen muggen, die hebben mijn paard ondanks de veerust mooi geprikt!

Op http://www.farnam.com hebben ze wel goede produkten en ik ga zelf eens proberen met iets van Equi in een spuitfles met gratis roller.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 13:43

die veerust werkt bij mij echt niet. volgens mij hebben wij fanatieke dazen hier. ik spuit met een goedkoop spuitbusje van het kruidvat (citronellastank en heel milieuvriendelijk), verder heb ik van datzelfde merk een citronella roller waarmee ik nog een paar "oorlogsstrepen" op Lois z'n wangen en nek trek en op m'n eigen armen en zo gaan wij ten strijde tegen de dazen. Dit in combinatie met vliegenpetje om z'n oren en van die fladderfrutsels aan z'n hoodstel voor z'n ogen. Ziet er niet uit en stinkt een uur in de wind, maar werkt redelijk.

Niets zo charmant als een paard in her land.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:06

Wij doen hetzelfde als Natascha. Haha!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:19

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

-


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:31

Ja JAnna, maak jezelf eens nuttig (grijnz), als je het middel uitvindt, krijg jij de Bokt-award wel denk ik!!!!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 14:39

Ik gebruik van Leovet de Neovet Deo werkt super. Effe voorbeeldje ze moesten met een hengst een show lopen en dat beest was zich enorm aan het opfokken dus kletsnat. Maar geen daas op hem. Pas toen ze hem af gingen zadel gingen ze snel op de plek waar het zadel had gelegen en dus niet was gespoten. Ze hebben van leovet ook Phaser maar dit werkt veel beter. Succes.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 15:07

Op aanraden van mede-bokkers gebruik ik nu ook de muggen-body spray van het Kruidvat.
Tot nu toe helpt het wel geloof ik.
Als ik mijn paard na het rijden afspons doe ik een paar druppels citronella olie erbij.
Hij ruikt dan citroentjes-fris! *LOL*

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 15:30

Die Phaser van Leovet gebruikt ons vrouwtje nu, maar het helpt niet! Gewone vliegen blijven wel weg, maar die dazen hebben er maling aan!

Veerust heeft ze ook wel eens gebruikt, maar dat hielp ook niet veel... Huilen Net als Horzelstop van de Paardendrogist. Hielp wel iets beter, maar het duurde niet zo lang.

We zullen het vrouwtje langs kruidvat sturen voor die muggenspray!

Groetjes Toon en Kaminka

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:48

De enige manier om van die etterbakken af te komen is volgens mij je paard onder stroom zetten en jijzelf ook!
Ik ben zelf dus ook helemaal lek gestoken gister.
Ik heb gister dan ook mijn 'dazen doodslaan' record verbroken!
o ik bedenk net dat ik nog wat Switch Pour On heb staan. Dat schijnt ook te helpen. Dat maar proberen dan.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 16:49

Die Phaser werkt niet super maar die Neovet Deo weer wel. Zie verhaal hierboven.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:33

oooooh wat zal onze ruitersportzaak ruik worden zeg! ik heb vliegenspul van Derby is een vrij onbekend merk liter is 14.95 nou je lacht je rot als ik buitenrijd want ik heb geeeeeeeeeeeeen last van dazen of vliegen.
Ze zoemen wel constant om ons heen hoor dus daar wordt je wel gek van maar ze durven niet op ons te gaan zitten.
wel op z'n hoofd want die spuit ik niet in *zucht*hele brutalen gaan wel eens zitten maar vliegen meteen op.
als ze iets zweten gaat het wel maar als ze flink zweten dan zweten ze het er wel uit

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:50

NIMBER waar kan ik dat spul bestellen. Dat wil ik wel eens proberen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 17:56

haha sorry ff een hele droge opmerking : Een vliegenmepper! haha sorry! Ben behoorlijk melig!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:14

Over Switch Pour On, ik heb begrepen dat anti-vliegen etc middelen die over het paard heen gegoten moeten worden niet meer toegestaan zijn bij de wet...
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar er stond toen een heel stuk met uitleg over. Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:36

knoflook met switch.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 18:56

Ohh is dat zo Orri?
Nooit geweten, ik heb dat middel toen gekocht bij de dierenarts voor de luizen.
Werkte prima. Je kan het ook bij Divoza bestellen geloof ik. is wel erg duur 90,-

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 19:05

ik heb dat spulletje van het kruidvat (antimuggenbodyspray)
Het helpt best goed.
Ook heb ik zon citroencreme, voor bij zn ogen, maar dat helpt hooguit een uurtje.
Vandaag zat er weer zon vies beest op mn lieffie Boos! Ik heb em ko geslagen en al zn poten eruit gerukt en 'm toen onthoofd, die vieze beesten blijven van [**] af!!! Extreme duivel
Anders krijgen ze met mij te maken

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 15:48

zie op dit forum: 'knoflook...' Party!! *LOL* Party!!
Of een stick van het kruidvat helpt ook wel, maar niet zo lang vind ik...

groetjes

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 17:06

Ik gebruik altijd azijn met water gemengt. helpt ook wel goed!

I love to love!

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 17:30

ik weet eigenlijk niks wat echt tegen de muggen en dazen voor op paarden werkt maar voor de mens werkt muggenspul voor in de tropen erg goed, te kopen bij etos en kruidvat etc.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 20:58

hoi!
Switch pour on zou ik inderdaad niet gebruiken, omdat het super chemisch is en in de bloedbaan wordt opgenomen waardoor het de geur verspreid.Lijkt me niet echt goed voor je paarden.Ik gebruik meestal vliegvrij of rapweg, kan je geloof ik kopen bij de paardendrogist.Helpt wel, maar niet heel lang.Je hebt schijnt iets nieuws bij de paardedrogist dat speciaal is om de zweetgeur te bedekken.Ik ga daarvoor ook maar eens kijken.Succes met die kl... dazen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:20

Ik heb geen idee het heet derby als ik me niet vergis en is van het ruitergilde (teminste bij een vestiging van hun vandaan) er is ook mokzalf/hoefolie en glansspul van die lijn

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 22:35

Wij hadden Flyban, dat hielp dik goed, maar dat is uit de handel gehaald. Het zou schadelijk zijn voor mens en dier, nou sorry, die veerust dat is biologisch spul (NOT)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 134 bezoekers